Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

Gelukkig vraagt ze er nooit naar, dus ik hoef nooit te liegen.

Zeker niet, mijn vrouw weet wat het kost als ik een horloge koop.En we hebben een gezamenlijke rekening dus ze ziet het sowieso😋

Ik vertel altijd wat ik betaald heb voor m’n horloges (behalve wanneer ze voor haar zijn), en zolang het onder de 10k per stuk blijft knippert ze niet eens meer :smile:
Koop en verkoop houden elkaar redelijk in evenwicht, en andere hobby’s kosten me uiteindelijk meer.

Het zou anders zijn wanneer mijn uitgaven aan spielerij ten koste zou gaan van onze gezamenlijk budget voor bv vakanties, onderhoud, restaurants etc, maar dat zou ik zelf ook egoïstisch vinden.

3 likes

Ik niet. Liegen tegen je meid is liegen tegen je meid.

6 likes

Precies. Of ik nou balls deep in de buurvrouw zit of een onschuldige tongzoen, het is nog steeds vreemdgaan.

3 likes

Nee, ik lieg er niet over. Bovendien is zij er makkelijker in dan ikzelf en vindt ze het overdreven dat ik vaak flipper. Hou ze gewoon als je ze leuk vindt, zegt ze dan.

Wij hebben een handje vol vrienden en een grotere hand zakenrelaties in de USA.
Daar praat je altijd in waarde, niet om geld belangrijk te maken maar uit interesse .

Wat voor werk doe je en wat verdien je per jaar?
Hoe duur was je huis?
Mooie auto, kost dat?
Enz enz…

Vind het hier wel meevallen .
Maakt toch niks uit of iedereen weet wat iets kost oid?
Ik hecht er geen waarde aan iig. Roep niks van de daken omdat hier in NL je het voor je “hoort” te houden, maar bij vragen komen er gewoon antwoorden .

2 likes

Ik vind juist dat in NL iedereen zo krampachtig doet als het over geld gaat. Alsof geld smerig is ofzo. Als ik iemand vraag hoeveel zijn huis gekost heeft en hij begint een kutverhaal op te hangen ben ik altijd heel direct: nou ff stoppen met dat communistische gedoe en vertel gewoon hoeveel je betaald hebt? Dan kijkt iedereen altijd heel ongemakkelijk, heerlijk vind ik dat

5 likes

Precies dat!

Mijn ervaring is is dat dus in de USA gewoon normaal is om te vragen en te benoemen.
Ik heb er ook geen moeite mee om te benoemen, het is wat het is.
Veel of weinig, maakt niks uit.

1 like

Vraag eens hier in nl wat iemand verdient, nou dan krijg je een blik alsof je een moord gepleegd heb

4 likes

Maar of we nou naar de USA moeten kijken voor wat “normaal” is :upside_down_face:

13 likes

Doe maar niet … nope

1 like

Moet je alleen doen als je zeker weet dat ie minder verdient dan jij, dan kan je hem lekker keihard in zijn gezicht uitlachen.

1 like

Toen ik naar mijn Seamaster toe spaarde, wist ze wel dat die niet goedkoop was. Na de aankoop dacht ze hard op dat dit , nu ik het eindelijk gekocht had, het einde was van vele uren kijken op internet, aanschuiven voor etalages en kopen van magazines.

Nu weet ze dat dit niet het geval is…

5 likes

Als je moet liegen tegen je partner over wat een horloge gekost heeft dan is het hoog nodig een nieuwe partner te zoeken.

1 like

Wat kost dat dan niet?

1 like

Heb nog nooit over de prijs gelogen, had ik soms wel beter kunnen doen🤔

2 likes

Vrouwlief weet naar wat voor horloges ik kijk en wat ze kosten. Gek genoeg vraagt ze niet naar de prijs wanneer ik er 1 aanschaf.

Een liefhebber mag van mij best weten wat ik betaald heb. De geldwolfjes in de (schoon)familie negeer ik.

2 likes

Dat kost nog heel veel meer. Voor dat probeersel kon ik ooit eel een aantal A Langes kopen.

1 like

Voor mij (en denk veel van ons) is het doodnormaal om 1000 keer naar het zelfde horloge te kijken, op fora en YouTube, dus tegen de tijd dat ik de knoop eindelijk doorhak maakt het niet meer uit wat het kost… Als ik dat ding ingodsnaam maar eindelijk haal… :joy:

4 likes