Leuke (online) winkelaanbieding gezien? Deel V

3 likes
2 likes

Ultra-Chron Box Edition_gsMQ…&gbraid=0AAAAADwFenUXk9SGohVk0UdnfX2Baw8UE

1 like

Zou zelf van deze drie de Alpina kiezen. :blush:

• Alpina
  • Grand Seikootje
  • Longines
0 stemmers
1 like

3000 Euro voor een simpele Seiko quartz een aanbieding? :astonished:

:joy:. Ik denk dat je je even moet inlezen in de GS quartz uurwerken. Ik zal je even helpen:

Grand Seiko staat bekend om zijn uitzonderlijk precieze quartz-uurwerken, vooral vanwege de volgende kenmerken:

1. Thermocompensatie

Grand Seiko past temperatuurcompensatie toe, waarbij een sensor de temperatuur meet en het uurwerk automatisch aanpast om schommelingen in de tijdmeting te minimaliseren. Dit zorgt voor een nauwkeurigheid van ±5 tot ±10 seconden per jaar, veel beter dan standaard quartz-uurwerken die vaak een afwijking van ±15 seconden per maand hebben.

2. In-House Gemaakt Quartz Kristal

In plaats van standaard quartz-kristallen te gebruiken, kweekt Grand Seiko zijn eigen kristallen en selecteert alleen de beste exemplaren. Dit zorgt voor een stabielere oscillatie en betere langdurige nauwkeurigheid.

3. Twin Pulse Control System

Bij sommige modellen, zoals de 9F-serie, wordt een Twin Pulse Control System gebruikt om een sterkere secondewijzerbeweging mogelijk te maken zonder extra energieverbruik. Dit helpt bij het aandrijven van zwaardere wijzers zonder verlies aan efficiëntie.

4. Instant Date Change Mechanisme

In plaats van een geleidelijke datumwisseling (zoals bij veel andere horloges), wisselt de datum bij Grand Seiko quartz-horloges onmiddellijk om middernacht, binnen een fractie van een seconde.

5. Afdichting en Duurzaamheid

Grand Seiko’s quartz-uurwerken worden gebouwd met een luchtdichte constructie om stof en vocht buiten te houden, wat de levensduur van het uurwerk verlengt.

6. High-Torque Motor

De krachtige motor maakt bredere, zwaardere en beter afgewerkte wijzers mogelijk zonder dat dit ten koste gaat van de nauwkeurigheid.

7. Spring Drive Technologie (Hybride Quartz)

Hoewel technisch geen puur quartz-uurwerk, combineert Spring Drive de precisie van quartz met een mechanisch lopend uurwerk, waardoor een vloeiende secondewijzerbeweging en een extreem hoge nauwkeurigheid van ±1 seconde per dag mogelijk zijn.

Kortom, Grand Seiko quartz-uurwerken bieden een combinatie van extreme precisie, duurzaamheid en vakmanschap die zelden wordt geëvenaard door andere merken.

Dus. Dit met een service interval van VIJFTIG jaar noem ik alles behalve simpel :slightly_smiling_face:.

21 likes

Je hoeft mij niets te vertellen over de nauwkeurigheid van Seiko quartz uurwerken.
Die is bijzonder goed: zelfs mijn 3823 van mei 1971 loopt zeer nauwkeurig.
Wil je 3000 euro uitgeven aan een Seiko met grote kwaliteit en nauwkeurigheid moet je helemaal zelf weten.
Maar dit een aanbieding noemen?
Nee.

Lang verhaal kort., prijs van 4k naar 3k is bij mij 25 procent korting en dus Wel een aanbieding!
Wil je zoveel geld niet aan dit horloge uitgeven dan is dat jou keuze!.

21 likes

“En dat voor die prijs” om het met een bekende kruidenier te zeggen…
Maar 34 mm is niet al te groot; past ook lang niet iedereen.
Als het 37 mm was zou ik er over nadenken om naar Nijmegen te rijden om het te passen.

Hier lig al een paar dagen wakker van. Mooi horloge, goede afwerking, goede prijs, quartz is voor mij ook geen probleem. Toch houdt iets me tegen hem niet te kopen. :thinking:

Het is de naam. Ik krijg meteen Herman Koch associaties.

“Pitzmann, Kriminalpolizei”

7 likes

:joy: Het klinkt ook niet echt, ja,… wie sagen ich das jetzt, heel Koreaans nee.

1 like

:joy:

1 like

5 likes

Ja, ga je er weer voor? :joy:

Niet voor deze :upside_down_face:

2 likes

Ik zou zeggen gewoon doen, maar wie ben ik om dat te zeggen? De deal ga je niet snel nog eens vinden en in ieder geval heb ik een redelijk hoge achting van het merk

1 like

Urban Ace heeft een flinke sale op de azure (Beetje vergelijkbaar met de Tissot PRX)
Vorige week een gekocht en ben er zeer over te spreken. Kun je geen bult aan vallen voor €99…

1 like

En nog 5% korting als je je aanmeld voor de nieuwsbrief.

5 likes

35% korting op deze 2 fraaie Meistersingers

2 likes