Levensverzameling top 10?!

Horlogevrienden…

We zijn allemaal gek op horloges
Ik ben benieuwd wie net als ik, niet van het flipperen is, maar het het idee heeft of misschien zelfs wel al is begonnen om een verzameling te starten van bijvoorbeeld de 10 mooiste, uniekste horloges voor jou die je in je hele leven wilt bemachtigen… ikzelf heb nu een een Breitling Superocean Heritage, waar ik super trots op ben, maar ik zou heel graag de volgende voor unieke horloges/merken willen bemachtigen die ik me hele leven gewoon wil houden​:stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik weet dat ik een extreem duur lijstje heb, maar nieuw, gebruikt, allemaal prima, alleen nummer 5 is niet haalbaar verwacht…:flushed::sob:… dit allemaal gezien over een heel leven uiteraard.

1. Rolex (mijn jongensdroom) liefste datejust, blue dial met jubilee band en witgouden lunette.
  2. Christiaan van de Klauw (Nederlands, ontwerp geweldig ) Ariadne/3d Moonphase
  3. Frederique Constant (worldtimer, mede door het verhaal achter FC)
  4. Jaeger Le Coultre (Need to say more…?) l
  5. Patek Phillipe

Wat zou jou jullie ideale verzameling zijn?

2 likes

Mmm, ik weet het niet. Ben persoonlijk ook niet van het flipperen, maar naar mijn mening komt een collectie/verzameling tot stand met flipperen. Bepaalde exemplaren vallen tegen, en verkoop ik weer. Bij andere exemplaren heb ik al gelijk een gevoel; deze gaat nooit meer weg.

Een paar weken geleden heb ik een Tag Heuer 1000 Professional kunnen kopen, deze viel achteraf heel erg tegen.

Mijn Squale 1521 en Sekonda Strela uit 1966 worden niet meer verkocht. In de nabije toekomst zal ik nog een Glycine Airman uit de jaren 60 willen aankopen. Op langere termijn een vintage Speedmaster.

Ook heb ik nog een erfstuk in bezit welke uiteraard niet meer weg gaat, een Ancre Monte. Voor velen niet bijzonder, voor mij wel i.v.m. de herinneringen.

1 like

Ik heb vooralsnog geen flipperitis. Wat ik heb zal voorlopig nog wel even blijven. Uiteindelijk zou ik nog wel het een en ander willen toevoegen, en hoop dat hetgeen nu in mijn bezit is ook in mijn bezit blijft. Ik zou uitermate tevreden zijn als ik nog een Omega Speedmaster, Tudor BBblue (hoop de 58), Rolex (OP39 black dial of DJ36 black dial of Exp 1/2), GS springdrive en een JLC Polaris kan toevoegen aan de collectie. Natuurlijk zou ik een nautilus willen, maar dat ga ik niet redden.
Voorlopig is het dromen, maar waar een wil is is een weg

1 like

That’s the spirit!

1 like

Grand Seiko moet ook nog
Aan mijn lijstje worden toegevoegd!

1 like

Ben zelf een zeer matige flipperaar, maar probeer ook realistisch te zijn qua mogelijke aanwinsten en kosten etc,

Denk dat ik aardig op weg ben en ik vind de mix van vintage Seiko en modern luxe segment ideaal,

Blijvers zijn de 6217’s (duiker en world timer), Seamaster en Navitimer.

De rest is nog onzeker…:wink:

1 like

Ik moet zeggen dat ik vooral niewsgierig ben naar het uurwerk en de techniek. De GS is wel de laatste die ik zou toevoegen.

Ik moet zeggen dat de collectie vintage bij jouw wel redelijk gruwelijk is. Ik vind vintage altijd wel mooi om te zien, maar als ik dan moet kiezen tussen nieuw of vintage waar mijn geld naar toe gaat, is het nieuw. Al sla je me dood waarom.

1 like
  • Een mooi gedecoreerde handwinder, Peseux of liever Unitas maar dan gepimpt.
  • Een mooi gedecoreerde automaat, mag iets met een micro-rotor en KS zijn, mag ook gewoon een rotor hebben (ik heb deze al, de DUW 3001 is tof)
  • Een mooi gedecoreerde kwarts. Een Grand Seiko quartz met zichtbodem, bijvoorbeeld.
  • Een regulateurtje, puur voor de lol.
  • Een Spring Drive (snowflake of Eichi II mag allebei) met zichtbodem.

Dat is toevallig! Net te koop gezet

Als we het over hele dure dingen hebben die ik nog wel zou willen:
-pre moon speedmaster
-heuer carrera en/of autavia
-vintage navitmer
-vintage rolex pepsi gmt

Daarnaast zijn er ook nog een hele hoop vintage Seiko’s die ik wel zou willen. :wink:

4 likes

Een afkeur voor nieuw? En zoja, waarom?

Nee dat niet. Nieuw is best mooi, maar wel kil. Vintage is echt veel bijzonderder.

2 likes

Misschien komt het bij mij nog wel een keer. Zit nu pas een aantal jaar in het horlogewereldje en ben nog bezig het nieuwe segment te ontdekken. Maarja verstand komt met de jaren…:sweat_smile:

1 like

Waar?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom geen GS? Heeft een mooi stukje geschiedenis toch?

1 like

Ik ben een mega flipperaar maar ben momenteel toch heel blij met mijn huidige collectie. Komt misschien ook door bepaalde ervaringen die je overkomen. Ik heb een verschrikkelijk half jaar achter de rug. Mijn dochter is herstellende van een hersentumor. Na 6 operaties in 4 maanden gaat alles nu gelukkig beter. Ook de gezondheid van mijn vader ging niet goed maar zijn gezondheid zit nu ook in een stijgende lijn. Het forum heeft wel voor veel afleiding gezorgd en ik heb veel gekocht en doorverkocht in dat halve jaar. ik kom nu tot rust en kan echt genieten van ieder exemplaar zonder de honger om meteen weer iets nieuws te kopen.

22 likes

Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel een GS maar eerst de andere horloges uit mijn rijtje :wink:

Ik zou zeggen, probeer het eens :wink: Soms zijn er ook bijzondere vintage modellen die uberhaupt niet meer nieuw gemaakt worden. Ik vind moderne horloges leuk voor even vaak, tot ik ze weer flipper om ouwe meuk van te kopen :wink:

Een witte
Een blauwe
Een zwarte
Een slate
Een (reverse) panda

Allemaal iwc.

2 likes