Als ik gecremeerd ga worden mijn Sinn 356 Flieger.
Edit, om de dood te foppen wellicht deze.
Crowdfunding, iemand. ![]()
Als ik gecremeerd ga worden mijn Sinn 356 Flieger.
Edit, om de dood te foppen wellicht deze.
Crowdfunding, iemand. ![]()
Ik zie dat dit topic nog steeds wat gemengde reacties en vragen oproept. Daarom enkele overwegingen van mijn kant hierover:
dit topic is als verkiezing en met enkele woordgrappen ingestoken. Dit omdat het de algemene toon van veel topics hier benaderd. Maar ook om het onderwerp iets luchtiger te maken. Het blijkt weer dat alles rondom de dood als taboe kan voelen. Wat humor en discussie helpt misschien een gesprek voeren.
dat sommigen het zonde vinden een horige ‘mee’ te nemen begrijp ik. Maar raar? Je hebt toch ook (nieuwe) schoenen aan in je kist? Die zijn ook niet bepaald noodzakelijk
. We zijn hier onder horlogeliefhebbers. Ik vind de gedachte dat je, op eigen wens of uit initiatief van nabestaanden met een horloge om begraven wordt niet heel raar eigenlijk, als het bij leven onderdeel uit maakte van je identiteit.
je kunt zeggen dat een horloge meenemen verspilling is. Je kunt ook stellen dat een duur horloge bij leven verspilling is.
Verder denk ik zelf dat dit topic duidelijk over horloges in een bepaalde situatie gaat en dus in algemeen thuis hoort. Dat sommige het wellicht ongemakkelijk vinden verandert daar niets aan. Dat gezegd hebbende verplaats ik het niet, want dit topic is niet als aanstootgevend bedoeld en conflict of discussie over de categorie zou alleen maar off-topic zijn
Ik berg mijn horloges altijd op in een horlogekist.
Kunnen ze alvast een beetje wennen.
Ik ben meer verrast (dubbele R, ondanks context) over de stekelige reacties op dit onderwerp dan het onderwerp zelf. Ik las het alvast erg tongue-in-cheek. En niet gemeend als “wedstrijd” oid. Nja.
Ik neem gewoon m’n onverwoestbare Vostok mee. Niks waard, en vinden ze gegarandeerd binnen 3000 jaar terug als ze archeologische opgravingen doen, meteen tikkend na twee slagen opwinden. ![]()
Een mooi gedicht. En hoezeer het ook een dooddoener is (badoem, tsjjjj), vind ik dit een mooie aanvulling:
Een mens lijdt dikwijls ’t meest
Door ’t lijden dat hij vreest
Doch dat nooit op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft.
Kak. Moet ik toch een Grand Seiko om doen, want ja. Dat titanium ding past nergens meer bij.
Gegeven mijn recenste ervaring met Nederlandse Horeca die Glühwein/Glögg probeerde te maken stel ik een mooie fles Sake voor. Bijpassend, omdat dit over horloges gaat, even een Poll.
Foto’s van de protagonisten in dat verhaal:
Ik vind dat een erg mooi idee.
Edit: Poll lijkt stuk te zijn. Klopt dat?
In de eeuwige jachtvelden doet tijd er niet toe lijkt me
Is toch helemaal geweldig.
Dat “vadertje tijd” taboe en off-topic is op horlogeforum.NL !!!
Maarja… dat is internet.
En internet is wat internet waard is.
Al zien sommigen dit topic als onsmakelijk, vind ik dat er niks mis moet zijn met het praten over de dood en wat je wensen daarna zijn. Daarbij had TS misschien wel iets genuanceerder over kunnen komen.
Echter om toe te voegen wat ik zelf zou willen, ik hoef helemaal niks om de pols. Mijn nabestaanden mogen alles houden wat ze willen houden en verkopen wat ze willen verkopen. Ik zal dan wel tijdig opschrijven wat de waarde ongeveer is zodat ze zelf niks mislopen.
Geen enkel horloge mag mee de verbrandingsoven in. Batterijen (explosiegevaar), glas en metaal zijn slecht afbreekbaar en kan de oven beschadigen of moet achteraf uit de as verwijderd worden.
![]()
![]()
Dan roep ik hierbij @Antione uit tot wedstrijdwinnaar.
Maar nu de hamvraag… Welk horloge kiest hij?
Hoe bevalt die Kurono?
Ik heb dat altijd een cool horloge gevonden.
Persoonlijk wil ik wel begraven worden met een horloge om. Waarschijnlijk mijn simpele Seiko chrono uit 1993 waar de batterij uitgehaald is. Omdat dit het oudste horloge is wat ik heb wat nog om mijn pols past en die ik ook nu nog af en toe omslinger.
Verder heb ik zelf samen met mijn tantes mijn moeder “afgelegd” anno 2009. Hierbij heb ik haar favoriete Swatch uit 2003 omgedaan na het instellen van de tijd van haar overlijden.
Natuurlijk hoort de dood bij het leven maar vele mensen zitten op dit forum voor hun horlogeplezier.
Dan komt dit gewoon over als hele kneuzerige ‘humor’. Vroeger in de klas kreeg je dan gewoon een pen of een prop papier naar je hoofd bij zulke grappen en dan wist je dat je volgende keer met iets beters moest komen.
Nu proberen de voorstanders krampachtig het topic enig cachet te geven door er een filosofisch laagje overheen te gieten.
Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk!
Als er nog plaats is naast de bankbiljetten moet er zeker een radiumrijk of andere straling spuitend
horloge bij zitten .Als herinnering aan een informatief topic (het enige dient gezegd)dat ik ooit opstartte.
Bijkomend voordeel ?ik zal altijd licht in de duisternis hebben en misschien ook eindelijk eens zijn.
Als ik dit topic zo doorlees snap ik één ding niet. Ik lees reacties van mensen die schrijven dat ze dit topic gaan negeren en dan denk ik, waarom reageer je als je het gaat negeren? Wil je een sticker voor je reactie of zo? Andere schrijven dat ze het ongepast vinden of niet vinden kunnen. Als je iets niet leuk vindt, dan lees je het toch niet? Dan sla je het toch lekker over en ga je je weer vergapen aan plaatjes van Rolexen etc. Zijn dit dezelfde mensen die wanneer ze een programma op tv zien die ze niet leuk vinden op internet gaan klagen over het programma ipv verder zappen?
Ik zou zeggen leef en laat leven of in de geest van dit topic, sterf en laat sterven.
![]()
Mooi plekje hoor, zo in die sneeuw
Tja, ik weet niet of het aan mij is om voor iedereen te definiëren wat kneuzerige humor is, maar ik zou er niet op staan om het te verplaatsen of op slot te gooien als iets mij niet grappig leek.
Die Kurono heeft, om met het ene negatieve ding te beginnen, een streepje brush op de wijzers nodig, want gepolijst op een donkere achtergrond valt tegen elkaar weg. Daarom fotografeer ik 'm bijna altijd onder een hoek. Niet te doen anders.
Aan de positieve kant: De proporties zijn geweldig en zitten in de zelfde wheel house als de SBGW231 en toch ook wel de Kuoe, misschien zelfs de Ferrovie dello Stato.
Buiten de proporties zijn de cirkels op de wijzerplaat en het turquoise laagje daar onder fantastisch. Het geeft dynamiek en een mooi kleuraccent aan het horloge. Ik vind het een erg stuk art deco ontwerp.
Die King Seiko heb je ook mooi uitgezocht. Ik blijf die bracelets geweldig vinden.