Iemand ervaringen met Lex Watches in Enschede?
Yep,
hadden eerst ook een kantoortje in Almere. Ben daar geslaagd (vriendelijk, geen vervelende verkoop, goed inruil, zeer positief dus). Doen vanuit enschede zeer veel met duitsland. Kijk ook eens op rolexforum.nl daar staan ook meerdere mensen met positieve (zelfs verzenden) ervaringen. Daar vind je trouwens nog meer āgrijzeā handelaren voor je monaco!
succes!
Beste Frenk,
Bedankt voor je reactie. Weet jij waarom de prijzen zoveel lager zijn bij de webshops? Alleen omdat het een webshop is? Ik heb een Monaco gezien die in de winkel 3800 kost en in webshops 2950. Heeft dit verder nog invloed op de garantie?
Bij voorbaat dank voor je reactie.
gr Nick
(tu)heb er nieuwe Rolex gekocht, super gasten.
dit zijn de prijzen van de handelaren, hebben geen dure winkels.
Hallo,
Ook ik heb een positieve ervaring met Lex Watches. Heb er in het verleden een Tag Heuer gekocht. Horloge is toen zeer netjes via de post geleverd.
Zeker een aanrader.
mvg. Hans van den Berg
Hoi Nick,
in basis hebben ze natuurlijk geen overhead kosten. Geen dure winkellocatie, geen personeel, geen dure voorraden etc etc⦠Hierdoor kunnen ze genoegen nemen met minder marge.
ze kopen bv in andere landen in, halen in een keer meerdere horloges bij de echte dealers weg, deze halen dan weer hun afname targets / kortingen⦠tja, verzin het maar⦠een ding is duidelijk, vraag niet altijd hoe het kan maar profiteer ervan!
oh, met die garantie zit het vaak gewoon goed. Het merk geeft de garantie, niet de juwelier
succes met je keuze!
Nick1983 Schreef:
Beste Frenk,
Bedankt voor je reactie. Weet jij waarom de
prijzen zoveel lager zijn bij de webshops? Alleen
omdat het een webshop is? Ik heb een Monaco gezien
die in de winkel 3800 kost en in webshops 2950.
Heeft dit verder nog invloed op de garantie?Bij voorbaat dank voor je reactie.
gr Nick
Hallo,
Ik sta op het punt een navitimer in deze shop te kopen.Ik zou hem vanuit Belgie willen kopen. Aangezien ik nog student ben heb ik voor dit horloge bijna 3 jaar gespaard ( wil hem al sinds mijn 18) heb ik toch wat schrik. zijn er mensen die hun horloge met de post hebben laten leveren?
Mvg
Kristof
Hoi Kristof,
persoonlijk heb ik ze opgehaald⦠maar ik ken forumleden welke ze laten opsturen en positief zijn. Ik kan er heel snel eentje vinden op een ander forum :http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=12311
succes met je keuze!
gr
Een dergelijk duur horloge zou ik zelf op gaan halen. Maak er een leuk weekend van. De oude markt in Enschede is een aanrader, allemaal gezellige kroegjes.(tu)
Ik heb mijn ervaring met de Navitimer neergeschreven in een ander onderwerp op dit discussieforum. Samengevat komt het hierop neer dat de kwaliteit niet zo bijzonder goed is en vooral dat deze uurwerken NIET waterdicht zijn. Dus opletten zou ik zeggen
frenk Schreef
oh, met die garantie zit het vaak gewoon goed. Het
merk geeft de garantie, niet de juwelier
Zit geen fabrieksgarantie op bij Lexwatches.
Is geen geautoriseerde dealer dus geen fabrieksgarantie.
Als koper heb je ook niets met de fabrieksgarantie te maken. De verkoper moet jou een deugdelijk product leveren.
haakie Schreef:
Als koper heb je ook niets met de fabrieksgarantie
te maken. De verkoper moet jou een deugdelijk
product leveren.
Als ik een nieuw horloge koop en er is binnen de garantietermijn iets mee, dan zou ik graag hebben dat het horloge naar de ASS van het betreffende merk wordt gestuurd voor de reparatie.(zeker als het een duurder horloge betreft)
In die zin heb ik dus wel te maken met fabrieksgarantie, en die kan Lex Watches niet geven. (of hij moet de reparatie zelf betalenā¦)
Ik weet nu ook wie achter deze website zit, goed om te weten.
Ik neem aan dat Lex de garantie toch verhaald bij zijn toeleverancier, of zie ik dat verkeerd.
En hoe regelt WWW het dan? die haalt ze ook uit Duitsland.
Misschien is er wel iemand die uit ervaring kan spreken.
Ben erg benieuwd naar de reactiesā¦
P.s. ik weet wel dat Breitling 1 jaar extra garantie geeft op alle uurwerken die ingekocht zijn via Koster & Zn. om zo de import een beetje te ontmoedigen.
Een horloge merk geeft wereldwijde garantie op nieuwe horloges mits gekocht bij een geautoriseerde dealer.
Aangezien Lex Watches geen geautoriseerd dealer is van vele merken die op zijn website staan krijg je op deze horlogemerken geen fabrieksgarantie.
Hij is geen dealer van Breitling, TAG Heuer, IWC, Maurice Lacroix, Rolex, etc.
Dus op geen van deze nieuw aangeschafte horloges bij hem zit fabrieksgarantie.
Koster en Zn is officieel importeur van Breitling in NL en levert aan zijn geautoriseerde dealers.
Op die geleverde horloges zit 2 jaar fabrieksgarantie.
Mochten er echter dealers zijn die horloges doorleveren (wat niet toegestaan is) dan vervalt de fabrieksgarantie.
Dat is dus bij Lex Watches ook het geval want geen officieel dealer.
De laatste zin die je schrijft is dus onzin.
Het verhaal van breitling heb ik me laten vertellen door een AD.
Ik ga er dan vanuit dat hier dan een kern van waarheid in zit.
Maar hoe doet Lex Watches het dan als er een reparatie moet plaatsvinden?
Mijn Breitling Colt komt bij Lex watches vandaan. De papieren zijn afgestempeld door een Nederlandse dealer. Tussenhandel verkoopt vaak wel nieuwe horloges, maar technisch gezien zijn ze toch tweedehands.
Volgens mij is garantie op horloges in principe niet overdraagbaar, zoals bij de meeste goederen, maar ik weet niet in hoeverre daar naar gekeken wordt als je een keurig afgetekend garantiebewijs hebtā¦
Verder vond ik Lex een aanrader. Goede prijs, goede ontvangst, maarā¦niet de betrekkelijke āluxeā sfeer van een AD. Maar dat was het prijsverschil me meer dan waard.
Beste mensen,
Wij willen u bedanken voor uw interesse in Lex-Watches. Ik heb alle berichten gelezen en ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven op alle onduidelijkheden die er zijn besproken.
Vestigingen:
Lex Watches heeft een kantoor in Enschede en sinds kort ook in Duitsland. Ons kantoor in Duitsland is gelegen in Ratingen, nabij vliegveld Düsseldorf. Het is mogelijk om horloges die wij op voorraad hebben te bekijken op onze vestiging in Enschede of Ratingen. Lex-Watches zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Garantie:
Na een aankoop krijgt u alle originele papieren en de doos die bij het horloge horen. Ook ontvangt u een tweejarige, internationale garantiekaart. Wij vullen de datum op de garantiekaart pas in nadat u het horloge heeft gekocht. Zo krijgt u dus de volle 2 jaar garantie.
Voor garantiegevallen, kunt u twee dingen doen:
- u stuurt het horloge op naar ons kontoor. Wij zullen dan zorgen dat het horloge bij de desbetreffende dealer terecht komt.
- u stuurt het horloge rechtstreeks naar een dealer van het desbetreffende merk.
Wij zijn geen geautoriseerde dealer, maar toch krijgt u fabrieksgarantie. Voor garantiegevallen sturen wij de horloges terug naar de leverancier. Deze leverancier is een geautoriseerde dealer, dus u heeft gewoon recht op fabrieksgarantie. Op de garantiekaart staat dan ook een stempel/stikker van de geautoriseerde dealer en niet van ons.
Verzenden of ophalen:
Wij zijn een webshop en versturen dus veel van onze horloges binnen en buiten Europa. Al onze pakketjes worden volledig verzekerd en verstuurd met de UPS. Uw persoonlijke pakketje kan gevolgd worden met een ātrack and traceā nummer. Dit nummer word alleen op aanvraag aan alleen u bekend gemaakt. Ook ontvangt u een rekening op naam
Ook is het mogelijk om het horloge eerst te bekijken voor de aankoop. Wij kunnen dan een afspraak maken op 1 van onze vestigingen. Als u wilt, kunt u het horloge dan gelijk mee naar huis nemen.
Kwaliteit en prijs:
Veel mensen vragen zich af waarom wij onze horloges zo goedkoop kunnen aanbieden. De reden is simpel. Wij zijn een webshop en hebben in tegenstelling tot een juwelier geen dure āA-locatieā, etalage of heel veel medewerkers. Wij zitten in een klein kantoor en hebben alleen computers nodig en een internetverbinding.
Als u bij een juwelier een horloge wilt kopen en u vraagt om een beetje korting, krijgt u vaak een kleine korting van een paar procent. Wij kopen niet 1 horloge, maar 50 horloges in een keer. Hierdoor krijgen wij een grotere korting en kunnen wij de horloges dus weer goedkoper aanbieden.
De kwaliteit van onze horloges zijn dus hetzelfde als bij de juwelier. Na aankoop vervoeren wij de horloges naar verschillende bankkluizen met speciale beschermingsmapjes er om heen. Veel mensen hebben vragen over de waterdichtheid van horloges. Hieronder is te lezen hoe de waterdichtheid werkt.
30 meter waterdicht: Handen wassen
50 meter waterdicht: Spatwaterdicht (watersporten aan de oppervlakte )
100 meter waterdicht: Duiken
300 meter waterdicht: Diepzeeduiken.
Let op! Dit geldt niet voor horloges met magnetische processors.
Ik hoop al uw vragen zo goed mogelijk beantwoord te hebben. Als u nieuwsgierig bent, neem dan gerust een kijkje op onze website. Wij hebben sinds enige tijd ook 360° fotoās online gezet. Zo kunt u het horloge van alle kanten eens goed bekijken.
Namens het Lex Watches team wens ik iedereen een hele fijne dag.
Met vriendelijke groeten,
Josje Lansink ( medewerker Lex-Watches )
Mooi verhaal hoor, Josje.
Maar roept toch wat vragen op.
Bijvoorbeeld :
Waarom zou een geauthoriseerde dealer van merken die op je website staan vermeld het risico nemen zijn dealerschap kwijt te raken ?
Merken als IWC, JlC, Panerai en Omega (en nog meer) hebben een contract dat door de dealer getekend moet worden.
In dit contract staat o.a. dat de dealer niet mag doorleveren.
Ook internetverkopen mag niet, hoewel hier in de toekomst verandering in zal komen. (er zijn al proeven gaande)
Waarom zouden de dealer van de merken open en bloot met zijn naam op het garantiebewijs horloges doorleveren aan een internetbedrijf als het uwe.
De horlogemerken kopen zelf wel eens horloges op bij internetbedrijven om te traceren waar het horloge vandaan komt / aan wie het merk het horloge geleverd heeft.
Ze komen dus altijd bij de bron terecht en na ƩƩn waarschuwing ben je dan toch echt je dealerschap kwijt.
Leg mij eens uit waarom die geauthoriseerde dealers dit risico zouden lopen voor een paar horloges die via Lex Watches wordt verkocht.
edit : ik zeg dus niet dat jullie fake horloges verkopen.