Tuurlijk zou ze eventueel alles „mogen“ weten… maar slapende honden wakker maken?? Gewoon lekker de bal vlak houden… zo doe ik het ook
Vind ik slecht .
Ik beroep me op mijn zwijgrecht.
Zo, weer een allang overleden onderwerp gereanimeerd.
Same here. Waarbij de kleur van het bandje bepalend is voor de omschrijving door mijn eega… “die blauwe hagedis”, “die cognackleurige struisvogel”.
En ik “doe niet liegen” over de aanschafprijs van een horloge. Mijn vrouw vraagt er zelden naar, maar ik zeg het haar gerust.
Inderdaad, ik vertel altijd de betaalde prijs wanneer zij daar om vraagt. Zij ziet vaak wel of het een goedkoper of duurder horloge is en in het laatste geval vraagt zij er naar. Ik denk altijd meer zodat zij weet waar zij ze ongeveer voor kan verpatsen op het moment ik onverwacht weg zou vallen.
Mijn vrouw heeft jarenlang gevlogen (Super Dimona) en paard gereden. Hoe ik mijn besteedbaar inkomen spendeer is mijn zaak en niet iets waar zij moeite mee heeft.
Uiteraard lappen we samen voor zaken als hypotheek, verzekeringen, de kids, vakanties, boodschappen.
Ik lieg alleen tegen m’n vriendin als ik bezig ben met een verrassing of een cadeau voor d’r. Verder is liegen wat mij betreft uit den boze. Waarom zou je in godesnaam? Omgekeerd zou ik dat ook niet tof vinden. Plus al de energie die het kost om een waterdicht verhaal te verzinnen.
Ik moet wel liegen want anders krijgt mijn vrouw een hartaanval lol.
Inderdaad, en het daarna nog onthouden ook, veel te lastig. En je kunt altijd nog vergeving vragen achteraf mocht de betaalde prijs verkeerd vallen, dan vooraf toestemming vragen
Gewoon geen dingen doen die je niet kunt verantwoorden. Dan hoef je nooit vergeving te vragen. Al zou het uitgeven van je eigen geld geen verantwoording hoeven zijn. Zou het dat wel zijn dan kun je beter op zoek gaan naar andere partner.
Heb je in een gemeenschap van goederen huwelijkse verbinding eigen geld? Ook al spreek je dat af van wel dan is het technisch niet altijd zo. Maar mijn vechtgenote is niet zo moeilijk, als het past dan gewoon voor gaan, laatste vest heeft toch geen zakken.
Nee, ik ben een heel slechte leugenaar. Als ik het zou proberen zou het toch meteen uitkomen.
Verder betalen mijn vrouw en ik ieder onze eigen hobbies, dus niet uit het huishoudbudget. Dat gaat meestal goed.
Probeer het wel, maar ze hebben het meestal wel snel door…
Daar ga je al fout
Ik heb hetzelfde! Mijn vriendin weet precies wat het kost en geeft mij vaak de duw in de rug: “Doe nou maar.” Zegt zegt nog net niet dat ze dan van dat gezeur af is .
Tegen familie/collega’s of andere bekenden houd ik het vaak wat vaag. Vaak maak ik wel de vergelijking met de hobby-fietsers, die hebben ook vaak meerdere fietsen met prijzen waar je u tegen zegt. Ik heb een fiets van een paar tientjes. Ieder z’n hobby.
Zo is het bij mij ook…
Wanneer ik een nieuw horloge koop laat ik deze altijd eerst aan mijn vrouw zien en vertel dan ook wat het gekost heeft en, als het een gebruikt horloge is, ook wat het waard is. Je weet nooit wat er gebeurt en misschien is het wel handig voor haar om deze info te hebben in de toekomst. Verder hoeft niemand te weten wat ik betaald heb voor mijn horloge’s.
Neen, ik zeg altijd eerlijk de listprijs… komt minder ruzie van dan zeggen dat ik ze van mijn buitenechtelijke relatie gratis heb bekomen.
Dit, en meestal is mijn vrouw erbij wanneer ik een hoge uitgave doe. En zoveel horloges heb ik helemaal niet, dus eigenlijk hebben we het nergens over. Ergens hiervoor las ik een stukje dat iemand niet meer dan 1500 euro aan een horloge uit wil geven. Dat heeft me aan het denken gezet en gaat hem een volger opleveren. Ik vind dat een goed streven en een valide budget voor een mooi en goed horloge. Betekent ook dat ik mijn Seamaster te koop moet gaan zetten… Even wennen nog.
Voor de jokkebrokken onder ons… Mijn vrouw is wel eens achter mijn rug om gewaarschuwd door een goedbedoelende oom, met dat ik een toch wel erg duur horloge droeg… Ze gaf alleen maar terug: “dat weet ik, mooi is ie hé”
Waarom liegen over de aanschafprijs ? Als je het niet kunt betalen en toch koopt ben je dom bezig, als het financieel prima gaat is het toch geen ramp denk k ? Dat de wederhelft er niet mee eens is, tjah, dat word dan op de bank slapen