Leverbaarheid Rolex 116234

Na veel reseach passen en eindelijk mijn aanstaande zo ver gekregen dat ze mee ging na een AD, is mijn keuze gevallen voor een 116234 als trouwhorloge.
Om gelijk de daad bij het woord te voegen heb ik na oud en nieuw contact gelegd met een aantal bekende grijze leveranciers, helaas kwam ik van een vrij koude kermis thuis

Van de vijf aangeschreven handelaren geven twee aan het horloge te kunnen leveren.

Is de 116234 inmiddels ook een “hot” model of ligt dit aan de periode en zijn leveringen op dit moment zowieso lastig? Wie zouden jullie aanbevelen als leverancier?

6 likes

Ik denk dat ik je niet begrijp…

Er zijn 2 handelaren die het horloge kunnen leveren.

Tophorloge…——>>
Dus… :beers::beers::point_up:

5 likes

Uhm :thinking:
Dus?

3 likes

En als je gaat trouwen heb je er maximaal twee nodig… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Opgelost! :+1:

5 likes

Als trouwhorloge(s) zou ik ze persoonlijk gewoon bij een AD halen, lekker fris en dan ben je ook echt de eerste eigenaar en met een beetje mazzel zetten ze de aankoopdatum ook nog eens op je trouwdatum. Is toch een momentje om ‘vast te leggen’ hè…

Mooie DJ trouwens! :ok_hand:

7 likes

Kopen kopen kopen!

Oh en ja, alle Rolexen lijken schaars tegenwoordig :scream::scream:

1 like

Opzich allang blij met twee sympathieke leveranciers welke binnen het tijdspad kunnen leveren. Helaas grootste punt zoals junior al aangeeft de datum, zelf vind ik dit wel een must echter is dit niet zeker of het mogelijk is, aan de andere kant scheelt het een hoop geld…

2 likes

iets met dubbeltje…

Hop. Naar de AD en die datum erop!

Je verkoopt dit horloge toch nooit meer! :grin:

:beers:

2 likes

Of als je twijfelt en trouwt in beperkte gemeenschap van goederen. Dan is een rekening van 1 dag voor je bruiloft beter whahaha.
Geintje natuurlijk. Veel plezier met de voorbereidingen!

8 likes

Heb het zelf al meemaals voor elkaar gekregen, bij zowel S&C en ook bij Gassan. Gewoon vriendelijk vragen, “nee heb je…” :wink:

Succes. Leuk man, dit soort voorpret!!

1 like

Ik begrijp de “angst” voor de AD eigenlijk nooit zo goed. Lees dat hier vaker terug, er wordt eindeloos gepast bij de AD (heel goed, altijd goed orienteren :+1:t3:) en daarna rennen we naar de grijze handelaar om hem daar met een beetje korting te kopen.

Heb je bij de AD al eens naar korting gevraagd? Ook daar is het geen scheldwoord hoor :wink:
Alhoewel… ze zullen altijd in eerste instantie doen alsof je iets geks vraagt, maar dat geldt ook voor de grijze handelaar. Ze leven immers beiden niet van de lucht en pakken gewoon marge.

Daarnaast voor een gebeurtenis als deze: ga alsjeblieft naar de AD. Die zet zeer waarschijnlijk de trouwdatum erop. Als he dat vraagt zullen ze dat zeker overwegen. Daarnaast is het bij de grijze handelaar afwachten of je uberhaupt NL papieren krijgt, misschien af en tow gedragen, maar in nieuwstaat. Je hebt er geen idee van.

En mijn laatste punt, het betreft een Rolex. Niet echt horloges die in overvloed overal liggen, alhoewel dat bij dit model wel zal gaan. De verkooptijd van Rolexen is in principe zo snel dat je ziet dat de prijzen redelijk bij elkaar liggen. Welke korting op de listprijs krijg je bij de handelaar? 10%?
Probeer het eens bij de AD. Weet niet of je er 2 of 1 nodig hebt, maar er is vast wel iets te regelen. Er zijn heel wat Rolex modellen waar de AD een extreme matsprijs vraagt ten opzichte van de grijze handelaar. Wat te denken van de nieuwe Pepsi bijvoorbeeld.

Dus lang verhaal kort: voor deze aankoop ga je naar de AD, vraag je de juiste datum en een beetje korting. Top aankoop!

6 likes

Zou ik niet doen. Bij gedonder in de relatie is je perceptie van dat horloge verstoord. Dat je een horloge aandoet tijdens de trouwdag, prima, maar koop dan gewoon een DJ die je toevallig ook op die dag aandoet. :slight_smile:

Wat anderen al zeiden: Wat is het probleem?

2 likes

Que? Leg uit? De datum doet het toch gewoon op zo’n DJ? Die geeft vanzelf de trouwdatum aan, zo eens per maand. :slight_smile:

5 likes

Het horloge is dus verkrijgbaar bij de AD en twee grijze handelaren hebben hem op voorraad?

Dat zou je hoofdvraag m.b.t. de leverbaarheid moeten beantwoorden.

Ik zie het probleem niet.

3 likes

Je bedoelt dat je het horloge alleen via het grijze circuit kan kopen? ik begrijp het probleem anders ook niet

Goed keuze overigens!

Voor het graveren kan je volgens mij bij zo’n beetje iedere juwelier terecht.

Prima basis voor een relatie…

:roll_eyes:

2 likes

Bij de mediator: “Goed, dus u vindt dat zij uw perceptie van het horloge verstoord heeft. Kunt u haar in uw eigen woorden vertellen wat voor gevoel u dat heeft gegeven?”

3 likes

Dat slechts 2 vd 5 leveranciers deze kunnen leveren zal wel te maken hebben met de kleur van de wijzerplaat, de blauwe is nogal veel gevraagd. Een 36mm DJ is niet schaars, het is afhankelijk van de gewenste configuratie. Heb je bij S&C ook al gevraagd of ze de voorraad bij de andere filialen hebben gechecked?

Angst voor een AD is niet aanwezig, eind vorig jaar al eens een twee tal 41mm datejusten op zicht laten komen. Bij nader inzien groot en vind een 36 mm passender voor mijn pols en gebruik.
Nadat ik begon over mogelijke korting i.c.m aanschaf trouwring werd duidelijk gemaakt dat dit niet mogelijk was…