Lichte beschadiging saffierglas

Omdat glas in mijn optiek glas is.
Waarom zou je voor 100en euro’s glas laten vervangen, als er ook glaasjes beschikbaar zijn van 6 tientjes? Ik weet niet of dat voor merken als Tudor, Omega, of Rolex überhaupt het geval is. Maar zo ja, zou ik dat serieus overwegen.

Tenzij het originele glas veel mooier / beter is. Is dat zo?

1 like

Had net mijn post aangevuld toen jij je vraag aan mij stelde :wink:

1 like

Haha, I see. Dan moet hij maar naar Tudor!

Maar een antwoord voor mij dan? Ik blijf benieuwd. Kan er veel kwaliteitsverschil in originele saffiertjes van fabrikant en aftermarket zitten die een groot prijsverschil rechtvaardigen?

Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van saffierglazen en de prijzen/kwaliteitsverschillen hiervan.

Wat ik wèl weet:
Als jij een alternatief saffierglas op een Tudor van een paar maanden oud plaatst, vervalt je fabrieksgarantie voor het gehele horloge.

Los van het feit dat ik alleen originele onderdelen zou willen voor mijn horloges, zou ik de gok niet wagen bij een horloge in deze prijsklasse.
Best lullig als je uurwerk kapot gaat binnen de twee jaar wettelijke garantie en je vervolgens met lege handen staat vanwege een ‘illegaal’ vervangen saffierglas…

Zonder AR-coating helaas.

Helemaal mee eens, ga niet met niet originele stuff zitten prullen…ik blijf me alleen af vragen hoe de hell t krasje erop is gekomen!

1 like

Maar Tudor is toch een niet originele Rolex? Een soort Steinhart plus.

2 likes

Obvious troll is obvious

2 likes

Dan volstaat een Steinhart glaasje.
Problem solved :+1::wink:

3 likes

Misschien een domme vraag, maar krasjes op het saffier glas vallen niet onder de garantie i guess?

De BB heeft toch bol saffier ?
Gaat denk ik best een dure grap worden !

Nee, behalve als ze een gevolg zijn van (aantoonbare) fabricagefouten…

Hardheid 9 Mohs is al voldoende. Stof van schuurpapier, om 's wat te noemen. Gaat sneller dan je denkt. Had ooit op mijn Nomos ook in no-time een kras op het saffier.

Ik heb juist met schuurpapier korrel 2000 de beschadigde coating van mijn sinn 856 afgeschuurd .
Coating weg en glas helemaal zonder krassen !

Gaat met (reguliere) Polywatch ook. Serieus. Veel veiliger… Zal aan de “grade” schuurpapier liggen wellicht, maar ik vind het een bizar idee om schuurpapier in de buurt van een niet-plexi horlogeglas te brengen…

1 like

Ik moet toegeven dat ik het ook spannend vond :grin:
Maar het ging goed op een vlakke plaat gelegd .
Korrel 2000 van 3M die kleine peperdure velletjes :+1:

Onzin. Garantierechten vervallen niet door een ander glas. Zou strijdig zijn met de regelingen.

Ik geloof direct dat er gedoe van kan komen.

Hier iemand toevallig nog antwoord op?

Krassen vallen niet onder garantie en aftermarketglas of ander merk glas vervalt ook de garantie.

1 like

Niet druk om maken, gewoon door gaan met het leven. Zelf word je er ook niet mooier en beter op.

Maar jij kijkt er naar en hebt er een gevoel bij. Het word jouw keuze hoe daar mee om te gaan.

1 like