lichte beschadiging nieuw horloge

Ik heb afgelopen week nieuwe panerai gekocht, deze niet gedragen, laten zien aan mijn vrouw, bleek een piepklein beschadiging aan de kast te zijn. zie foto, ze stellen voor het te polijsten is dat goed idee! Of wat zouden jullie doen? (is redelijk)

3 likes

Als deze nieuw gekocht is dan zou ik terug gaan naar de verkoper. Nieuw moet nieuw zijn, zonder beschadigingen.

12 likes

Ik ook. Maar ik zou polijsten niet accepteren, gewoon een nieuwe uit de kluis halen.

1 like

ja doe ik ook alleen ze stellen voor om te polijsten. had mail met deze foto gestuurd

limited edition;) was er maar 1

Tja, dan heb je feitelijk maar twee opties. Accepteren dat de beschadiging er zit [zullen er vast nog meer volgen] of toch laten polijsten. Alternatief is waarschijnlijk een cadeaubonnetje met een excuus. Of je daar op zit te wachten?!

2 likes

Retour, of slikken (desnoods met een korting) meer smaken zijn er niet :dark_sunglasses:

4 likes

horloge terugbrengen is dat optie? geld terug?

1 like

Accepteren of ruilen, polijsten is geen optie. Dan ben je die scherpe rand kwijt

1 like

Tja lastig te bewijzen wie de schade heeft veroorzaakt. Coulance herstel is denk ik het maximaal haalbare.

6 likes

balen man! het doen nu pijn, maar die slijt…

het is ook niet te voorkomen dat er meer krasjes bijkomen tenminste als je m lekker draagt
in plaats van in de kast te laten liggen.

1 like

Als de juwelier daar gevoelig voor is. Maar ja, dan heb je nog steeds niet die gewilde limited Panerai… waar je al jaren naar op zoek was. Toch? :sunglasses::upside_down_face::rofl:

1 like

Als gloed nieuw verkocht en dan gelijk laten polijsten…

Ik vind t een slecht plan…

Ik zou dit niet eens accepteren als het een horloge tot 1000 euro was, laat staan bij een nieuwe Panerai.

Groeten,

Noel.

5 likes

wat dan wel?

Een flinke korting.

Een andere vergelijkbare Panerai, nieuw en onbeschadigd uiteraard.

Groeten,

Noel.

2 likes

Polijsten haalt heel veel materiaal weg, als je echt volledig van dit “nickje” af wilt zijn. Dan zou ik 't liever nog zo laten… Bovendien moet zo te zien eerst het glas er uit wil je fatsoenlijk rondom gelijkmatig polijsten.

3 likes

Met polijsten haal je waarschijnlijk de scherpte van de rand weg.
Dus laten zitten en accepteren of terug.
Ik zou zeggen accepteren want als je hem een paar uur draagt zit er zeker nog ergens een beschadiging op of het moet zijn dat je hem niet gaat dragen.

4 likes

Zoals @hendrik zegt: slikken of de koop ontbinden.
Nieuw is nieuw en heeft geen krassen.
Je kunt wel een discussie krijgen over het tijdstip van ontstaan van de kras.

Ik zag overigens laatst een detaillist (anders kan ik hem niet noemen) een gloed nieuw horloge op de harde toonbank kletsen waarbij de clasp en band lekker tegen elkaar aan schuurde. Vervolgens had hij twee horloges in - hand die ook gezellig tegen elkaar aan rammelde.

Die worden omgetwijfeld als nieuw verkocht.

Tenzij je hem voor NOS in de kluis mikt, zou ik bij aankoop mijn extra bril meenemen en kijken of ik de nieuw staat acceptabel vind.

5 likes

Ik zou hem niet laten polijsten. Zo’n deukje er uit laten halen moet een hoop materiaal voor weg. Ik zou hem dan of terug sturen of houden maar dan wel met een financiele compensatie.

4 likes

Vraag één: Is jouw juwelier het met je eens dat de beschadiging er al bij verkoop [dus nog in de winkel] op zat?
Vraag twee: Wat geven zij als andere opties naast polijsten? Zijn ze bijvoorbeeld bereid het horloge terug te nemen etc. en dat zullen ze waarschijnlijk alleen doen als het antwoord op vraag één “Ja” is.

Je kunt het ook laten varen en lekker de kliekjes van de kerst tot je nemen in de wetenschap dat de eerste beschadiging altijd pijn doet, dat er waarschijnlijk nog wel een aantal zullen volgen. Op het eerste oog heb je de beschadiging kennelijk niet gezien, …dus wil je wel allerlei gedoe. Dat dus.

2 likes