Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

“schat wat kost dat horloge eigenlijk?”
Wil je dat echt weten?
“nee, laat ook maar.”
Ah, top! haha, zo gaat het hier meestal. Ze weet toch dat ze zich doodschrikt, dus laat ze mij maar lekker gaan.

In Vlaanderen hebben we het budgettair concept “zaaien naar de zak”, ofte “uitgaven evenredig met de inkomsten”.

Ik ben nog niet in de fase dat m’n vrouw achterover valt van de prijzen (duurste was een tweedehands Aqua Terra Quartz), maar de uitgaven zijn steeds verantwoordbaar tegenover de inkomsten/winsten.
Goed kwartaal = nieuw mooi horloge (naast de flipperpot) = vrouw en ik beiden blij.

Praten werkt. Als je moet gaan liegen over iets banaal als horloges heb je volgens mij
a) de verkeerde vrouw
b) de verkeerde mindset
c) een verkeerd budgettair beheer, je geeft meer uit aan horloges dan de horlogepot toelaat (en dan is vrouwelief volledig terecht ontevreden)

4 likes

En dan ter plekke opzoeken in het kadaster. Vinden ze leuk!

2 likes

Ja :joy::joy::joy: heerlijk is dat

gewoon eerlijk tegen de vrouw ook al verklaart ze me soms voor gek

Hahahaha, goud!!

1 like

Zoals de Heinekenontvoerders ooit eens in een café zeiden: we moeten Heineken nog eten geven. De kroeg lachen, maar het was gewoon werkelijk waar

5 likes

Allee vooruit dan, alleen voor deze keer, geloof ik je.

1 like

Dat dus. Want ja, de bankrekening is gedeeld, dus alles wat ik aan fetisjfeesten, coke, horloges en bontjassen uitgeef wordt toch wel gezien.

Binnen een zekere grens wel, maar eerlijk gezegd: Wij hebben samen een hypotheek, projecten die gedaan moeten worden, auto’s die afgeschreven worden, budgetten voor tandheelkunde, etc etc etc.

Degene die riep dat “fiscaal partner” klinisch klonk moet daar nog maar eens over nadenken, want ik ervaar het als belangrijk dat in een relatie de doelen van alle betrokkenen helder zijn en gerealiseerd worden. Dat houdt ook in dat ik het bespreek als ik 3000 euro aan aperte onzin uit wil geven (nog een horloge), en dat mijn partner daar wat mij betreft een veto-recht op heeft, ook al is het technisch gezien mijn loonstrook.

Mij boeit het niet al zou ze het volledige flevo-boys elftal ketsen op een vrije zaterdagmiddag, ik wil mijn partner in financieel en ethisch opzicht kunnen vertrouwen. Dat vind ik wezenlijker dan zoiets esotherisch als seksuele trouw.

Nogmaals gefeliciteerd met die MM300. :slight_smile: :+1:

Die bestellen de meeste heren tegenwoordig ook Henk, da witte gij ook.

:point_up: Een uitspraak die het waard is om herhaald te worden.

7 likes

Mijn vrouw ziet dikwijls nog niet eens dat ik een andere of nieuwe horloge aan heb, ik heb 3 (dure) kostende hobby’s: verzamelen van WW2, schieten

en horloges

5 likes

Nee :slight_smile: ik zeg dat ik iets geruild heb met @krabong en dat werkt al jaren prima :slight_smile:

ze weet niks… en heeft niet eens in de gaten als ik iets nieuws hebafbeelding

5 likes

Ik lieg er niet over , en trouwens het zou me niet eens lukken omdat ze mee wil als ik een nieuw horloge koop . Toch vind ze dik 6000 Euro wel heel erg veel geld voor een nieuwe horloge . Maar aan de andere kant zegt ze dan ook weer dat zie die dan ook wel heel erg mooi vindt

2 likes

Natuurlijk gaan we niet liegen over de aanschaf van iets futiels als een horloge. Ik laat haar vaak van te voren zien wat ik mooi vind… (en ook al zou ik dat niet doen dan ziet ze het toch wel… door die klote reclames obv IP adres)…

Ik heb een keer s’nachts dronken een Tudor gekocht op Chrono24… dat vond ik, de volgende ochtend, wel een dingetje. Zij niet, ze vond het een mooi horloge.

5 likes

Dat moet je eens proberen. Tegen mijn vrouw liegen.

2 likes

Gelukkig ben je op HF wel eerlijk… :innocent: :rofl: :wink:

Dat komt overal voor. Ik heb hier namelijk wel eens een Tudor verkocht aan iemand die de ochtend daarna claimde dronken te zijn geweest. :smiley:

15 likes

It Wasn’t Me… :blush:

Ik heb m’n Tudor met enige regelmaat om.

Nee!
dat is ook niet nodig als je met een vast budget werkt. Dat houdt in via verkoop weer pegels vrij maken voor een nieuwe aankoop. :money_mouth_face:

1 like

Volledig akkoord, al zou ik m’n vrouw nu niet mijn fiscale partner noemen. Maar eerder dan een romantisch huwelijk hebben wij ons met twee aan tafel gezet om te bepalen wat voor ons beide het best mogelijke model was om onze huidige en toekomstige vermogens samen te brengen.

We hebben wel een klein feestje gegeven en zo, maar onze insteek tot huwelijk was vooral het verenigen en beschermen van ons vermogen. Dat we mekaar een ring gegeven hebben en een paar cadeaus, ach ja, er mag iets van symboliek zijn. Maar achter de symboliek zit wel een contract :sweat_smile:

En dan volg ik jouw redenering volledig: alles gedeeld dus we weten van mekaar wat we uitgeven, en indien nodig kan er van beide kanten ingegrepen worden. Dat is nog nooit gebeurd, we vuren mekaar eerder aan om dingen te kopen, maar theoretisch gezien zou dat perfect kunnen.

1 like