Jullie zijn al jaren gelukkig getrouwd?
Ehhhh nee hoor, ik vind ze gewoon leuk
Verschilt per merk, marge op juwelen is hoger.
Eens.
Niet goed gekeken ⦠dacht dat je zei ānet zoveel als op juwelenāā¦
Horloges is redelijk variabel, hangt af van het merk .
Sommige merken geven een basis marge en als je aan bepaalde voorwaarden voldoet kan je je marge hiermee verhogen.
Voorbeeld is dat je je target haalt, dat je een SIS hebt, dat je het merk gedurende het jaar een prominente plaats in de etalage geeft, etcā¦hiermee kan je extra procenten marge krijgen.
Meestal word ik heel goed en netjes ontvangen. Koffie, babbelen, boekjes mee. Los van welk horloge ik om heb (Rolex tot G-Shock). De aankoop van een horloge doe ik niet zomaar even en daarom is oriƫnteren en informeren een leuk deel van het proces. Ik heb altijd geleerd dat je elke klant, ongeacht voorkomen, moet behandelen als een potentiƫle koper. Doe je dat niet dan zoeken ze hun heil elders.
Ik was laatst bij de AD om een horloge te bestellen (NA volgt zodra ik deze in bezit heb) en had mijn dochter van 9 bij mij. En zoals het kinderen betaamt was ook zij eerlijk en niet op haar mondje gevallen en zei tegen de verkoper āIk vind dat jullie een gekke naam hebben. Wie vernoemt zijn winkel nu naar een dier en een stuk fruit?ā Waarop de verkoper begon te schaterlachen en aangaf dat het best raar klinkt maar er echt een goede reden voor is.
Vervolgens heeft hij uitgebreid de tijd genomen om het uit te leggen en heeft haar een prachtig boek gegeven met de geschiedenis van het bedrijf alsmede een aantal goodies met het logo erop waaronder chocolaatjes die met open armen ontvangen werden.
Natuurlijk betreft het hier geen hele kostbare zaken of grote kortingen. Maar het feit dat er uitgebreid tijd werd genomen voor een kleine meid en het geven van wat kleine dingetjes zorgt er wel voor dat je als klant een ontzettend leuke ervaring hebt, ook als je 9 jaar bent.
Klantvriendelijkheid en klantenbinding in optima forma!
Door deze zin alleen al krijg ik zin om nu een horloge bij hem te gaan kopen.
Een hele tijd geleden bij een AD in den Haag (niet dat stuk fruit en dier). En na tientallen goedkope horloges had ik mijn vrouw eens gewezen op wat luxers. Dus wij met een kind van 2,5 de AD in.
En dat werkt niet echt prettig als je uitgebreid wil passen. Op elk tafeltje lag een tablet met de website van een fabrikant. Dus terwijl mijn vrouw aan het passen is ben ik aan het kijken of ik op die tablet ook bij youtube kan komen voor een filmpje voor de kleine te sussen. Echter bleek de tablet ook de muziek in de zaak te streamen. En terwijl wij druk bezig zijn met kleine en te passen schalt er dus door de zaak inmiddels geen muziek meer, maar het geluid van een kinderfilmpje.
Dit ging compleet aan ons voorbij, diverse klanten die geamuseerd omhoog rondkeken waar dat kindermuziektje toch vandaan kwam, personeel die met grote vraagtekens rondliep om die muziek weer normaal te krijgen.
Het duurde eventje voor mijn actie met de tablet werd ontdekt. En de mederwerkster schakelde onmiddelijk om tussen āPotverdorie die k#t muziek wie doet dat nuā om naar āgeen probleem meneer ik zet wel even de streaming uit, dan kan de kleine rustig kijkenā. Grote hilariteit bij de andere klanten.
En aan het eind van het wikken en wegen ging mijn vrouw met een mooi horloge de winkel uit.
Later voor diverse horloges nog eens terug geweest, altijd top service gehad.
Ik zocht een stalen band voor mijn Fortis Cosmonauts, dus daarvoor contact opgenomen met Fortis. Ik kreeg een berichtje terug dat de stalen band was uitverkocht, wel deden ze me een suggestie voor een leren band die via de site van Fortis werd aangeboden.
Ik had via via vernomen dat van Hooff juweliers in Deurne AD geworden is van Fortis in Nederland, zodoende die maar even gebeld.
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die me verzocht om even een mail te sturen met type nummer van het horloge.
Ik kreeg een mail terug met de boodschap dat de band nog te bestellen was en dat dit ongeveer 2 weken zou gaan duren, en de vraag of ze deze band voor me mochten bestellen.
Natuurlijk mocht dat, en binnen een week kreeg ik het bericht dat de band binnen was en na betaling werd deze direct opgestuurd.
Ik kreeg het thuis met een kaart toegevoegd van Martijn van Hooff die me met een handgeschreven boodschap bedankte voor de aankoop.
Wat ik bijzonder vind aan deze ervaring, is dat ze de band voor me hebben besteld op goed vertrouwen, zonder dat ik bij hen bekend was als klant en zonder dat ze mij ooit hebben gezien. Ik hoefde zelfs geen aanbetaling te doen, op een dure band die niet heel gangbaar is.
Al met al een fijne ervaring, fijn om te weten dat er een goede AD van Fortis is in NL.