Lichte beschadiging saffierglas

Ik heb een zeer minieme swirl in het glas van mijn Tudor blackbay. Voor niemand zichtbaar uiteraard maar voor mezelf wel en dan weten hoe jullie t werkt. Geen idee hoe ie erop komt, altijd zuinig op geweest. Ik lees overal op internet wel wat herstelmogelijkheden maar wat zijn jullie ervaringen en tips? De deal with it opmerkingen mogen jullie opzich achterwege laten al zijn ze wel terecht natuurlijk. Alvast bedankt!

Weet niet of het ook met saffier werkt, maar met hesalite kunt je zoiets wegpoetsen met een wattenstaafje en wat tandenpasta…

1 like

Er is eventueel polywatch te koop voor saffier. Wel relatief prijzig.

1 like

Diamantpasta is een optie maar het is veel werk en je veranderd de vorm van je glas er mee

Is zou er mee leren leven en bij de volgende servicebeurt het glas laten vervangen

8 likes

Yeps dat is de beste optie.

5 likes

Ik meen laatst een topic gelezen te hebben dat iemand Dacht een krasje uit mineraal glas gekregen te hebben, maar dit uiteindelijk toxh niet zo was…

Saffier is nog harder dan Mineraal, dus ben bang dat dat hem al helemaal niet wordt…

1 like

Over wat voor bedragen hebben we het dan en veranderd dat de vorm van het glas niet?

Ja dus.

Niet wat je vraagt, maar: een nieuw saffierglas is niet schreeuwend duur. Ik denk 3 tot 6 tientjes oid. Dan moet die diamantpasta wel erg goedkoop zijn om het harde werken op te laten wegen tegen een nieuw glaasje.

Edit: al is van een beetje arbeid niemand slechter geworden :wink:

2 likes

Werkt voor geen meter. Heb me helemaal sufgepoetst op mineraal - laat staan op saffier…! Dan liever de professionele diamantpasta’s. Maar nog beter is om er gewoon van af te blijven - en ooit te (laten) vervangen bij een officiele beurt.

4 likes

Wordt saffier bij Tudor/Rolex altijd vervangen als t beschadigd is bij een officiële beurt? Of is dat optioneel en derhalve tegen meerprijs?

Fikse meerprijs mag je op rekenen. Je krijgt niks cadeau…

3 likes

What a cold world

2 likes

Generiek saffierglas: tientjeswerk. Omega/Rolex/Tudor etc.: honderden euro’s…

5 likes

…als ze het zelf ook zien bij de beurt, is het nieuwe glas zelfs verplicht vrees ik. Zo gaat dat in elk geval bij Breitling. :expressionless:

4 likes

Gewoon een saffiertje bestellen bij B&D. Met diamantpasta heb je idd kans om het glas te ‘ontvlakken’ dat je zeker gaar zien bij een schuine lichtinval.
Kun je later altijd nog voor een paar honderd laten vervangen door Rolex (althans, onderhoud van mijn Pelagos werd door Rolex gedaan bij S&C ye R’dam)
Misschien geeft S&C wel korting via de achterdeur :wink:

1 like

Had een miniem pitje in het saffier van m’n Rado; €150!!!

Dat wordt inderdaad een nieuw saffierglas.
Niet goedkoop, maar je hebt nu eenmaal een Tudor gekozen.
Luxe artikel, luxe probleem :wink:

4 likes

Ik dacht echt aan tientjes werk. Gebaseerd op saffier voor Seiko. Zijn er geen leveranciers die ook saffier voor duurdere merken leveren?

Ja. Tudor zelf.
Waarom een goedkoper ‘alternatief’ als je een origineel product hebt gekocht…?

Quote van @Efdjeedjee uit het “Tudor only” topic na aanschaf van de Black Bay GMT:

“Wellicht wat duurder onderhoud maar onder de streep veel beter horloge…”

Dus vrij opmerkelijk om nu niet bij Tudor aan te kloppen voor een nieuw glaasje.
Comes with the territory

Ja die zijn er wel… zijn doorgaans vaste maten namelijk. Ik geloof dat Cousins ook universeel verkoopt!

1 like