Leukste ervaring bij een AD

Ik ook maar in onze branche zijn kortingen van 40 tot 50% heel normaal. Wij hebben wel enkel vaste klanten en daar worden prijs afspraken mee gemaakt.
Ik weet dat er in veel retail branches best wat ruimte is dus daarom probeer ik het ook.

1 like

+1. Same here :slight_smile:

Bij ons zijn de marges minimaal, denk dat het in de horlogerie ook zo is. Wordt moeilijk dan.

Inderdaad een mooi topic, zoals de tegenhanger dat ook is.
Mijn ervaring:
Het "grappige is dat mijn post in “het andere topic” zich ongeveer één uur van te voren afspeelde.
Kort en goed; ik wilde wel eens graag een Tudor van dichtbij zien en passen, maar kwam daar de winkel niet eens binnen.
Eigenlijk was ik onderweg naar een andere winkel waar mijn bestelde Hamilton Khaki Pilot klaar lag.
De Hamilton Murph (die ik ook besteld had was nog niet binnen)
Ik was slechts één keer eerder in deze winkel geweest en dat om een Seiko ter reparatie af te geven.
Zittend aan het tafeltje en mijn NA om de pols te binden waarbij ik mijn Glycine Base 22 af deed en op tafel legde pakte de ontzettend leuke juffrouw mijn Glycine met een 24 uurs dial en bestudeerde het ding uitvoerig. Ik natuurlijk uitgelegd wat het precies was, machtig interessant vond ze het.
Oké, om een lang verhaal kort te maken; de Khaki Pilot ging mee naar huis nadat ik eerst nog even een aantal andere horloges had gepast waaronder een Hamilton Khaki X-Wind (Quartz)
Ik gaf aan dat ik wel geïnteresseerd was in de X-Wind maar dan de automaat, maar eerst de Murph wilde hebben.
Tijd om af te rekenen; Ik kreeg ongevraagd 10% korting, een jaar extra garantie én een Hamilton vliegtuigje als extra mee.
'S middags ging de telefoon en had ik die bijzonder aardige juffrouw aan de telefoon en ze vroeg of ze de X-Wind (de automatische versie) mocht laten komen, dan kon ik de Murph en de X-Wind naast elkaar leggen en dan alsnog beslissen.
Eind deze week gaat dus waarschijnlijk de X-Wind mee naar huis mét wéér 10% korting én een jaar extra garantie.
Geweldige zaak hoor!
De naam mag ik niet noemen, maar is eenvoudig:
We dragen het hier allemaal en hebben het er steeds over en eindigt op .nl

6 likes

Ik heb eigenlijk alleen maar prettige ervaringen bij AD’s. Een mooie verkoopster is funest. Dan praat ze me zo een horloge aan. :sweat_smile:

5 likes

Helemaal overheen gelezen hahaha. Zo dom

1 like

Daar ben ik nou totaal niet gevoelig voor :joy:

2 likes

Nee joh. Niet zoveel als op juwelen, maar met de ADs hoeven we geen medelijden te hebben. Die eten prima :rofl:

1 like

Ik denk dat daar best wat ruimte zit, niet voor niks spreekt men hier vaak van zeker 15 tot 20%. En de Swatchgroup dumpt ook schaamteloos hun horloges in outlet centra.
Tissot voor € 795 in de shop in shop bij de Bijenkorf, en in Roermond voor € 275. En bedankt.

1 like

:see_no_evil:

Zie ik totaal niet, ik kom voor een horloge :innocent: :innocent:

Yeah right​:sweat_smile::rofl:

1 like

Dat is een behoorlijk verschil

Ook dat zal waar zijn, maar op een Rolex zal niet veel marge zitten

Ik denk dat je dat verkeerd ziet.

Denk dat Rolex tussen de 30 en 50% zit. In 2009 was het 40%.

Dat was het zeker ja. Breitling heeft dat ook gedaan met de Colt in Roermond was daar nieuw voor volgens mij €2200 te krijgen.

Je maakt mij niet wijs dat een stalen sport model meer gaat kosten dan €1500 voor Rolex qua productie en bijkomende kosten.

1 like

:scream: dat had ik niet gedacht, zal de hype zijn

Bij Rolex krijg je in ieder geval je geld terug bij een eventuele verkoop, die mazzel heb je niet bij veel merken. :rofl:

Even mijn recente positieve ervaring met lokale AD:

Afgelopen vrijdag spontaan naar een AD in Amsterdam gegaan (op de fiets want woon er ook) omdat ik wilde zien of ze een BB58 Hadden om te passen.
Samen met mijn vriendin de fiets pontificaal voor de deur gezet in een straat waar je over de duurdere auto’s struikeld.
De vriendelijke beveiliger stond het tafereel door de deur te bekijken en deed lachend de eerste en vervolgens de 2e sluisdeur open.
Binnen werden we vriendelijk begroet door de aanwezige medewerkers en overige klanten. Nadat ik uitgelegd had waarvoor ik kwam, bleek er die ochtend 1 was binnegekomen die nog niet besproken was. Leuk zitten passen, ook nog de 925 (die verkocht was en me ook tegen viel). Gelijk maar gekocht, wilde hem toch hebben. Omdzt ik ook geegd had dat een zwarte band me mooi leek deden ze die er spontaan bij, evenals een fles champagne om er thuis op te proosten.
Vervolgens nog uitgebreid over verschillende modellen gehadj, gepast etc
Prima ervaring als met al

9 likes

Dat is lastig. Rolex geeft natuurlijk wel geld uit aan r&d, product ontwikkeling en marketing.

Denk wel dat de marge op gouden horloges een stuk beter is nog.

1 like