Als ik iemand als grappenmaker moet classificeren ben jij dat wel met je breed uitgemeten caseback krasjes huiltopic
Ja achja mag je vinden. Let’s talk again wanneer jij een keer 3K aan een horloge hebt uitgegeven en de caseback beschadigd wordt door iemand anders dan jezelf. Ben benieuwd of je er dan nog hetzelfde over denkt.
Zeg, zijn we nog aanbiedingen?
Dat kopiëren klopt wel een beetje, maar ik vind het juist wel tof om een moderne versie van een oud, al lang niet meer geproduceerd en mooi horloge te dragen. Ze zitten dan ook niemand in de weg, de originele horloges worden niet meer gemaakt.
Zit volgens mij wel een Japans uurwerk in van Seiko.
Wel verkocht, staat er.
Dat kopiëren is van alle tijden.
Het valt me steeds weer op, ook bij vintage, hoe veel sommige horloges op elkaar lijken.
Dit kan geen toeval zijn. Er is ook geen sprake geweest van ‘hommage’ of ‘replica’, gewoon concurrentie.
Het is ook helemaal niet erg. Hoewel, het is jammer dat er weinig nieuwe originele ontwerpen zijn in de Horlogerie en tegenwoordig vooral ‘re-issues’.
Dit getuigt van creatieve armoede of zuinigheid die de Horlogerie geen goed doet.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals @stefanketelaars, die brengen af en toe wat nieuws.
Meester in het behouden van het bestaande is toch wel Rolex. Leg een submariner van 1960 naast een nieuwe submariner in de etalage en misschien nog een tussenstappen uit bijvoorbeeld 1990 en het verschil is klein. In elk geval als we het vergelijken met bijvoorbeeld de omega seamaster uit dezelfde periodes.
Vreemd dat mensen Rolex ‘innovatief’ vinden inderdaad…
Misschien kunnen jullie een eigen topic openen? Ik denk steeds verrast te worden met aanbiedingen maar krijg een eeuwige battle te zien over horloges die op elkaar lijken.
Rolex is best innovatief, maar vooral de binnenkant op technisch gebied.
Sorry…
Ik heb het echt goed onderzocht die technische innovatie van Rolex, maar het is bedroevend.
Als je Rolex vergelijkt met Seiko is er zelfs geen vergelijk mogelijk.
Rolex zuigt, qua innovatie.
Sorry…
Sarb033, voor een nette prijs, en zo te zien wel een serieuze verkoper.
conclusie: ze bedenken (ook) niks nieuws?
Gelukkig, mijn beurs kan weer gesloten blijven, alleen maar gezever hier
Voorstel: vanaf nu alleen maar leuke online aanbiedingen melden en geen discussies opzetten of commentaar leveren.
Veel te kort door de bocht. Je koopt een Rolex denk ik ook omdat ze intern veel innoveren en heel betrouwbaar zijn. De buitenkant blijft hetzelfde omdat mensen dat willen.
Een nieuwe auto is feitelijk ook niet gigantisch anders aan de buitenkant als eentje van 20 jaar geleden? Onder de motorkap is het echter een wereld van verschil.