Leuke online aanbieding gezien ergens meld het hier !

Dan Henry is gewoon de naam van de oprichter. Hij heeft zelf een immense verzameling van vintage horloges en wilt de mooiste horloges uit bepaalde tijden (1939, 1970 etc), met een modern binnenste natuurlijk, delen met horlogefanaten. Ik vind dit juist wel tof.
Maar daar zullen wij het nooit over eens zijn Ralph :smile::v:t2:

11 likes

Okay Ralph…

1 like

Ik vind die 1970 echt wel iets hebben :heart_eyes::ok_hand:t2:

1 like

Alleen dure merken zijn goed genoeg voor onze merkenboy… :smirk:

2 likes

Leuk (waarschijnlijk verzonnen) verhaal om sympathie op te wekken bij de ‘liefhebber’ en vervolgens designs copy pasten met een Chinees uurwerk erin.

1947 is een Omega Deville, die eronder een Breitling of Longines als ik mij niet vergis.
De 1970 heeft sterk de ‘inspiratie’ van een IWC Aquatimer. And so on :stuck_out_tongue_winking_eye:

toch moet ik ze wel kudos geven. Ze doen het wel echt goed, die vintage designs. Veel beter dan veel merken zelf met hun heritage modellen. Uurwerken zijn Japans toch?

1 like

Daar ben ik het dan wel enigszins gedeeltelijk mee eens. Ik denk dat ik minder moeite met Dan Henry heb dan met Steinhart, Merkur, Alpha en nog een paar van die grappenmakers.

En toch denk ik altijd met die hommage grapperij van 200-500 euro koop gewoon een mooie Seiko duiker of Sarb of Alpinist of Tissot Visodate of Hamilton Khaki Field of vintage Omega. Dan heb je een horloge met een eigen gezicht, heritage en historie. The real deal hoeft niet altijd duizenden euro’s te kosten.

2 likes

Dan Henry, vind het een leuk concept, leuke naam en mooie horloges.
1 ding dat me tegensteekt.

Sapphire coated mineral crystal :persevere::nauseated_face::face_vomiting:
Waarom? :exploding_head::dizzy_face:

Ik heb die 1963 kortstondig gehad. Modern formaatje en derhalve zero vintage feel.

1964 toch? Het is 38mm, dat is nog vrij bescheiden. Qua formaat zijn ze netjes de Dan Henry’s. Merken als Tissot die de herritage modellen dan in 43mm ofzo uitbrengen, tja :stuck_out_tongue:

gebold saffier is volgens mij heel erg duur

1 like

Dan zou ik liever plexi hebben om eerlijk te zijn :frowning:
Als de speedmaster ermee wegkomt… :joy:

1 like

Exact. Zit zelfs op mijn Swatch, lekker bol… enne goed onderhoudbaar.

Plexi is freaking sexy :sunglasses:

1 like

Ik snap de plexi liefde niet, doe mij maar gewoon lekker een mineraal glaasje.

4 likes

Bij mij is het van:

Mineraal < Sapphire coated mineraal < Hardlex < Plexi < Saffier

1 like

Ik ook niet. Maar ja, het zit er op.

Ach, een beetje bol is ook wel leuk hoor. Heb eens een paar 1665’s gehad (…over horological G-spots gesproken @RLC :sunglasses:) en die zijn toch wel erg seksie door het plastic bolletje hoor. Vind ik.

1 like

Doe mij ook maar een glaasje. :beer: :drum::dvd:

On topic in de off topic discussie, ik vind een bolle plexi lekker. :sunglasses:

2 likes

Zegt ie tussen neus en lippen door… :smirk:

1 like

Ja sorry, nu ik het zo teruglees: Dat klonk wel een beetje Gooisch. :sunglasses:

Een rail dial, een dubbel rooie mk4 en een grote witte. Drie dus. Allemaal weer verkocht, in de goeie ouwe tijd.

…en nu loop ik met een Swatch (wél plexie!).
Het kan verkeren. :rofl: :joy:

3 likes

@anon50762135 zou er nog wat van kunnen leren.

2 likes