Zou zo maar kunnen, al denk ik dat de Chinezen dit al lang hebben bedacht
Ah⌠een smartwatch⌠wat mij de laatste jaren vooral opvalt aan de dragers van fitbits is dat je er een enorm dikke kont van krijgt.
Just my two cents.
Je doet net alsof dat een slecht iets is
heb het gelezen en er wordt vermeld:
"Het zal nog wel een aantal jaar duren voordat de uiteindelijke versie van het horloge op de markt komt.â
dus nog niet voor nu en als het dan toch uitkomt zal hij vermoedelijk zo strak om de pols moeten zitten voor een goede werking te verwezenlijken dat het irriterend zal zijn
Bedenken die Ăźberhaupt wel iets?
zonder waardeoordeel⌠zonder waardeoordeel
Een smartwatch is beslist geen horloge, titel aangepast.
Leuk zoân ding, ook wel handig voor risicosporters.
Boordevol ASML chipjes en Xi Ping krijgt er een prachtig overzicht door van dood neervallende gebruikers.
â Jaarlijks krijgen 17.000 Nederlanders een hartstilstand buiten het ziekenhuis. â
Is het nu ineens gevaarlijk als je niet in een ziekenhuis woont?
Tja,
Ben je alleen, pikt je smartwatch de signalen op dat een hartstilstand aanstaande isâŚ
En dan?
Is het horloge dan zo slim om zelf met de dienstdoende cardioloog in het dichtstbijzijnde ziekenhuis op te nemen? OfâŚ.
simpel, 112 bellen en gps positie doorgeven, simpele taak voor een smartwatch
sommige autoâs doen dat al en met je anwb app trigger je dat zelf
@Coinoperator
Hans,
dan ga je er gemakshalve vanuit dat de drager /draagster van het betreffende horloge nog in staat is om 112 te bellen en dan aan te geven in welke noodsituatie hij/zij zich bevind.
Het eten van medium-rare vleermuizen. Dat was een succes.
Neem zo maar aan dat het horloge dat t.z.t. kan doen
Maar of er dan binnen minuten hulp aanwezig is?
In een verpleeg of ziekenhuis zou dit wel kunnen werken.
Hoe dan ook, die witjassen op de foto zijn er blij mee.
Lijkt me een uitdagend project om aan mee te werken.
Ik zie genoeg uitdagingen. Wat is het verschil tussen een hartstilstand en een slechte sensor, dat soort vraagstukken. Leuk om je mee bezig te houden.
Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als de drager niet gereanimeerd wil worden. Stuurt deze smartwatch dan een bericht naar de nabestaanden of de monuta met hier kun je hem vinden?
Als Hodinkee over de Apple Watch Ultra schrijft, kan je er toch van uitgaan dat een smartwatch een horloge is?
Voorlopig dus nog maar op de oude, maar dan nieuwe manier ! Duurt 1 minuut om te kijken als je wilt weten hoe te handelen. En 999 is hier dan 112 hè ⌠;
Sterker nogâŚbij mijn koprol met de Kia op de A6 afgelopen jaar deed mijn iPhone mân gps positie doorgeven en 112 bellen plus berichten sturen aan mân ingestelde emergency contacten.
Zorg er wel voor dat je die contacten doorgeeft als je hen als emergency contact insteltâŚdat voorkomt later bij een ongeluk de ontvanger de schrik van hun leven. Immers je bent vaak zelf niet te bereikenâŚen de ontvanger is in alle staten.
AnywayâŚeen mooie feature heb ik aan den lijven ondervonden.
Nou wat ik bedoel is dat als zoân ding merkt dat de drager geen hartslag meer heeft dat ie dat dan vanzelf doet.
Net als de Kia hierboven een ondersteboven positie niet prettig vindt en de hulpdiensten âbeltâ.
anno vandaag de dag een vrij simpel iets
mijn smartphone heeft ook zoân alarm optie, 4 keer drukken op de zijtoets en mijn vrouw en kinderen worden gewaarschuwd. 5 keer en 112 wordt ingelicht met gps erbij.
Pfoei dat was een beste smakker.
Mooi dat je er heel bent afgekomen.
Ja perfect ook dat.