Liever dik doen in de kist...

Iig een waardig vrijdag topic :grin:

3 likes

Hey…dat is Rust Cohle. Zie jij het ook @Blufkakel ?

1 like

Ja, @BroederBill.

2 likes

Hmm, misschien moet ik kiezen tussen deze twee criteria…

Moet kunnen toch, zo’n onderwerp. Ik heb mijn naasten de “opdracht” gegeven dat als ik er tzt nog acceptabel uitzie ik wel een serieus horloge om moet tijdens decondoleance. Uiteraard moet het horloge af voordat ik de oven inga.

6 likes

Ah, iemand die er daadwerkelijk over heeft nagedacht :+1: En welke zou het dan bij voorkeur zijn?

1 like

Zeker, het is al heel lang een serieuze hobby en verder heb ik geen sieraden… Dat wisselt nogal😉

1 like

Hoe onsmakelijk, hoe verzin je zo een achterlijk topic :joy::joy:

Zonde om een horloge mee te nemen in de kist. Dat doe je je erfgenamen niet aan.

4 likes

Het begon als een grap van @Maurits3 in z’n gravure topic. Ere wie ere toekomt.

Dat hangt van de erfgenamen af. Als er iemand is tegen die tijd aan wie ik zo de schurft heb ga ik met een RLC-tje de kist in.

1 like

Dan is dat toch niet je erfgenaam. Nou doei. Kl*te topic. Slaat nergens op. Ook niet als geintje.

Succes als je je vaders of moeders horloge mee de kist in laat gaan, hopelijk krijg je er geen spijt van :joy:

1 like

Er bestaat zoiets als onontvreemdbaar kindsdeel en zo. :slight_smile:

Lees even goed wat de wet zegt daarover. Weet je gelijk dat een horloge dat niet is.

De topic titel begrijp ik niet helemaal…

Alle roerende goederen van waarde horen daar gewoon bij. De nalatenschap is inclusief auto’s, schilderijen en dus inderdaad waardevolle horloges.

Awww snap. Mijn horloges zijn niet waardevol. Ik vat 'm.

Nee je snapt hem helemaal niet. Een kindsdeel kan alleen uitgekeerd worden in geld bij onterving.

Dus of je je horloge wel of niet meeneemt maakt voor het kindsdeel geen kl*te uit.

Ik ben als de dood om levend begrafen te worden. Dus een smart watch waar je emails mee kunt sturen lijkt me ideaal.

3 likes

Wat sneaky onder de mouw in rook opgaat wordt ook niet meegerekend, sjef. Da’s net zoiets als een horloge kopen buiten de… Oh. Wacht.

:point_down:

1 like

Wtf zeker gehacked dit account?

1 like

Mijn vrouw is als de dood dat ik nog bij een toetsenbord kan in de kist, dus die is van lood. Daar lig je dan, zonder ontvangst. :slight_smile:

1 like