Levensverzameling top 10?!

Wanneer ik voor rolex ga, wordt het denk ik wel een vintage. Maar mijn idee is meer, ook omdat ik niet graag flipper, dat ik alles later kan overdragen aan mijn kroost en kan zeggen dat zij dan de tweede eigenaar na mij zullen zijn. Maarja dat is meer mijn eigen kronkel, en misschien ga ik ooit wel helemaal om van nieuw naar vintage. Who knows…

1 like

heb je daar nu 10 minuten over gedaan om te typen???:yum: IWC fanboy

Wel, ik was eigenlijk aan t twijfelen. En deed me er over nadenken.
Surf hier dagelijks. Zie al die horloges passeren. En zie tot op vandaag geen waarvan ik zeg: die wil ik ECHT.

Maar ik kan me voorstellen dat je een droomhorloge koopt en deze irl toch tegenvalt.

Ik weet ondertussen al dat je ze eigenlijk in t echt moet gezien hebben en zelfs dragen.

Dus een droomverzameling hier opsommen lijkt me bijzonder moeilijk en kan evolueren.

jemig, dat is wel wat.

Heel veel sterkte en goed herstel gewenst!

Mee eens, je moet het horloge in je handen hebben gehad en om de pols hebben gehad om echt zeker te zijn dat dat je volgende aankoop gaat worden. Zeker ook waar dat je smaak veranderd. Van de 5 horloges heb ik alleen nog nooit een JLC gepast, de andere wel of eenzelfde in andere kleurstelling en bij de BB ben ik er van overtuigd dat 39mm beter staat dan de huidige 41mm. Mijn top 5 zal hierdoor niet snel veranderen.

Dat zet alles in perspectief natuurlijk. Veel beterschap voor de familie en geniet van alle mooie momenten :blush:

Oela, leuke discussie dit.

Ben zelf geen flipperaar en ben redelijk van de research en het passen voordat ik iets koop. Dit zijn enkele horloges die ik op termijn wil aanschaffen, sommige realistischer dan andere:

1. Heuer Carrera
  2. Sub. 5513
  3. GMT 1675 of 16750 met matte dial
  4. Breitling Top Time
  5. Evil Nina (dream on…)
1 like

Bedankt allen. Het gaat gelukkig weer de goede kant op. Ik ben me er altijd van bewust geweest dat ik een heel bevoorrecht leven heb en geluk heb gehad. Dit kwam niet vanzelf. Ik heb hier voor moeten knokken. Je weet dat dit ooit zal veranderen. Mindere tijden zijn onafwendbaar. Ik had echter nooit dit scenario kunnen bedenken. Gelukkig is mijn dochter een nog betere vechter dan ikzelf. Het forum heeft voor veel afleiding gezorgd en therapeutisch gewerkt.

27 likes

geeen idee waar je het over hebt

WOW wat een verhaal. Gelukkig dat er weer een positieve lijn is. Take care, Family first!!!

@dreski veel geluk en beterschap voor je gezin🙏

Amen to that. Holy shit wat lijkt me dat een heftige periode. Niet alleen voor je dochter, maar als ouder lijkt me dat ook nogal een hel.

UG horloge van een eurootje of 25-30k😁

1 like

Poeh, erg heftig man! Waar het forum wel niet allemaal goed voor is.
Ik wens jullie heel erg veel sterkte in deze lastige tijd :+1::+1::+1:

Zoiets :star_struck:

3 likes

Naast de horloges die ik momenteel in de kist heb zitten heb ik nog wel wat wensen, maar of die er ooit gaan komen weet ik nog niet. De tijd van veelvuldig flipperen heb ik achter me gelaten, hoewel er zo nu en dan vast wel eens iets zal mogen vertrekken.
De vaste collectie bestaat nu uit:
Omega Globemaster
Omega Seamaster soccer time
Omega Speedmaster Speedy Tuesday
Oris Divers sixty-five
Seiko SARB017
Seiko New Turtle

Wat ik ooit nog wel zou willen hebben:
Rolex GMT Master Pepsi, liefst met faded bezel
Rolex explorer I & II
PP Nautilus en/of Aquanaut, maar dat is een stip aan de horizon.
Een groen horloge
Een Seiko 62mas of als het tegenzit :wink: een SLA017
Grand Seiko SGBV019G
Zenith el primero chronomaster 38 mm

Maar ja. Kost allemaal zo krankzinnig veel, dus wat er uiteindelijk gerealiseerd zal worden is nog even de vraag. Maar dromen mag…

2 likes

Mooie antwoorden allemaal! Dank
Voor ale reacties! We zijn inderdaad bevoorrecht mer al het moois dat we mogen dragen en het zijn de echte dingen in het leven die tellen… voor mij zijn het ook allemaal dromen… het lijkt me gewoon heel tof om van al die mooie merken 1 horloge te bezitten die ik latee hopelijk aan mijn kinderen mag doorgeven… dat ik ze de ook de waarde mag meegeven dat het ok is als je iets moois/duurs koopt, en daar heel hard voor hebt gewerkt/gespaard! Ik wil zelf ook zo graag dat gevoel behouden van kijken naar mijn horloge en weten wat het verhaal erachter is… daarom flipper ik praktisch niet…

1 like

Eigenlijk een eigenaardige vraag, een levensverzameling top 10 samenstellen. Da’s ongeveer hetzelfde als vragen met welke auto wil je binnen 20 jaar rijden aan de hand van modellen die nu beschikbaar zijn. De evolutie in de horlogewereld gaat momenteel dusdanig snel dat super gecompliceerde horloges naar de toekomst toe wellicht “common practice” zullen zijn.

Ff filmpke bijvoegen…

Momenteel kijk ik uit (als Rolex liefhebber) naar een GMT Pepsi en een Daytona.

Mijn graal is een Patek, maar aangezien het een graal is zal hij er wellicht nooit komen.

1 like

Veel groener worden ze toch niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Groen horloge. :heavy_check_mark:

Zie je, dromen kunnen uitkomen voor je het weet.

Edit: mocht je ook nog een vlotte oplossing hebben voor die PP… :+1:

2 likes