Leuke online aanbieding gezien ergens meld het hier !

1 like

Los van de wijze van berekening (waarmee ik bekend ben, dus hoef niet terug naar school) :
21 % suggereert 21 hele procenten korting. En die krijg je feitelijk gewoon niet.

En verder blijkt dan ook nog eens dat de consumentenprijzen (dus inclusief BTW) eerst worden verhoogd en daarna (tijdens de actie dus) met het BTW-aandeel worden verlaagd. Ja, verlaagd, maar wél over de kort daarvoor verhoogde winkelprijs.
Blijft hoe dan ook misleidend. Is 't niet misleidend omdat je niet de volle 21 % krijgt (vanwege de rekenmethode), dan is het wel misleidend omdat kort voor de actie de consumentenprijzen eerst ff zijn verhoogd.

Dat verhogen is iddd apart maar de rest is echt onzin. Het heet ‘BTW weg ermee’. Je betaalt geen 21% BTW. Er staat nergens 21% BTW korting. Van hun eigen site

Edit: en nee ik werk niet bij de MM. Vind t een enorm kutbedrijf. Alleen kan niet tegen mensen die slecht lezen of zich misleid voelen terwijl t geen misleiding is.

3 likes

Dat klopt. Je moet inderdaad niet in ‘korting’ denken, maar in ‘BTW eraf’.
Maar men moet dan nĂ­et net voor de actie de consumentenprijzen (dus incl. BTW) hebben verhoogd. Als dat laatste gebeurt, dan is dat wel degelijk misleidend !

Eens. Dat had ik ook al gezegd. Alleen roepen dat je misleid wordt (doordat je geen 21% korting krijgt) slaat gewoon nergens op.

En tijdens winkelacties tĂłch nog eens even op internet rondstruinen kan sowieso geen kwaad. ReĂ«le kans dat het elders gewoon (permanent) goedkoper is dan bij de ‘actie voerende’ winkel


Mocht je het weekeind nog van plan zijn om je slag te slaan ivm de kortingsactie, check de prijzen dan evenementen hier:

BTW korting

De helft van alle artikelen zijn niet aanwezig of gewoon " uitverkocht "
en dan smeren ze je n duurder product aan.
Zoek alle reacties maar op :smiling_imp:
Probeerden ze bij mij ook, maar zeiken bij de klantenservice hielp n hoop :joy: n droger van 500 nu dus voor 412. Scheelt n hoop

En Let op idd : ze gooien er gewoon 100 euro bovenop en dan zogenaamd de korting ervan af
check de prijzen eerst.

Glycine Airman voor USD 599

3 likes

Helemaal gelijk inderdaad, ik was met andere dingen bezig in mijn hoofd, maar je krijgt inderdaad zo’n 17,4% korting op de verkoopprijs.

Sorry hoor, wat had je nou echt gedacht?
Het is geen charitatieve instelling.

Dat mag ik wel hopen, dat MM de btw betaalt. Zou een mooie boel zijn als ze dat niet doen.

Ik denk dat dit wel een goede aanbieding is voor een Astron solar gps van Seiko, al vraag ik me op basis van de foto af of deze echt nooit gedragen is. Maar de prijs is volgens mij scherp.

Heren Horloge Seiko Gps Astron!
Niet gebruikt Zeer lage prijs
http://link.marktplaats.nl/m1249015764

1 like

Van Astrons bestaan ook neppers. Ik zou het aan mij voorbij laten gaan.

1 like

Goed te weten, thanks.

gebleken is dat de MM niet echt eerlijk is met dit soort “btw”- acties.

1 like

Wat denk je zelf, als je de advertentie goed leest?

“Ik ben geen horlogedrager”.
En 4 jaar geleden registreerde hij zichzelf op MP met de naam “Seiko”.

Nog even afgezien van alle taalvouten

Je Marktplaats naam kun je steeds weer veranderen toch?

Ik dacht dat het attent zou zijn om dit hier te delen.

1 like

Mijn reactie staat er idd botter dan bedoeld. Het delen van aanbiedingen of aanbiedingen die j ebeter over kunt slaan wordt zéér gewaardeerd.

Bij deze add gaan bij mij vele alarmbellen rinkelen.

2 likes