Toch begrijp ik het niet helemaal om een horloge te kopen om het weer door te verkopen voor een meerwaarde.
Mooi meegenomen, alleen niet het doel
R&D en productontwikkeling
Rolex en andere luxe merken hebben echt wel de Veblen theorie ter hand genomen bij het prijzen van hun producten.
Omdat ik nogal graag afwissel en geen onbeperkt budget heb. Zo heb ik de laatste jaren tientallen horloges gehad.
En dat je daarbij wat afschrijft is prima hoort erbij, maar het moet wel leuk blijven.
De helft van wat ik nu heb zijn blijvers en de andere helft is om te wisselen.
Veblen theorie?
In de economie is voor de meeste producten de prijselasticiteit van de vraag negatief. Dit betekent dat bij een stijgende prijs de gevraagde hoeveelheid omlaag gaat en bij een dalende prijs omhoog. Een Veblen-goed vormt, samen met een Giffen-goed, hierop een uitzondering; de prijselasticiteit van de vraag van dat goed is positief. Bij een stijgende prijs van dit goed zal de gevraagde hoeveelheid van dat goed juist stijgen. Veblen-goederen zijn genoemd naar Thorstein Veblen.
En bij Rolex schrijf je het minste af?
Ze doen het in ieder een stuk beter dan de meeste concurrenten. Ik heb overigens geen Rolex.
Tnhnx voor de infoš
Moet niet meer laat reageren
Het enige is, dat er dus blijkbaar een hoop mensen op de wachtlijst staan, die het horloge direct weer voor een premium doorverkopen.
Weet niet wat ik hiervan moet denken.
10 jaar terug kocht ik een paar Prada sneakers voor ā¬235. Dat was idioot vonden sommige, want daar kon je bijna 2 paar Nikeās van kopen.
Nu is dat zelfde model Prada weer op de markt en kost ā¬520. Anno 2021 koop je daar 4 paar Nikeās voor.
Luxe merken tasten af wat de rek in de portemonnee bij hun klandizie is. Probeer maar geen logische verklaring voor hun prijskaartjes te zoeken. Die is ietwat uit het lood geslagen.
Ik denk daar helemaal niks van want het zijn mijn zaken verder niet.
Maar we dwalen nu wel erg off topic.
Werkelijk, deze persoon snapt hoe je je klanten koning laat voelen. Mooi gebaar, weliswaar een klein gebaar, maar heel mooi verpakt
Dat weet ik. Maar dat horloge heeft een kostprijs.
Een clifhanger van 4 seconden
Ja ik weet het, dat was achteraf gezien toch niet zo subtiel. ik deed mān best!
Neemt vast niemand je kwalijk in dit topic!
Das wƔr einmal
Al die mooie ronde vormenā¦