Lieg jij over wat een aangeschaft horloge kost?

Neen; nooit gedaan ook. Ik heb mijn horloges ook altijd van mijn eigen geld betaald en nooit uit ons gezamenlijk budget gehaald. Ik krijg wél voor bijna al mijn verjaardagen, al sinds jaar en dag, alleen maar horloges van Mevrouw Niglo. :slightly_smiling_face:

2 likes

Deze is legendarisch :ok_hand::ok_hand:

afbeelding

9 likes

:joy::joy::joy:

2 likes

12 likes

Je liegt! :lying_face:

Tegen mijn vrouw uiteraard wel, is mijn geld dus bepaal zelf wel wat ik koop. En ze is niet moeilijk.

Maar tegen onbekenden/kennissen/vrienden kan een ontwijkend antwoord wel voorkomen ja. ‘Best een hoop geld ’ of ’ :grimacing: wil je niet weten’ .
Veel mensen vinden een paar honderd euro voor een horloge erg veel, dus dan los je dat zo netjes op.
Niet iedereen heeft er een hoop geld voor over, dus geen ongemakkelijke blikken.

3 likes

Zolang andere betalingen niet in het gedrang komen (en dat komen ze niet) laat mijn vrouw me lekker mijn gang gaan. Dat betekent wel dat ik na een aantal woeste uitgaven zelf op de rem moet trappen. Schuldgevoel moet dus intern worden opgeroepen en niet door hare majesteit opgelegd. Dat zou het soms makkelijker maken.

1 like

Je moet het gewoon koppelen aan iets bijzonders afstuderen/kind/erfenis en dan ligt de hoeveelheid geld minder gevoelig bij de wederhelft :slight_smile:

1 like

Een van mijn meest prijzige horloges was een cadeau van haar, dus ze weet hoeveel ze kunnen kosten. Verder vraagt ze er nooit naar of geeft ze weinig om wat ik heb, ze ziet het als mijn hobby. Wel vraagt ze soms of het nieuw horloge is, maar ik denk dat ze dat ook opgegeven heeft vanwege de vele wisselingen. Geld voor een nieuw horloge komt uiteindelijk uit mijn ‘fun’ pot of door het verkopen van andere horloges.

1 like

Vrouwlief en ik zijn transparant over alle uitgaven. Zelf vind ze het ook leuk om soms mee te gaan wanneer ik een nieuw horloge op ga halen. :slight_smile:

18 likes

ik lieg er niet over, maar ik gebruik wel watch2day tactieken om de prijs te verantwoorden

2 likes

Nee, natuurlijk niet!

6 likes

afbeelding

Doet me een beetje denken aan vergelijkbare situatie met racefietsen…

Maar nee; liegen om iets doe ik niet. Of het nou een horloge of een zak chips betreft…

4 likes

Die was mooi he! De aanleiding niet.

2 likes

Bij mij zou ze misschien zoiets zeggen, maar waarschijnlijk aangevuld met iets als; “tenzij je met George Clooney ruilt”… Geen idee weke filmster ze zou noemen, maar je begrijpt het idee… Nu nog even een filmster zoeken die mijn vrouw + een invicta wel wil ruilen voor een Rolex :thinking::grimacing:

Edit; Even voor de zekerheid, ik ben niet serieus he.

Shit, was net een PB aan het opstellen…

3 likes

Oh ik denk dat het ook wel eraan ligt wat iemand uitgeeft natuurlijk. Voor mij is een duur horloge 500 euro, prijzig 300 en goedkoop 150. Ik weet niet ik praat nooit graag over geld. Ik heb er wel een hekel aan dat er in Nederland zo’n ‘wat heeft het gekost’ cultuur hangt.

2 likes

Mijn vrouw idem, wil het niet weten, weet wel dat ze duur zijn. Wij eten gewoon alleen maar aardappels. Die halen we s avonds laat stiekem van het land.

7 likes

Ik lieg over zoveel dingen dat het laatste waar ik over ga liegen me horloge is

4 likes