Leuke ruil gedaan en daarom stel ik aan jullie voor: de Damasko 67 Si Black

Soms loop je tegen een leuke ruil aan. Sinds gisteravond zit er een Damasko 67 Si Black om mijn pols. En aangezien ik die hier nog niet vaak ben tegengekomen, stel ik haar even voor :slight_smile:

Eerste indruk: Wat. Een. Klok!

Zeer robuust. Mooie vouwsluiting (ook zwart, uiteraard). Lume van de wijzerplaat is geweldig (special luminous paint Luminova C1 white).
Echt een hele andere uitstraling dan mijn andere horloges. En de kwaliteit spat er vanaf.

De chronograaf werkt uitstekend. De bezel draait niet te licht, beide kanten op. Alles is van zeer gehard materiaal gemaakt (Stainless steel, All stainless steel components provided with DAMEST coating, bead-blasted, nickel-free, Entirely hardened, ice-hardened to 60 HRC or 710 HV).
Andere details: Shockproof according to DIN 8308, Anti-magnetic according to DIN 8309.
Haar maten:
Diameter: 42mm
Diameter rotating bezel: 43.8mm
Overall height: 14.00mm
Lug width: 22mm
Weight without strap: 106.0 g

Merk dat ik 44mm toch wel aan de grote kant vind van andere klokken, maar deze kan ik (volgens mij) prima hebben.

Als ik dan toch een minpunt op moet noemen: Je moet bijna een bril opzetten om te kijken welke dag en datum het is. En de datum wordt in het duits weergegeven (heb zelf liever engels).
Van de andere kant hecht ik totaal niet aan datums op horloges, dus wat dat betreft…
En ik weet niet of dit de mooist passende band is bij deze klok.

Wat denken jullie: Zou een rubberband hier goed op staan? Zit te denken om hem als vakantieklok te gaan gebruiken, want hij is WR tot 100 meter. Andere ideeën voor een mooie band?

Voor meer info over deze klok: Check http://www.damasko-watches.com/jp/dc67si-black

Awel, ik ga weer ff genieten :slight_smile:

Dank voor het lezen en benieuwd naar jullie reacties!

Bob

36 likes

Heel erg mooi deze en natuurlijk kan die een rubberen band goed hebben.
Veel plezier gewenst van je nieuwe aanwinst.

1 like

Dat is wat Damasko met je doet. :slight_smile:[quote=“BobT, post:1, topic:111781”]
de datum wordt in het duits weergegeven (heb zelf liever engels).
[/quote]

Mijn DA36 is tweetalig, ik vermoed die van jou ook. :wink:

Heel veel plezier ermee. En welkom in Damasko Only topic.

1 like

Dat zou zo maar kunnen, heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken hoe dat te fixen…

Kroon niet volledig uittrekken, tot aan het eerste ‘tikje’. Dan naar boven of beneden draaien. De ene kant is voor dag en de andere datum.

1 like

eerste tikje had ik al gevonden, ene kant opdraaien is de datum, andere de dag. Maar dan in het duits.

1 like

Mijn beste,

Een frisse klok!!
Ziet er kordaat uit!!
Veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooi hoor, band past er ook goed bij wat mij betreft.

1 like

Mooi klokje veel draagplezier gewenst .

1 like

Prachtig. Veel plezier ermeeVetgedrukte tekst

1 like

DAT is nou een échte klok! Heel veel plezier ermee! :relaxed:

1 like

Heel bijzonder! Ziet ze niet veel hier…Njoy

1 like

In dit geval zou een mooie bijpassende zwarte rubberband de Damasko zeker niet misstaan

1 like

thnx, maar wat is nou een echt goede, mooie, dikke rubberen band die ook nog te betalen is?

Thnx Jos!

Bonetto heeft wel wat voor je denk ik😬

Mooie aanwinst!

best te bestellen via Watchgeko? Of nog betere tips?

Wat een rubberbanden daar zeg, zie door het rubber het bos niet meer…

1 like

Ja top adres

Gewoon een goede band kopen, niet op bezuinigen. Mag best uitstraling hebben!

Soms zie je een klok van 5k op een bandje van 8,- EUR… Vaak oogt het ook als 8,- :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Agreed.