Leuke wekker?

Er zijn printshops genoeg, voor 15 euro heb je hem. :wink:

Snap ik, maar als budget geen probleem is, zou ik toch serieus dat strijkkwartet overwegen. Klinkt als een geweldig plan!

3 likes

Ik gebruik zelf mij mobieltje als wekker, maar anders zou ik liever eentje nemen die Radio Controlled is. Dan heb je geen gedoe als je zomertijd ofzo vergeet en staat ie altijd op de juiste tijd.
Die Casio lijkt me dan een fijne.

1 like

Bedankt

1 like

Voor sommige van de suggesties die hier voorbij komen zou je dat inderdaad kunnen overwegen. :rofl:
Ik heb het idee dat mijn opmerking van “geen beperking in het budget” hier (nogal) uit zijn verband wordt gerukt. Ik sprak over de prijs die men durft te vragen voor een afgeragd JLC reiswekkertje, zijnde iets van 250 euro, of daaromheen. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik wilde exact hetzelfde voorstellen

2 likes

Ah ok daar was ik niet van op de hoogte. :wink:

1 like

Ik heb een telefoon als wekker en als “gewone” wekker een Philips Wake-Up Light. Wakker worden met licht, heel fijn in de winter.

1 like

Een beetje laat, volgens mij heb je de keuze al gemaakt, maar de G-Shock Oak met bluetooth heeft een discreet piepje die 10x piept. Door het lampje zie je in no-time hoelaat het is 's nachts. De tijd is altijd goed door de bluetoothverbinding. Met Solar hoef je je ook geen zorgen te maken dat ie ooit een keer leeg is. Dat is mijn “reiswekker” maar thuis zou ik het lekker bij een wekkerradio (of moderne variant daarop) houden.

Eerst wilde ik reageren: dat is voor mijn smaak te groot horloge.
Maar toen dacht ik: maar wel een leuk maatje voor een wekkertje. Misschien een mooi passend voetje maken uit hardhout. Eventueel met dekseltje, is het een reiswekker! Ik zal het eens op me laten inwerken. Heb ik eindelijk een excuus om een G shock te kopen! :+1:

Ik vind G-Shocks ook veel te groot, dit is de enige die ik enigszins pas met m’n kinderpolsjes. Dat komt omdat de L2L wel redelijk compact is en de geintegreerde band recht naar achteren/onderen loopt. De 5610u kan ook werken, maar dat vond ik eigenlijk in alles een irritant horloge.

2 likes

Hiermee heb je meteen je eerste ochtendgymnastiek gehad.

8 likes

2 likes

IMG_3652

1 like

Toch wel handig, een strijkkwartet. Twee doen de broeken en de andere twee de overhemden.

2 likes

Toen mijn wekker defect was en ik toch toevallig een bestelling bij Conrad moest doen, heb ik een Dostmann wekkertje mee laten komen. Is DCF 77 gesynchroniseerd en je kunt er twee wektijden mee instellen. De wektijd links gaat aan/uit met een schuifje links en heeft een zacht piepje (voor de zaterdagochtend). De wektijd rechts (aan/uit met schuifje rechts) begint met 20x een enkel piepje, dan 20x een dubbele, dan 20x een viervoudig piepje en tenslotte continu piepjes achter elkaar, waarbij het geluid steeds harder gaat (voor werkdagen). De rode knop bovenop is voor “snooze”, maar ook voor LED backlight 's nachts. Het licht dimt na een paar seconden vloeiend tot uit. Uitzetten van het alarm gaat met het schuifje. Erg praktisch dingetje.

Foutje, sorry, harde alarm zit links, zachte zit rechts. Maar ik ben sinds een paar maanden pensionado, dus ik had 'm al een poosje niet meer gehoord. En o ja, er zit ook een thermometer bij in, kun je zien of de slaapkamer 18 graden is (beste slaaptemperatuur).

Hij is binnen. Tot dusver beetje niet-pluis gevoel erover. Zodra ik hem van de oplader haal valt hij uit. Misschien wil hij de eerste keer 100% geladen worden? Ik heb de kleur goud gekozen. Ik snap (uiteraard!) dat dat ding voor z’n paar tientjes niet van echt goud is. Maar degene die dit als goudkleur betiteld heeft had wel een heel rijke fantasie. Had voor z’n prijs wel radiogestuurd mogen zijn. Maar goed, instellen is dan weer intuitief. We gaan het meemaken…

Speedy for scale.

6 likes

Jammer te horen. Misschien valt het mee en inderdaad eerst langer laden. Die voorgaande kleurtjes modellen met zacht kunstof kasten hebben aa of aaa batterijen. Doen het daar zo’n jaar of 3 op meen ik. Heb 1 keer moeten wisselen. Vreemd dat het radio gestuurde er nu af is. Ik zie het nu ook in de specificaties.
Dit is wel een fraai model!

2 likes

Klopt. Deze brandt continu zolang aangesloten op stroom. Op accu brandt ie alleen als.je tegen het kastje of de wekker zelf aantikt.
Hij schijnt ook te reageren op geluid maar dat heb ik nog niet zien gebeuren.

1 like