Leuke wekker?

Ook van deze wil ik graag het merk weten.

1 like

Waarom moet het een mechanische wekker zijn?

Deze, of de Lenovo-versie, zijn echt perfect.
Draait op Android en is helemaal te customizen.

Lexon, leuke wekkers

1 like

Woodwatch

IMG_1124

1 like

Je kan ook een device van Alexa gebruiken, of een Google Home of een Apple HomePod. Daar kan je gewoon tegen praten.
Een Alexa Echo Show of een Google Home hebben dan wel het voordeel dat ze nog een scherm hebben. Kan je gewoon ‘s nachts disabelen of de helderheid op minimum zetten.
Je kan bv ook Hue lampen plaatsen en via Alexa een routine maken dat op een bepaald uur een alarm afgaat en je lichten opstarten op 50% bv.
Mogelijkheden zijn eindeloos.

:rofl: Dank, maar dat klinkt ingewikkelder dan noodzakelijk. Ik kan ook een strijkkwartet in de kelder huisvesten en vragen of die vanaf 6 uur ‘s morgens elke minuut een kaarsje aansteken in mijn kamer terwijl ze wat licht klassiek ten gehore brengen. Maar ik wil graag gewoon een wekker. :sweat_smile:

16 likes

Het is ook geen mechanische geworden. Maar “smart” producten vallen bij mij niet zo in de smaak. Ik heb een smart phone, maar daar houdt het op. Daar wil ik in bed dus juist van af. Mijn wekker hoeft me niet mijn trouwfoto’s te laten zien om 6 uur ‘s morgens… Enige uitzondering: als hij koffie zou kunnen zetten zou ik overstag gaan.

4 likes

Godver Johnvdt, zo’n ding heb ik ook.

Incl luchtvochtigheidsmeter want nerd.

Staat bij mij overigens op mn tv meubel.

2 likes

Of je langzaam wakker laten maken door de slimme verlichting van Ikea. Kun je ook helemaal naar wens aanpassen. Dan kun je die meeluister apparatuur buiten je slaapkamer houden. En nog goedkoper ook.

2 likes

image

7 likes

Ik had een Seiko wekker met datzelfde “quiet sweep” uurwerk, en ik werd helemaal beroerd van het “trrrrrrrr” dat de secondenwijzer aan geluid maakt.
Op minder dan anderhalve meter vond ik het geen doen, dan nog liever het blikken getik van zo’n in de conventie van Genève verboden Hema wekker met 2 fietsbellen bovenop.

Ik heb op mijn nachtkastje een MR-G (1 alarm, ca. 3 seconden) en een Citizen met een U680 uurwerk (2 alarmen, ca. 5-6 seconden), liggen en die alarmen zijn luidruchtig zat en de horloges zijn dermate stil dat het me voor de rest niet hindert.

1 like

Met welke wekker worden de meeste aardbewoners wakker ?

Vrijwel zeker met deze die al 100.000.000 keer werd geproduceerd. Jaarlijks komen er naar schatting 3 miljoen stuks bij.

Prijs : 20€. In sommige landen zelfs minder dan 10€.

4 likes

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar misschien is een Apple watch een idee. Kunt alle notificaties uitzetten, ding om de pols klappen met een alarm wat stil is behalve dat hij aan je pols vibreert. Telefoon kun je beneden laten liggen, kom je ook niet in de verleiding om te gaan doomscrollen in bed.

Ik zou 20 Euro neer leggen bij een reputabele handelaar, er is namaak in omloop. Maar inderdaad, een F91W heeft een discrete piep.

Het zou horlogeforum niet zijn als er niet één suggestie was die zei dat het budget opgerekt moest worden, dus hier komt ie:

1. De Cricket.

Kost je 5000 ballen, maar is een super cool horloge, en één van de OG alarm watches. Ik zou de 36mm pakken. Erg tof.

2. De Memovox.

Kost je 16.000 ballen, maar is misschien nog wel een cooler horloge, en net als de Cricket één van de OG alarm watches. Super mooi, helaas 40mm groot, omdat JLC in de hetze van grotere horloges mee is gegaan. Als ze een nieuwe 36mm uit zouden brengen had dit model mijn interesse.

1 like

Junghans heeft/had ook wel leuke wekkertjes.
Hieronder voorbeeld op marktplaats.

1 like

15 euro en gratis thuisbezorgd

4 likes

Deze Braun DN40 ontwerp voor Apple misschien? Brengt de werelden samen en ziet er fantastisch uit:

Deze iPhone-standaard lijkt op een Braun-wekker uit de jaren 70 (bright.nl)

1 like

Mijn zoon heeft deze. Ik weet alleen niet of je dan nog rustig slaapt!

image

6 likes

Moet je zelf wel ff een 3D printer hebben.

Ik gebruikte ook mijn telefoon als wekker. Als ik dan 's nachts even wakker was, kon ik vaak de verleiding niet weerstaan om even het nieuws te checken, of zelfs even op HF te kijken. Tegenwoordig laat ik mijn telefoon beneden liggen, en heb ik een oude smartphone naast me liggen (van misschien wel 10 jaar oud) die ik heb gereset en die ik uitsluitend als wekker gebruik. Even wakker? Dan slaap ik nu al gauw weer gewoon verder. Ik denk dat je bij wekkers altijd minder instelmogelijkheden hebt.

1 like