Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

M’n vrouw weet precies wat m’n horloges hebben gekost, ik hoef daarover niet te liegen. Toen ik m’n Seamaster kocht, zei ze dat ik maar niet aan anderen moest vertellen wat het heeft gekost.

M’n broer kocht toevallig in die tijd ook een nieuw horloge (Bering), hij liet hem vol trots aan mij zien en vertelde er voorzichtig bij dat het horloge normaal wel meer dan 100 euro kost, maar dat hij het tijdens zijn vakantie goedkoper heeft kunnen kopen, m’n broer heeft een top salaris😀 en ik ben maar een arme muzikant.

Hij wilde natuurlijk ook weten wat mijn nieuwe horloge heeft gekost, dat wilde ik dus niet vertellen. Hij wist dat ik jarenlang horloges van een paar tientjes droeg, ik was een erg late student en had nooit geld. Hij bekeek m’n Seamaster, keek op Google en vond dat ik hartstikke gek was, of dat m’n Seamaster wel een nepper zou zijn.

35 likes

Nee, gewoon mensen kijken. Dagje uit.

20 likes

Tegen mijn wederhelft? Nee, nooit.
Maar als anderen vissen naar de waarde, ga ik daar meestal niet op in. Tenzij een liefhebber is dat gewoon niet relevant.

Dat is hier ook de situatie, maar we hebben elk ons eigen rekening en een gezamenlijke. Zo is daar ook geen discussie over, uiteraard zolang ik ook rekening hou met de grotere gezamenlijke uitgaven (investeringen, verbouwingen, reizen, etc.).

1 like

Je moet iets he, tijdens de lockdown. Goeie tip, ga ik hier ook eens voorstellen :+1:

1 like

Ik zou gewoon eerlijk zijn met de prijzen. Wat nou als je overlijd. en je vrouw denkt laat ik zijn horloges maar verkopen dan. Weet u zeker mevrouw? ‘‘Oh jahoor, mijn man zei dat deze 2 rolex horloges 600 per stuk waren’’

1 like

Me vriedin gaat meestal mee met koopen en zecht dat ik gek ben maar dat ze snapt dat im het leuk vindt
Andere mogen het wel weeten wat het kost maarja er om vraagen doet bij mij niemand

Nee mijn vrouw weet van al mijn uitgaven
Ik heb buiten een hekel aan nep ook een hekel aan liegen

:joy: :crazy_face:
Je moet wat in deze tijd.

Heerlijk als dat straks weer kan, Terrasje.
Veel leuker dan de dierentuin. Er lopen genoeg rare mensen rond.

Dat doe ik sowieso niet.

Hier op het forum maakt het niks uit. Meeste weten wel de waarde.

1 like

Ik lieg er nooit over.

Mijn ouders vinden het prima, zolang ik maar oplet met wat ik doe, mijn vriendin vindt het ook prima, de enige mensen die er soms apart op reageren komen uit mijn moeders gedeelte van de familie.

2 likes

Kijk hier :point_up_2: @TheWornWatch.
Er zijn er nog meer dan jij en ik :joy: . Mischien clubje oprichten voor mensen met …

2 likes

Euh… je vergeet iemand :joy:

4 likes

O man. Dan ga ik los. Tot die tijd maar hier op het forum.

2 likes

Dit is nou zwols gebrek haha
Had laats iemand uit eindhoven ze zij we zijn op tijd aangereden toen ik dat hoorde dacht ik waar is het mis gegaan :joy:

1 like

Zo doen wij dat ook. Ik breng meer geld binnen maar uiteindelijk is alles officieel 50/50. Das ook het verschil tussen een vriendin en een vrouw… :smirk:

Toen ik de titel van het topic zag, dacht ik even dat het eerder zou gaan over: “wat zeggen we als de buurman, collega of vriend vraagt wat een horloge gekost heeft”, met de mogelijke neiging om het dan wat duurder te laten klinken dan het werkelijk is :wink:.

Voor mij is het simpel: mijn vrouw weet perfect dat er een paar horloges van 1000 à 1500 in de kast liggen, en dat de rest hoogstens 500, of zelfs slechts 100 gekost zal hebben. Maar anderzijds interesseert het haar ook niet bijzonder.
Verder ga ik er tegen anderen ook niet over liegen. Als ik morgen weer een goedkope blauwe of zwarte Casio MDV106 draag, dan mag iedereen dat best weten :slightly_smiling_face:. Maakt me helemaal niets uit.

Duurder dan een 1500 ga ik niet. Ik ben teveel economische rationaliteit in mijn DNA denk ik om meer aan een horloge te geven.

Het voornaamste voor mij is dat ze vrij precies lopen, verder ook van goede kwaliteit en dus ook op lange termijn betrouwbaar zijn, dat ze comfortabel te dragen zijn en dat ik ze mooi vind natuurlijk :wink:.

1 like

Dit dus.

En

Dit dus óók .

Daarnaast, de horloges die ze voor mij gekocht heeft zijn over het algemeen duurder dan wat ik zelf aan uit geef. Dit zijn vaak de modellen die mijn psychologische grens te buiten gaan.
Mijn vrouw verdiend dan ook snel 3 a 4x meer dan wat ik verdien en geeft graag. Ze maakt anderen graag blij
.

Wat wie weet wel beetje in de vraag van @Groene-Thee past, ik meld met regelmaat niet eens meer dat ik een nieuw horloge heb gekocht… is echt mijn hobby.
Als ze het horloge dan eens opmerkt gaan we er niet omheen draaien, dat zou beetje raar zijn.
Zolang ik er blij van kan worden moet ik lekker zelf weten.

5 likes

Ik lieg nooit.

3 likes

Ik lieg daar niet over. Ik heb er geen reden toe. Als ze zelf een horloge wil dan help ik haar bij het uitkiezen, uiteindelijk mag ze zelf kiezen welke Rolex Datejust, 36mm, fluted bezel, zonder steentjes ze wil. Zolang die een blauwe of zwarte plaat heeft vind ik het prima en laat ik haar vrij in die keuze.

15 likes

Meestal ben ik wel eerlijk, maar als mijn ouders of vriendin (inmiddels ex, meer centen over voor horloges😂) er boos om werden zei ik wel dat ik nooit inkopen doe waar ik veel verlies op maak op het moment dat het weg moet.

Leugenaar.