Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

Fijne relatie heb je als je moet liegen over je aankopen, over vertrouwen gesproken zeg…….

2 likes

Mijn vrouw zegt alleen maar “kopen dan”! Waarop ik zeg “geef me even rustig bedenktijd”, om het vervolgens van de gezamenlijke berg (lees stapeltje) te kopen😉

1 like

Mwha mijn horloges kopen gaat vaak wel impulsief, we houden ervan om lekker even op een mooie dag naar de stad te gaan lekker als gezin ontbijten, ergens lunchen en wat shoppen, en uiteraard even horloges kijken in de vitrines en als het niet te druk is even naar binnen, soms loop je dan tegen stukken aan waarvan je zoiets hebt die wil ik hebben, en als de knaken er dan zijn kopen die hap, en daar zijn vrouw en kind bij dus ook als er over de kosten wordt gepraat.
Geen verborgen zaken, houd je het het langste vol met elkaar, heb totaal geen klagen, hebben een gezamelijke spaarrekening, allebei een eigen rekening, en een gezamenlijke betaal rekening.
Gaat prima, en om eerlijk te zijn, ik kan net zo genieten van mijn Hamilton, of zakelijk verkregen Victorinox, dan van mijn Panerai bijvoorbeeld

Verder houd mijn vrouw ook van mooie dingen en daar horen ook horloges bij.

Groet Leen,

Ik zeg altijd hij kost duur.
Dan hoor ik kost veel bedoel je en daar laat ik het dan maar bij :upside_down_face:

5 likes

Ik vind het persoonlijk een heel raar idee dat je over zoiets zou liegen tegen je partner (überhaupt trouwens). Zoals velen hier trouwens zo te lezen

2 likes

Liegen tegen mijn vrouw? Prikt ze zo doorheen. Nee hoor, ze gaat altijd mee als ik een horloge koop en mag ze mee beslissen of het een mooi horloge is en dan mag zij afrekenen :wink:

3 likes

Twee jaar na dato nog steeds bij elkaar?

Ze wil nog steeds niet gestompt worden, dus we zijn inmiddels verloofd.

11 likes

Tegen de vrouw heeft weinig zin. Gedeelde rekening.

Tegen derden durf ik er wel eens een paar eurootjes afdoen. Of als het tegen echte leken is wil het bedrag delen door 10 ook wel eens gebeuren.

2 likes

Als m’n vrouw ernaar vraagt ben ik gewoon eerlijk, bij o.a m’n duurste aankoop was ze zelf bij. Ik werk er hard genoeg voor, maar dat geld ook voor haar. Ze spaart servies van Bunzlau Castle, en dat koop je niet bij de Blokker zegmaar…

1 like

Nog nooit over gelogen. Krijg voornamelijk complimenten van de wederhelft dat ik het geld eens uitgeef in plaats van dat ik het als een neuroot blijf sparen.

2 likes

Het zijn vooral collega’s die zich bij mijn zoveelste NA afvragen wat “zoiets moet kosten” en ik op z’n minst heerlijk vaag blijf. Telt dat hier ook? :sweat_smile:

2 likes

Ik lieg er nooit over. Maar vertel het ook vaak niet. Vriendin/familie krijgt altijd een eerlijk antwoord, vrienden krijgen vaak een indirect antwoord. vreemden al helemaal niet.

1 like