Leyden watches made in Holland

Ik kom op het bekende kickstarter zojuist een aardig horloge tegen. Leuke specs ook weer en leuke bijkomstigheid dat de ontwerpers uit Nederland komen. Dus voor de geinteresseerden, hierbij de link:

https://www.kickstarter.com/projects/leydenwatches/the-power-reserve-leyden-watches/description

2 likes

uh no link naar de site?

Erg mooi design moet ik zeggen, en uit de stad waar ik ben opgegroeid. Ga deze zeker in de gaten houden! Vooral de zilveren met zwarte dial spreekt mij erg aan.

De website is trouwens www.leydenwatches.com.

Zeker een leuke klok.Leuk hoe ze de power reserve hebben geplaatst (niet zozeer de positie, maar de rode wijzer steekt lekker af).
Jammer van die witte datumschijf bij de zwarte dial (maar daar zijn ze volgens de informatie op de kickstarter-site nog mee bezig).

300 euro, is dat een beetje een mooie prijs voor zo’n horloge?

€ 300 lijkt me qua prijs o.k… Vind dit er op zich best wel aardig uitzien. Maar voor mij te dressy. Ga ik gewoon niet vaak dragen, zo’n soort horloge. Ook jammer dat 't geen chrono is. Dit zou je bij de eerste aanblik wel denken. Maar die ‘chronolook’ doet Citizen (zelf) ook bij een aantal modellen. Niet helemaal mijn ding. Verder, ik weet niet hoe lang ze live zijn op KS. Maar goalbedrag is 60.000 Euries. En ze staan nu op € 2.195, met pas 7 backers. Nog wel 'n behoorlijk eind te gaan dus…

Volgens mij staat het pas sinds vandaag op Kickstarter, om die 60000 te halen moeten ze er 200 verkopen via KS. Ik heb er niet zo veel ervaring mee, weet iemand of dat een realistisch aantal is?

Als het een beetje opgepikt wordt (blogs, forums, …) is 200 in principe makkelijk haalbaar met deze specs/prijs. Al vraag ik me af wanneer er een beetje KS verzadiging komt…

Overigens, betwijfel ik sterk of dit ‘made in Holland’ is…
Ik citeer: Our manufacturer is all set and ready to start production on our watches.
Die kan dus overal zitten…

Vraag me ook af of het iemand van het forum is, achter dit project.

Leuk dressy horloge maar de chronolook had van mij ook niet gehoeven.
De datum op die plek is voor mij een no-go.
Het rare rode power reserve wijzertje doet het voor mij ook niet.
Verder wel een leuk horloge natuurlijk, maar ik moet nog zien of ze de target halen…

groetjes Lenno

leuk klokje maar de vertrutting van de naam naar iets oud-Hollands met een y voor een product van nu vind ik tenencrommend :cry:

1 like

Hoi allemaal. Ik ben Jonah en ben de oprichter van Leyden Watches. Ik lees af en toe het forum maar heb nog nooit wat bijgedragen. Dus vond het leuk om te zien dat er wat aandacht aan mijn project wordt besteed hier.

Allereerst wil ik even benadrukken dat de horloges niet ‘made in Holland’ zijn, mocht hier onduidelijkheid over bestaan. We werken met een Zwitsers bedrijf (maar, ook gezien het uurwerk, geen ‘Swiss made’ op de plaat, natuurlijk). Ik stel alle input op prijs, zou het heel leuk vinden als het project slaagt, dus hoor graag of jullie op en aanmerkingen hebben. De naam veranderen gaat alleen niet meer lukken…

60.000 Euro is inderdaad nog een heel eind te gaan, maar ik heb vertrouwen dat het goed komt. Het is een kwalitatief horloge voor een eerlijke prijs (maar goed, dat zegt iedereen over zijn eigen product natuurlijk). Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips hebben, laat het maar weten!

8 likes

afgezien van de naam vind ik er weinig mis mee, de maat is mooi universeel en de power reserve wijzer een leuke plus. Veel succes de komende tijd

1 like

Elk merk moet ergens beginnen, en nieuwe initiatieven zijn altijd welkom.

Dit model gaat het voor mij echter niet worden. Veel te klein, persoonlijk vind ik de opmaak van de wijzerplaat uit balans en het rode gangreserve wijzertje niet mooi.

Voel je echter niet aangevallen Jonah, zoals je begrijpt is dit zeer persoonlijk. Ik wens je in ieder geval veel succes met dit project, en dat je het doel gaat halen. Wie weet waar dat allemaal nog toe kan ‘leyden’

2 likes

Hoi @JJB,

Ik vind het erg leuk dat er weer een NL-merk bij is. Althans met roots in NL. Heel veel succes, misschien leuk om eens wat af te spreken? Ik heb namelijk ook een merk maar zal er hier geen reclame voor maken :wink:

Hans

Geen probleem, bedankt voor je berichtje!

Hoi Hans,

Zou je in een persoonlijk berichtje misschien wel het merk kunnen doorgeven? Ben benieuwd!

1 like

Mochten mensen hier op social media zitten en een kans willen maken een van onze horloges te winnen bij het slagen van onze campagne, we doen een giveaway. Op onze Facebook, Instagram of website kun je er meer over vinden.

Khep gin van beidu…

Leuke en mooie horloges. Dit moet vast lukken.
Succes en groet, Bertjan

We zitten inmiddels op 27% en hebben nog 20 dagen te gaan. We liggen dus op schema, maar hebben nog wel wat hulp nodig.

1 like