Om mijn telefoongebruik (die al jaren ook als mijn wekker gebruikt wordt) in de slaapkamer terug te dringen overweeg ik een mechanische wekker. Iemand een idee? JLC heeft zo’n 8 dagen reiswekkertje in 1000 uitvoeringen. Maar a: daar vraagt men de hoofdprijs voor. Niet dat het budget het probleem is, maar ik ga dus niet voor 250 euro een afgekloven reiswekkertje naast mijn bed zetten. En b: in de filmpjes die ik daarvan gezien heb maakt dat ding ‘s morgens een geluid waar je de doden nog mee uit hun graf wekt. Dat zou mijn echtgenote mij niet zo in dank afnemen…
Alle ideeen welkom. Fijne zondag!
Wel heerlijk understated inderdaad. Leuk!
Ik heb deze:
En deze:
En gisteren via de kringloop deze gevonden:
Die eerste ( Mudita ) heeft een accu die je eens in de 3 tot 6 maanden moet opladen. Met diverse geluiden die zachtjes beginnen, en die tevens oplicht als een soort van wakeup light.
Een meer uitgebreide versie hiervan van is deze:
Dit zijn zalige wekkers. Geven enkel licht als je hand erop legt. Om het alarm te activeren, gewoon de wekker omdraaien.
Die heb ik ook, in dezelfde kleur zelfs.
In mijn jeugd zo’n irritant luid tikkende, blikken Junghans.
Die zette ik steeds verder weg.
Zoiets een idee?
De leukste wekker zit in een mechanisch horloge. De mijne hangt overdag weleens om mijn pols, maar slaapt iedere avond aan een spijker boven mijn bed. Maakt voldoende geluid om wakker te worden.
Om de pols onder een mouw kun je hem soms niet horen.kan ook aan mijn oren liggen
Daarnaast heb ik er plezier in om iedere avond de wekker op te winden, is een deel van mijn slaapritueel.
Deze schijnt zelfs een glijdende secondewijzer te hebben.
Die heb ik inderdaad eentje, ook van Poljot. Heb ik een tijdje gebruikr. Ook ik geniet van de interactie met mijn horloge. Voor mijn wekker wil ik echter iets meer “set and forget”. dank voor de tip. Voorlopig wordt het de flip, dat omdraai ding.
Krijg je geen spijt van. Vooral handig om s’nachts even snel kijken hoe laat het is, zonder vrouwlief wakker te maken.
Ik heb mezelf getrakteerd op de “premium”, van heus aluminiminum!
Die hadden ze 4 jaar geleden nog niet.
Veel bed plezier met deze!
Leuk topic. Ben ook al wel een tijdje opzoek naar een goede mechanische wekker. Lastige zoektocht!
Je kunt ook een Girard perregaux wekker horloge kopen. Leuke gimmick
wat voor merk is dit? Op de foto’s niet te zien.