Dan zou ik liever plexi hebben om eerlijk te zijn 
Als de speedmaster ermee wegkomt… 
Exact. Zit zelfs op mijn Swatch, lekker bol… enne goed onderhoudbaar.
Plexi is freaking sexy 
Ik snap de plexi liefde niet, doe mij maar gewoon lekker een mineraal glaasje.
Bij mij is het van:
Mineraal < Sapphire coated mineraal < Hardlex < Plexi < Saffier
Ik ook niet. Maar ja, het zit er op.
Ach, een beetje bol is ook wel leuk hoor. Heb eens een paar 1665’s gehad (…over horological G-spots gesproken @RLC
) en die zijn toch wel erg seksie door het plastic bolletje hoor. Vind ik.
Doe mij ook maar een glaasje.

On topic in de off topic discussie, ik vind een bolle plexi lekker. 
Zegt ie tussen neus en lippen door… 
Ja sorry, nu ik het zo teruglees: Dat klonk wel een beetje Gooisch. 
Een rail dial, een dubbel rooie mk4 en een grote witte. Drie dus. Allemaal weer verkocht, in de goeie ouwe tijd.
…en nu loop ik met een Swatch (wél plexie!).
Het kan verkeren.

Als ik iemand als grappenmaker moet classificeren ben jij dat wel met je breed uitgemeten caseback krasjes huiltopic 
Ja achja mag je vinden. Let’s talk again wanneer jij een keer 3K aan een horloge hebt uitgegeven en de caseback beschadigd wordt door iemand anders dan jezelf. Ben benieuwd of je er dan nog hetzelfde over denkt. 
Zeg, zijn we nog aanbiedingen?
Dat kopiëren klopt wel een beetje, maar ik vind het juist wel tof om een moderne versie van een oud, al lang niet meer geproduceerd en mooi horloge te dragen. Ze zitten dan ook niemand in de weg, de originele horloges worden niet meer gemaakt.
Zit volgens mij wel een Japans uurwerk in van Seiko.
Wel verkocht, staat er.
Dat kopiëren is van alle tijden.
Het valt me steeds weer op, ook bij vintage, hoe veel sommige horloges op elkaar lijken.
Dit kan geen toeval zijn. Er is ook geen sprake geweest van ‘hommage’ of ‘replica’, gewoon concurrentie.
Het is ook helemaal niet erg. Hoewel, het is jammer dat er weinig nieuwe originele ontwerpen zijn in de Horlogerie en tegenwoordig vooral ‘re-issues’.
Dit getuigt van creatieve armoede of zuinigheid die de Horlogerie geen goed doet.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals @stefanketelaars, die brengen af en toe wat nieuws.
Meester in het behouden van het bestaande is toch wel Rolex. Leg een submariner van 1960 naast een nieuwe submariner in de etalage en misschien nog een tussenstappen uit bijvoorbeeld 1990 en het verschil is klein. In elk geval als we het vergelijken met bijvoorbeeld de omega seamaster uit dezelfde periodes.
Vreemd dat mensen Rolex ‘innovatief’ vinden inderdaad…
Misschien kunnen jullie een eigen topic openen? Ik denk steeds verrast te worden met aanbiedingen maar krijg een eeuwige battle te zien over horloges die op elkaar lijken.