Leve de schoenmaker

Hoi. Zoals ik hier al wel vaker heb laten zien ben ik niet zo van het weggooien als iets eventueel nog gemaakt kan worden. Had van een leren bandje alletwee de insteek bandjes kapot en dan denk je toch, Einde verhaal. Voor de zekerheid even bij de juwelier gevraagd of die dingen eventueel ook los te krijgen waren,waarop ik het antwoord kreeg, probeer eens bij de schoenmaker. In een klein halfuur voor€5.00 gemaakt. En,ja.die kleur Is bewust zo gekozen.

Wat ik wel zou willen weten., Zijn er hier meer mensen die aan hun horloges/ bandjes reparaties laten verrichten door compleet branchevreemde bedrijven,en hoe beviel dat dan

13 likes

Laat het saffier van mijn horloges door een glazenwasser lappen een keer in de maand.

44 likes

Leuk idee. Maar dan wel voor een nood reparatie.
Met alle respect maar:
bandje schoenmaker1
1 Had de schoenmaker zijn bril niet op toen ie de eindjes aan elkaar plakte?
bandje schoenmaker2
2 Als een bandje er bij mij zo uitziet gaat ie de kliko in! (misschien haal ik nog wel eerst het mooie zwarte gespje er af).

11 likes

Whahahahahaha

1 like

Nee. Leren banden zijn vervangingsgoederen. Op zeker moment is het leer te goor om vast te pakken wegens zweet, vocht en slijtage, en dan is het gewoon tijd voor een nieuwe band.

Kreeg @anon53002072EV nou een notificatie? Ik vrees dat hier geen financiële muziek in zit. :slight_smile:

4 likes

Soms is het tijd om het los te laten en een nieuwe te kopen.
download

4 likes

Doet me denken aan het forumlid dat zijn tandarts een klem zittende pushpin uit het gat van zijn horloge liet dremelen met een oud boortje.

6 likes

En daarna door naar de autopoetser voor een wash and shine?

1 like

4 likes

Doe ik er paar nietjes in :slight_smile:

1 like

waarom zou een schoenmaker branchevreemd zijn ? hij werkt met leer, stof en een zware naaimachine, onder andere.

2 likes

Starttarief is €30.- ex…
Daarvoor wil ik best een horloge glaasje wis-wassen.

1 like

Deze schoenmaker kan beter bij zijn leest blijven of heel snel [quote=“Eddiel, post:1, topic:298104”]
leren[/quote] netjes te werken.

Wel potverdrie. Geen zin om die mislukte quote aan te passen.

Dit soort klusjes doe je toch zelf? Stukkie leer en wat leerlijm…
Dit resultaat is tamelijk bedroevend…zelfs voor 5 euro

Als ik eerlijk ben dan vind ik het een vieze ouwe band met twee scheve en niet-bijpassende ringetjes. Geen succes. Sorry.

1 like

:joy:

1 like

Hier ook een keer voor hetzelfde bij de schoenmaker geweest, maar die begon er niet aan.

Heb laatst een paar schoenen laten verzolen bij mijn horlogemaker.
Loop nu weer gewoon op tijd.

29 likes

tenor (24)

2 likes

Moet dat nou zo respectloos worden verwoord? Tuurlijk, we zouden iets zorgvuldiger zijn geweest als het horloge verder nog puntgaaf was geweest, maar ik ben toch blij met het resultaat.

12 likes