Liever dik doen in de kist...

Past niet echt bij mijn composteerideaal

:rofl:

:rofl:

Ik dacht bijna dat die tweede foto er eentje van mijn keukentafel kon zijn, met mijn bubbel-dresser er op, maar dat kan helemaal niet. Horloge is te schoon en onbevlekt.

Tussen 9 en 12 kun je inderdaad bijna rebreather duiken. Fantastische horloges. :+1:

1 like

Met een beetje fantasie maak je er ‘dik doen in je kist’ van. Maar inderdaad, het was een beetje een stretch.

Als er maar geen out of office terug komt dan :grimacing:

:joy: goeie invalshoek :+1:

Ik had al een tijdje het idee om wat mensen voor de lol een spuuglelijk schilderij na te laten, maar zo’n bedazzlede Rolex is ook nice :grin:

Dank u, dat was de invalshoek inderdaad :slightly_smiling_face:

4 likes

Toepasselijke wijzerplaat.

1 like

Wat een wansmaak dit topic…

Nog minder grappig dan de oudejaarsconference van 2025…

3 likes

Bijzonder dat er zoveel weerzin opkomt; memento mori is immers een belangrijk en breed uitgemeten filosofisch concept dat voor mij naadloos aansluit op deze hobby.

Je zult het klokje dat je om hebt onvermijdelijk een beperkt aantal keer zien omwentelen, en juist het ervaren van die vergankelijkheid geeft soms context en zin aan gebeurtenissen.

Persoonlijk zie ik uurwerken als potentiële erfstukken en zou ik mijn einde met zo min mogelijk ecologische impact willen laten verlopen, dus bij de laatste groet een mooi stuk om, maar nadien af.

4 likes

Kan dit soort onzin niet gewoon offtopic?

1 like

Ik ben het van harte eens met @Tilikum. Natuurlijk heb ik al veel meer mensen begraven dan me lief is. Als nakomertje leef ik ook met de helaasheid dat ik mijn broer en zus hoogstwaarschijnlijk ga overleven, en dat er zelfs een forse generatiekloof is bij leven.

Je moet dus eigenlijk ook serieus nadenken over wat je wilt met de dood. Hoe wil je de wereld verlaten, wie wil je een zetje in de rug geven als dat kan, en zo verder. Als hobbyist nadenken over wat ik met mijn horloges aan moet is geen overbodige luxe. Ten eerste is het ook tweedehands een smak geld, ten tweede zitten er best aardige stukken bij die wel bewaard mogen blijven.

Maar in mijn optiek moet je ook om de vergankelijkheid van het leven kunnen lachen. Mijn moeder is aan kanker gestorven, zo’n zes jaar en een beetje geleden. Ik mis haar dagelijks. Maar dat proces ging met humor, liefde en gratie gepaard, en dus is het goed.

Wie hier te spastisch over doet heeft het misschien niet makkelijk. Ik begrijp dat wel, maar vind het jammer.

Memento Mori hoeft geen tranendal te zijn. Vergankelijkheid heeft zo zijn charme en humor.

7 likes

Met @Tilikum en @Fate_Amenable_To_Change ben ik het eens dat het over de vergankelijkheid van het leven moet kunnen praten. De dood mag best uit de taboesfeer gehaald worden. Echter is dat niet de strekking van deze topic.

TS schrijft onder andere:

Regels:

alles mag, als het maar de tijd aangeeft en in de kist past
we gaan uit van een begrafenis, dus het hoeft niet tegen hitte te kunnen
als je het niet in je tuin mag begraven kun je er vanuit gaan dat het ook niet mee de kist in mag
1 nominatie p.p., 10 meeste likes gaan door naar de poll

Je gaat toch geen horloge mee begraven na je overlijden. Ja, het kan en er zal een enkeling zijn die het doet maar om nu een volledig topic te besteden aan zo iets onzinnigs vind ik forum-vervuiling.
Van mij mag ie naar off-topic.

2 likes

Uit onderzoek van een Zwitserse ngo is gebleken dat je zonder Rolex in je kist naar de hellllll gaat.

4 likes

Mijn oudste zoon geeft in het algemeen helemaal niets om horloges. De jongste wel maar bij hem is het vooral Rolex wat op zijn wensenlijst staat. Misschien moet je een bepaalde fase in je leven bereikt hebben om minder merkgericht te worden en vooral ook andere écht mooie horloges te gaan waarderen, @APMV Arjen.

1 like

Maturiteit en minder nood aan bevestiging, sommigen halen het nooit. :sweat_smile:

4 likes

Waarom niet? Het mee nemen van iets van waarde is al zo oud als de wereld. Dat was bij de bouwers van de hunebedden ook al normaal, om over piramides en Vikinggraven maar te zwijgen.

Hoe betaal je Charon anders? Zonder horloge kom ik de Archeron niet over.

Ik snap de verontwaardiging absoluut niet. Maar wat erger is, het is zo selectief. Waarom zou je dan wel duizenden euros aan een pak en een dure kist besteden?

image

1 like

Je spelt T-shirt en vuren houten kist verkeerd.

Zeker niks mis mee.

Maar kijken wie de wedstrijd wint wat het beste horloge is om mee te nemen in de kist is daarentegen bedroevend.

Aangezien de wedstrijd inmiddels ‘ten dode’ is opgeschreven mag deze naar off topic.

Kunnen jullie het daar verder over de vergankelijkheid van het leven hebben :grinning:

1 like

Het is jouw interpretatie dat dat een piswedstrijd is. Dat zegt meer over jou dan over de teneur hier.

Ik heb ook meer doordachte reacties gezien dan pochende.

Dan is het een wedstrijd @Fate_Amenable_To_Change anders hoef je niet te nomineren.

Je hoeft niet altijd te pochen om een wedstrijd te winnen. Dat is jouw interpretatie anders begin je er niet over.

Een belangrijke reden waarom ik het merendeel van mijn horloges verkocht heb, is dat ik ze niet mee de kist in kan nemen. Niemand zit na mijn dood te wachten op een verzameling “dure” horloges waarvan ze niet echt weten wat ze ermee aanmoeten.

4 likes

Een verkiezing die er over gaat wat de beste optie is is niet per se een (pis)wedstrijd of competitie. Ik stelde zelf een oud barrel voor omdat ik het zonde vind om een serieus horloge te verbranden. Maar er zijn leden die horloges kozen die hun familie niet wil hebben, er zijn leden die de hoeveelheid lelijke horloges in de wereld willen verminderen.

Nogmaals, het is veelzeggend dat je er voor kiest om er van te maken wat je er van maakt. Alfa mannetje much? Volgens mij heb je een edit gedaan op je post, overigens. Zo niet, dan heb ik niks gezegd.