Ik denk dat ik toch wel aangenaam verrast zou zijn als een verre oom verast werd en een sokkenlade vol met leuke vintage stukken achterliet.
Jij als liefhebber wel, maar daar zijn er toch minder van dan je zou denken. En dan moeten ze ook nog een zelfde smaak hebben en een beetje deskundig zijn. Niet in mijn familie dus. ![]()
Doubt.
Ja. Geen winnaar. Doubt.
Dus MAAK jij er nou maar van wat je vindt. Ik vind het een verkiezing / wedstrijd / hoe je het verder wilt noemen.
Dus als het om de exacte woorden gaat mag je jezelf ALFA noemen. ![]()
TOPPER dat je bent, ben trots op je ![]()
![]()
Ja, I know. Maar het verhaal is altijd leuker dan wanneer iemand gewoon een bedrag overgemaakt krijgt door de executeur testamentair en een naheffing eroverheen van de blauwe enveloppenbrigade. ![]()
Idd een bedroevende wedstrijd.
Een wedstrijd die je bij leven niet wil meemaken.
Eeeehh . Ow wacht.
Daarom nu al over nadenken. Dan weten jij en je nabestaanden wat ze er mee moeten doen. Net zoals gereedschap van horlogemakers, websites van hobbyisten (ranft, vintagewatchstraps en anderen)… Wat doe je met je digitale en fysieke horologische nalatenschap?
Ik heb hier reacties gezien die me te denken hebben gegeven, en ik zal eens naar een notaris gaan. Een discussie die voor TL1 ook waardevol is.
Er is niemand die op zijn sterfbed zegt “had ik maar meer geld”.
Er is niemand die op zijn sterfbed zegt “had ik maar een mooier horloge”.
![]()
Hetzelfde hier en wat ze met mij doen is mij om het even.
Mijn tijd is dan op.
De dood zit ons allemaal op de hielen. Maar bij een groot aantal mensen in dit topic wellicht iets te dicht om je nog comfortabel bij te voelen.
Tsja, het is één van de zekerheden in het leven. Dat ik dood ga boeit me geen snars, want het is niet te voorkomen. Hoe ik dood ga, dat is veel belangrijker voor mij. En dat wil ik zo pijnloos mogelijk doen op een respectabele leeftijd.
Als de respectabele leeftijd niet lukt, laat het dan in ieder geval pijnloos zijn.
De man van mijn moeder is gecremeerd met zijn titanium Danish Design horloge om, dat was zijn uitdrukkelijke wens.
Voor hem was dat horloge blijkbaar belangrijk.
Denn wir sind nur die Schale und das Blatt.
Der große Tod, den jeder in sich hat,
das ist die Frucht, um die sich alles dreht.
![]()
De hele insteek van deze topic is gewoon vreemd. Om hierover een soort van poll en daarmee een wedstrijd te maken is gewoon zinloos.
Wel goed voor in off-topic me dunkt.
Tuurlijk. Mechanische horloges zijn ook niet meer van deze tijd, dragen we ook. Dus hup, de grond in. Ik laat alle uurwerken na aan de erfgenamen.
Kunnen diegenen die gepost hebben dat ze een horloge mee willen nemen s.v.p. ook aan hun nabestaanden doorgeven dat ze er even een foto van maken en hier posten. Dat houdt t topic wat levendiger (gniffel)
Liefst wel met de hele kist erop en niet alleen een pols foto. Dan kunnen we beoordelen of de hele outfit er goed bijpast.
Daarnaast misschien ook leuk om er een wedstrijd van te maken en diegene die als eerste gaat een flesje wijn te geven oid
Wellicht is het voor de ene vreemd en voor de ander niet om hier een topic over te hebben.
Ik denk persoonlijk niet dat er een goed of slecht is daarin, negeer het topic als het je niet bevalt.
Glühwein voor degenen die gecremeerd willen worden, want het best warm genuttigd.
Hoeft niet meer, want in off-topic staat ie waar deze hoort. Komt ie weer terug in Algemeen dan zal ik het zeker overwegen. ![]()
Daar ben ik het mee eens, dit is beter geschikt voor de off topic categorie.