Klopt inderdaad, geen behoefte aan ook
Er is nog een verschil tussen een tweedehands horloge die goedkoper is met wat krassen en een uniek model met een stukje geschiedenis (niet persé van de drager maar bv relevant voor het merk).
Een oldtimer wagen is ook een stukje oud ijzer, maar de charme ervan gaat niemand ontkennen gok ik
Heb evenwel geen vintage horloges, waterdichtheid en robuustheid primeren hier. Evenals servo stuurbekrachtiging in mijn auto
Ja dat snap ik wel, maar dat gaat maar over een enkel horloge dan… Bijv een oude Rolex explorer 2 Steve mcqueen. Maar er zijn legio aan oude meuk horloges die niet interessant meer zijn die als ‘‘vintage’’ omschreven worden op dit forum geloof ik… Ik begrijp je punt wel, maar voor mij zou zo iets dan wel als verzamelobject gelden en dus niet gedragen worden. En inderdaad de kwetsbaarheid,waterdichtheid zouden me ook niet echt lekker zitten in veel gevallen.
heb trouwens ook niets met vintage auto’s persoonlijk
Zo heb ik mijn eigen vintage : mijn allereerste horloge .
Samen met mijn vader nieuw gekocht toen ik de klok kon lezen
Een pontiac uit de jaren 70 onder de krassen en met een scheur in het plexi .
Ik twijfel of ik die eens een nieuw glaasje moet geven en een drupje olie om hem weer te dragen .
Eigenlijk kan daar niets tegenop
nu lijken de prijzen die voor vintage Rolex horloges neergelegd worden de prijzen van de nieuwere vaak te overstijgen. volslagen krankzinnig als je het mij vraagt.
Kwestie van vraag en aanbod natuurlijk, maar de prijzen van sommige vintage Rolex modellen zijn net zoiets als prijzen van vintage Ferrari’s. De bedragen die er soms voor gegeven worden staan in geen enkele relatie meer tot het object. Een vintage Ferrari kun je niet total-loss rijden; opnieuw bouwen kost minder dan de “verzamelaarswaarde”.
Hoe dat komt? Geen idee, heeft vast iets te maken met merkbekendheid/beleving in combinatie met een zekere mate van zeldzaamheid.
Huidige collectie:
Eterna Kontiki Bronze Manufacture 2018
Eterna Kontiki 130T circa 1960
Tissot Seastar Navigator (Valjoux 7734)
Omega Seamaster 14760 SC-62
Enicar Sport 'Small Seconds’
Seiko 6139-6002 ‘Pogue’ uit 1971
Seiko SNK809
Casio GW-M5610
Wish list:
Omega Speedmaster Professional 145.022
Rolex GMT Master (vintage)
Breitling Navitimer 806 of Cosmonaute 809
Heuer Bundeswehr 3H
Lemania Military Chronograph (single pusher)
Eén van de Dirty Dozen uit WW2
Horloge met Valjoux 88 movement