En de hoogte van dat bedrag hangt af van de getaxeerde waarde van de hele nalatenschap, inclusief roerende en onroerende goederen, vermeerderd met giften, verminderd met schulden. Een roerend goed wat niet bestaat omdat het in vlammen op ging wordt ook niet getaxeerd, dus verminder je de waarde van de nalatenschap.
Althans, jij. Ik niet. Ik heb Grand Seiko’s, die schrijven zo hard af dat je bijna bij moet betalen.
Zoiets bij voorkeur. En dan zal je denken, waarom? Nou, ik vind dit zo lelijk dat er gewoon één minder op de wereld moet zijn. Als ik daar nog aan kan bijdragen nadat ik de oogjes dichtknijp, dan doe ik dat graag.
Alle horloges zijn al uitgedeeld
Ik hoor niets anders dan: als jij er niet meer bent, naar wie gaan de horloges…
En met de vraag of dat ook even beschreven kan worden
Dat kan. En onder HF leden kun je ook nog wel een beetje jennen met dat concept. Het is het moment om een verstokte GS fan een Rainbow Daytona in z’n maag te splitsen die moet blijven omdat het een erfstuk is.
We zijn het roerend eens: Heb ik toch gelijk.
Kijk, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat dit beter was geweest met een borrel of jonko naar smaak, maar het is vrijdag.
Ik koop horloges omdat ik denk daar tijd mee te kopen. Als het eenmaal zo ver is, gaat dat niet meer werken. En kan me ook niet schelen waar ze dan blijven. Dus niks hier. Dood is dood.
Het hoort bij het leven, net zoals de horloges waarover we praten ook deze hebben onderhoud nodig, raken beschadigd en houden soms op met functioneren.