Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

Met belangstelling was ik aan het kijken in het draadje: Uitspraken van je wederhelft.
En toen zag ik dat sommige wel eens deden liegen over wat het door hun aangeschafte horloge nu eigenlijk echt gekost heeft.

Ik vroeg me af; komt de waarheid wel eens uit? Wat als zij zegt ‘ik wil ook zo’n horloge.’ Of als iemand in de familie een groot jubileum heeft en ze zegt: ‘waarom geven we hem niet zo’n mooi horloge cadeau.’ Ik kan me voorstellen dat het wel eens misgaat.

Misschien zijn er nu achteraf grappige anekdotes of misschien is het ook wel eens fout gegaan. Dan zijn er ook nog vragen als: waarom zou je liegen over de kosten van een horloge? Afijn ik zou zeggen barst los. Ik zelf zou nooit de echte prijs noemen. Ik zou eerder zeggen: ‘goedkoop, prijzig/duur, eerlijk geprijst.’ Op mijn eerste horloge heb ik wel gezegd dat ik goeie korting kreeg.

36 likes

Nog nooit. Ze schrikt soms wel, maar het is mijn geld én ze wil niet gestompt worden met een sinaasappel in een kerstsok, dus ze laat me lekker gaan.

98 likes

Ik zeg hetzelfde als mijn eega wanneer zij iets aanschaft; “hij was nu in de aanbieding!” :joy:

Ik ga niet liegen over de prijs trouwens … het horlogegeld komt uit mijn “leuke dingen” pot, dus we eten er geen boterham minder om.

5 likes

“Hij was praktisch gratis”

Maar nee joh. Zo heeft zij haar tasjes.

2 likes

Nee, heb een eigen horloge rekening waar bedragen naar toe gaan en we leven niet van De Voedselbank.

8 likes

Ik zou niet weten waarom ik daar over zou moeten liegen. Dan lijkt me iets fundamenteel mis in je relatie.

6 likes

Nee, open eerlijk en transparant duurt het langst. Plus een eigen pot.

Soms krijg ik nog wat extra geld toe als ik heel erg mijn best heb gedaan met de klusjes of gewoon liev ben geweest. :nerd_face:

6 likes

Ik schrik er soms zelf van. Dat vind ik eigenlijk nog erger. :sweat_smile:

23 likes

Nog nooit overwogen.

1 like

Een horlogerekening😅
Dan kan je het wel lekker onder de radar houden ja :stuck_out_tongue_winking_eye:

We hebben er wel is discussie over want ik lieg er niet over maar overleg ook niet altijd van tevoren…

“Probleem” is dat ik teveel dure hobby’s heb en zij eigenlijk geen die geld kost. Gezamelijke
Dingen zoals een verbouwing en dergelijke gaan wel altijd voor horloges…

5 likes

in princiepe maakt het haar niks uit.
Geeft altijd wel de waarde door maar niet wat deze mij heeft gekost.
Toch wel makkelijk als een van de kids er met een van mijn horloges ervandoor gaat.
Met de Invicta mag je spelen van de Omega blijf je af.

Mijn vrouw vraagt eigelijk nooit wat iets gekost heeft. Andersom wel :wink:

13 likes

Dat is natuurlijk een moeilijke. Mijn vrouw heeft omzeggens geen dure hobby’s, maar doorheen het jaar komt er wel heel vaak een pakketje van hier of daar binnen. Die teller tikt ook snel aan.

1 like

Als ik ergens om moet liegen doe ik het niet. Da’s makkelijker.

8 likes

Nee, en als dat nodig is moet je op zoek naar een andere partner. Eerlijkheid en respect… Die van mij snapt het niet maar gunt mijn pleziertjes :blush:

2 likes

‘Normaal is deze drieduizend euro, maar ik kwam hem toevallig tegen voor 250. Ja, sommige mensen hebben echt geen idee wat ze verkopen he?’

15 likes

WAT ZOVEEL VOOR EEN HORLOGE !!!

27 likes

Hahahaha baas :joy::joy::joy:

Mijn vrouw wil niet weten wat het horloge kost. Wij gaan trouwens wel naar de voedselbank.

23 likes

Om eten te brengen?

3 likes