Leuke ontmoeting in de trein

Zien we nu een wristshot van jou? :astonished::face_with_peeking_eye::wink:

2 likes

Is dat een SJE099? Ziet er prachtig uit. Ik zie ook een interessante parallel met mijn keuze voor de PO. Hoewel ik een grote voorliefde heb voor duikhorloges blijft het horloge voor mij in essentie een sierraad. Een accessoire die juist gestijld moet zijn en best wat op mag vallen. Maar het moet wel om de juiste redenen opvallen.

Ik vind het mooi als een horloge opvalt door de draagbaarheid of doordat deze complementair is aan de stijl van de rest van het individu. Ik vind het daarnaast ook mooi als een horloge, indien het niet detoneert met de rest van de stijl, opvalt door de schittering. Ik heb een tijdje een matzwart horloge gedragen en hierbij viel dit aspect volledig weg, doe ik nooit meer.

Vanuit dat perspectief heb ik gekozen voor de PO, met de ceramic bezel en de ceramic wijzerplaat. Hoewel het in essentie een tool watch is zorgt de glans van deze keramische onderdelen en de witgouden wijzers voor een schouwspel in het juiste licht waardoor dit horloge op en top sierraad is. Ik denk hetzelfde te zien bij deze Seiko, met de fantastisch bewerkte wijzerplaat en de prachtig blauwgelakte lunette. Hij valt voor mij op om alle juiste redenen.

Leuk!

4 likes

Erg leuk - zo bewijst het maar dat het altijd leuk is om iemand te complimenteren over zijn horloge :slight_smile:

1 like

Ja, behalve als het een smartwatch is. Dan is 1500 opeens volkomen normaal. Dat kost hun telefoon immers ook…

4 likes

Leuke ervaring! En ook leuk om te lezen, thnx! :blush:

1 like

Precies dit. Wel elke 2 jaar een nieuwe smartwatch kopen van een X bedrag. Maar een mooi horloge wat een leven mee gaat van 1500,- is belachelijk

1 like

Ik was nog even vergeten te antwoorden: Yup, dat is de 099. Er is een NA van te lezen:

Daar zijn we het volledig eens. Het liefst een sierraad wat tegen het dagelijkse leven kan, maar toch.

Ook eens. Een bijzonder in het oog lopende zandstraal-stealth look vind ik met mijn stijl om de verkeerde redenen opvallen bijvoorbeeld.

Ja, en specifiek de PO is een erg leuke duiker met leuke details. Ik kan de wijzers erg goed hebben, en om redenen die ik niet helemaal begrijp oogt het geheel voor mij veel rustiger of samenhangender dan de SMP300.

Om even aan te haken op de Chopard uit je trein-intro hierboven, ik weet dat het ergens mooie chronografen zijn, maar vind ze verschrikkelijk voor mijn stijl. Veel te druk, met in mijn hoofd een te grote mengeling van elementen.

1 like

Leuk verhaal, maar toch weinig verrassende conclusie. Natuurlijk weten de meeste mensen dat wel, anders zouden er ook niet zo ontzettend veel verschillende ontzettend dure horloges (of autos, of stereos, etc) worden gemaakt. Het verbaast me altijd dat er hele bedrijven en industrieën bestaan die toch uitsluitend door zich heel vermogend wanende mensen worden ondersteund.

Dat gezegd, als je 15 tot 25 zegt in relatie tot een Chopard, zou ook ik (die doorgaans zich nauwelijks over de 1 begeeft :wink: ) denken dat het het over duizendtallen hebt!

3 likes

Aanhaken op dit verhaal, sta net buiten in de zon bij kantoor. Komt een vrouwelijke collega naar me toe en zegt mooi horloge heb je ! Vooral de afmeting is geweldig. Wijzend naar mijn tag medium size.

Zodoende komen we op gesprek en ze laat me haar horloge zien. Een puikgave Tudor minisub. Wel met lekker ratelende band (folded links) en zo kwamen we een beetje op service kosten uit en ze had nog een daydate ergens in de kluis. Oud horloge van haar vader die nog naar service moest.

Maar ze wilde de originele wijzerplaat en handen houden maar daar wilde RSC niet aan beginnen want die zouden dan de originele vervangen en houden.

Ik heb haar maar doorgestuurd naar een goede vintage dealer / service hier in Denemarken want dat zou eeuwig zonde zijn.

Leuk gesprek en leuk dat er heeeeeeel soms ook iemand je aanspreekt op je horloge. K ga gelijk een yammer group starten :joy:

5 likes

Beste mensen, het is een sieraad. En dat is wat het is.

5 likes

@Fate_Amenable_To_Change die een spelfout maakt ??

a man wearing a hat and sunglasses is standing on a beach .

De wereld gaat ten onder!

6 likes

Grappig genoeg twijfelde ik en nam ik de spelling van @rr.vliet over omdat ik voetstoots aannam dat hij dat correct had gedaan. Maar inderdaad…

Dat mag wel vaker herhaald worden, dus als twee spelfouten daaraan bijdragen: Prima! :slight_smile:

2 likes

Verrikkeme, ik zou zweren dat het een raad is dat ik voor de sier draag, zoals ik ook huisraad heb staan.

Geheel onjuist, het is blijkbaar een leenwoord uit het Duits. De gangbare spelling was destijds zierat. Vreemd genoeg is dat inmiddels zierrat geworden, maar wij zijn aan sieraad vast blijven houden.

Ik ga dit woord nog wel vaker gebruiken, en voortaan doe ik het goed.

2 likes

Ontzettend leuke ontmoeting zeg! En ja, geld is maar geld, alleen wel handig als je het hebt. Uiteindelijk gaat het erom wat zo een prachtig uurwerk met je doet qua gevoel.

1 like

Een vrouw met een minisub, of een ladysub en je kunt me wegdragen!

1 like

Exact mijn gedachte. Maar dat het rat is um zu siehen, dat is natuurlijk ook plausibel. Oh well. :slight_smile:

1 like

Gewoon zeggen Sier Aad leuk ezelsbruggetje

1 like

Zo had ik in 2001 een leuk gesprek met een serveerster die iedere avond haar horloge droeg. Ze had er nogal wat in diverse kleurtjes kennelijk, want iedere avond als we in het campingrestaurant waren, droeg ze weer een andere blouse met een bijpassend gekleurd horloge. Allemaal betaalbaar quartz spul, maar het feit dat ze daar zoveel aandacht aan besteedde en ze er klaarblijkelijk zoveel had, viel mij op en dat resulteerde uiteindelijk in een enorm leuk gesprek en een geweldige vriendschap. Ze is een Spaanse en zij en haar man bezoeken we (mijn wederhelft en ik) zeker 2x per jaar voor een geweldig weekje Spaanse gezelligheid, oeverloos geleuter over horloges, pronken met vaak de goedkoopste fel gekleurde super foute “klokjes”, maar ook over het luxe dure spul. Ik koester het en denk; goddank, mijn meisje en ik zijn niet de enige horlogedebiellen. :sweat_smile:

5 likes

Dat gebeurt mij dus nooit tenzij ik het gesprek initieer. Ik was/ben vaak wel redelijk voorzichtig met mijn horloges laten zien in public (wel dragen maar dan mooi mouwtje er over) maar ervarig leert dat 99% van de mensen het echt niet opvalt of jij een stalen rolex draagt of een seiko (goud heb ik nog geen ervaring mee maar lijkt me t zelfde?) er wordt nooit wat gezegd. Wellicht trekt het alleen de ‘‘foute’’ aandacht van gasten die wellicht ergens een kans zoeken?

1 like

Ik herken wel wat je zegt dat het initiatief vaak van jezelf uit moet gaan. Maar ik schroom dan ook niet om dat contact te leggen. Iedereen die een horloge om heeft welke mijn interesse wekt wordt daarop aangesproken, met vaak gezellige resultaten.

En soms spreek ik abusievelijk iemand aan met een net niks horloge die er zelf ook geen aandacht aan besteedt, dan bloedt het gesprek binnen twee zinnen dood. Ook prima.

2 likes