Christopher Ward heeft een korting lopen
120 € korting op > 600 € bestelling
60 € korting op > 350 € bestelling
Tot 31 maart
2-3 jaar geleden waren ze €90,- nieuw.
Waar zie je dat?
Nieuwsbrief (mail)
120 € korting op > 600 € bestelling code: 120SPRING18
60 € korting op > 350 € bestelling code: 60SPRING18
90 euro? Waar dan? Lager dan 200 nieuw heb ik ze nooit gezien. Gebruikt gingen ze voor 125-175.
Goede staat? Ik vind hem maar matig. Maar als we zo gaan beginnen is alleen een 6139-6005 met resist plaat een Pogue
Klopt. Maar snap best dat alle 6005 en 6002 met de gele wijzers als pogue bestempeld worden. Op details na lijken ze er wel op (niet voor puristen natuurlijk maar dat ben ikzelf niet). En voor de leeftijd vindt ik hem niet verkeerd.
De witte Combat Sub heeft wel wat:
Die mening deel ik met je. Iedereen die de andere kleur ook "pogue"noemt doet dit alleen om er meer geld voor te krijgen.
"Since this fact was discovered, the yellow dial with the yellow indicator ring variation of the 6002 has been commonly termed as a “Pogue”.
Bron: thespringbar.com
Wil niet zeggen dat ik alle 6139-600* niet mooi vind, maar er is maar één pogue en dat is de 6139-6002,
Nee. De 6005 is de echte Pogue. Pogue was een Amerikaan en had de versie voor de Amerikaanse markt, de 6005.
Bestel nou gewoon op de UK site met 100spring18, scheelt enorm in prijs…
waarom lees ik dan overal 6002? 6005 nog nergens tegen gekomen.
Geen idee, het klopt in ieder geval niet. Dit was zijn horloge:

Duidelijk een 6005 plaat en geen 6002. Pogue is gewoon een heel handige aanspreek term voor deze horloges omdat er veel verschillende referentie nummers en kleuren zijn. Als ik het heb over mijn blauwe 6139-6002 weten veel mensen het niet waar ik het over heb. Als ik het heb over mn blauwe Pogue, dan wel.
Ik heb het ff uitgezocht.
Zie onderstaande:
The differences on the last digit of the model numbers only signify its intended region of release. The 6139-6000 seem to correspond to those intended for the Japanese market. The 6139-6005 and 6139-6009 are those intended for North America.
Dat betekent nog steeds niet dat het een 6005 was maar mag wel worden aangenomen, want hij heeft hem in housten texas gekocht. Echter dacht ik dat de laatste digits met de kleur had te maken. Dat is dus ook niet het geval.
Kijk maar naar het plaatje hier boven, het exemplaar van dhr Pogue. Dat is een 6005 plaat, te zien aan de tekst op de wijzerplaat. Een 6005 plaat heeft onder het Seiko alleen “automatic” en onder de wijzers het aantal jewels. Een 6002 heeft onder het Seiko “Chronograph automatic” en geen jewel count onder de wijzers
Je hebt een Pogue en een true Pogue. Dat is het verschil.
Oh, spel asjeblieft de naam goed, geen q ipv g… zo moeilijk is het niet om goed te spellen.
Je hebt gelijk.
En ik blijf bij mijn mening dat elke andere kleur als geel/goud geen “pogue” is.
Op naar de volgende aanbieding
Je zit in het verkeerde topic.
Deze moet je hebben: https://www.horlogeforum.nl/t/het-taalnazitopic/139537
Ah… bijdehandjes gegeten zie ik…