Leukste ervaring bij een AD

In navolging op onderstaand topic lijkt het me tof ook de leukste ervaringen bij een AD te delen.

Ik trap zelf af. Na steeds meer enthousiast te zijn geworden over horloges maar nog nooit een echt luxe horloge om de pols te hebben gehad liep ik vorig jaar juni enigszins zenuwachtig een grote AD in Rotterdam binnen, na eerst 3 seconden te hebben geacclimatiseerd in de bekende sluis. :upside_down_face:
Ik werd direct vriendelijk ontvangen waarbij ik aangaf me te oriënteren op een horloge en graag enkele modellen zou willen passen van Rolex, Omega en Tudor. Ik zelf had een Seiko SKX013 om de pols, een merk wat duidelijk niet werd gevoerd door deze juwelier, te zien aan de vitrines. :wink: Maar de verkoper vond het een erg tof horloge en in plaats van op te scheppen over zijn eigen collectie vertelde hij dat hij steenvast zijn Seiko Turtle mee nam op vakanties, omdat het gewoon onverwoestbare horloges zijn. Dat is contact maken! :+1:

Daarna nog minstens een uur gezeten waarbij de verkoper alle tijd nam om me verschillende modellen te laten passen waaronder de Black Bay, Seamaster, Oyster Perpetual en een Speedmaster. Het was niet mijn intentie om die ochtend iets te kopen maar afgesproken om over een half jaar terug te komen als het horlogepotje gevuld is.
Iets langer dan gepland maar uiteindelijk, een jaar later een mooie BB58 en verlovingsring gekocht bij deze AD en ongetwijfeld kom ik weer terug.

47 likes

Bij een Oris AD uit Duitsland veel contact via email in het Duits gehad, en aangegeven dat ik veel in de buurt was geweest (Schwarzwald). Bij de zending van het horloge kwam er een grote doos met lokale specialiteiten uit het dorp en regio toegevoegd!

38 likes

Die AD heeft dat goed gedaan. Zo krijg je wel een persoonlijke band met je klanten.

3 likes

Zeker, heb nadien daar nog meer besteld tot ze zijn gestopt met de winkel

2 likes

En dan aan het einde bam foto met naam van de juwelier. :laughing:

Maar oke leukste ervaring. Ik denk toen ik een keer na sluitingstijd een juwelier binnenliep en met een paar mensen in de winkel wat mocht simulatorracen met ondertussen kijken naar de mooiste nog niet uitgebrachte modelen van een bepaald merk. En kort te kunnen spreken met de importeur van het merk.

3 likes

Bij een grote AD in Amsterdam, niet in de PC, werd ik vriendelijk geholpen.

Wilden een DJ fluted op jubilee, wie niet. Was niet mogelijk maar we kregen netjes wat te drinken. Vriend van me was nog op zoek naar een Sky-Dweller. Kon ook niet helaas. Toch een uurtje binnen gezeten en geen moment het gevoel gehad dat ze ons niet wilden helpen.

De DJ heeft hij ondertussen wel. Ze gingen verlovingsringen kopen. Hij vroeg heb je geen DJ met zwarte plaat op jubilee met fluted ipv een ring voor mij? Ik zal eens even kijken meneer…. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik ben zelf ook altijd zeer correct en vriendelijk geholpen bij X te Rotterdam. Misschien ligt het eraan wie je treft… Ik heb altijd leuke gesprekken met de store manager, aardige kerel die zelf ook passie voor horloges heeft. Neemt altijd uitgebreid de tijd om een praatje te maken als ik langs kom.

Ook een keer meegevraagd om een voetbalwedstrijd te bezoeken waar ze business seats hadden. Was allemaal top geregeld en een leuke geste.

1 like

Niet direkt een ervaring met een AD maar wat nog steeds een fijne herinnering is.
De horlogemeeting georganiseerd door een van de leden met een toer door Den Haag langs diverse horlogehuizen afgesloten met een gezamenlijk etentje bij een chinees restaurant.

Eigenlijk best voor herhaling vatbaar. :smile:

2 likes

Als het om de store manager gaat om wie ik denk dat het gaat, ben ik het helemaal mee eens.

Afgelopen zaterdag naar Rotterdam geweest en werd heel hartelijk ontvangen. Rondleiding gekregen door de recent verbouwde winkel en meteen een kaartje gekregen. We gaan er zaterdag weer langs :slight_smile:

1 like

Werd persoonlijk uitgenodigd door eigenaar van een AD in Den Haag om mee te gaan naar een event van de TH Monaco V4 (€ 60k) omdat ik jaar daarvoor een Carrera 360 gekocht had, was niet mijn prijsklasse en omdat de volgende dag een werkdag was niet in te passen. Geluk bij een ongeluk want die dag was het chaos op de weg door sneeuwval.

1 like

Bijna alleen maar goeie ervaringen bij ADs.

De laatste keer zag ik een blauwe BB58 in de vitrine liggen. Afspraak gemaakt de dag erop en gaan passen. Flesje champagne opgedronken tijdens het passen, rustig de tijd kunnen nemen en uiteindelijk gekocht.

2 likes

Ik ben een paar jaar terug eens uitgenodigd voor een klein event (watches & wristshots) bij een AD in Den Haag, een man of 6/8 zaten we er en mochten we letterlijk alles uit de collectie passen met als voorwaarde dat we een aantal fotos zouden posten op instagram.

Was een absurde dag, ik was veruit de “armste sloeber” die binnen kwam lopen met een Seiko om zijn pols, waar enkele mensen daar nog spraken over Rolex met de woorden die ik nooit zal vergeten “Het mooie aan Rolex is dat het tenminste betaalbaar is voor iedereen.” … Deze persoon had dan ook een LU Chopard mee.

Maargoed, leuk dagje waar ik horloges met prijzen tot wel 80k om mocht doen, merken als LU Chopard, Patek, Breguet IWC en Jaeger. Maar ook toppers als Christiaan van der Klaauw en Grönefeld

8 likes

De vraag is nu: wat was het “geluk” en wat het “ongeluk” :woozy_face:

Geluk: uitnodiging afgewezen
Ongeluk: chaos op de weg

Oude ring op maat laten maken bij de AD.
Super snel en prachtig opnieuw gepolijst.

Vervolgens ongevraagd 2 Pateks op tafel voor de leuk en een half uurtje keuvelen.

Niks als complimenten voor de lokale AD.
Echt heel leuk gewoon.

15 likes

Mooie Chopard

2 likes

Ja echt een pracht stuk.

De prijs houdt mij tegen nog, maar echt een contender.

1 like

Ik had een jlc 2de hands gekocht, maar thuis bleek de band toch iets te groot. Er diende een gaatje bijgemaakt te worden. Ik had niet zo een goed gevoel bij de kennis van de verkoper dus ik besloot een ad in mijn woonplaats te bezoeken.

Binnengekomen bij de ad direct een compliment gekregen over het horloge. De persoon nam mijn polsmaat en deed een voorstel over de grote. Hij ging even bij de horlogemaker en kwam terug. Het horloge was op maat gemaakt.
Ik vroeg hem wat ik diende te betalen, hij zei: ´niets, voor onze klanten is dit gratis´. Ik zei hem dat het mijn eerste keer bij hem was. Hij antwoorde dat ik er nu was, dus ik was klant.

Nadien heb ik bij hem een onderhoud aan de jlc laten uitvoeren en een rolex besteld. Zoals geweten was het onzeker of wanneer dit model zou binnenkomen. Na een paar maanden belde hij me dat het horloge klaar lag voor mij.

Moest ik nog een horloge kopen ga ik hier al eerste langs.

20 likes

Enkele jaren geleden bij een bekende AD te Nijmegen geweest en enkele Breitlings gepast. Ik werd prima te woord gestaan, koffie, uitgebreid de tijd gekregen, verschillende modellen gepast. Niets dan lof.

Wat mij betreft is de onderhandeling over de prijs een van de leukste zaken bij een aankoop, dus de winkel uitgelopen met een Colt voor een mooie prijs. De Colt heb ik nog steeds.

9 likes

Kijk, dit is nou een super topic!
Leuk om alle mooie verhalen te lezen van hoe het wél kan gaan.

5 likes