Had ik eerlijk gezegd ook niet echt door. Zondagmiddagborrel is al even aan de gang
En ben ook niet meer gewent aan een datum.
Geen opzet maar heb ze dus niet meer
https://www.instagram.com/p/B4Cp0rnAnr6/?igshid=10vyisweavhli
Echt niet meer drinken…
Uit praktisch oogpunt kies ik graag voor een horloge met datum. Visueel maakt het mij niet zoveel uit.
Ik heb ook graag een datum venster, gebruik het vaak voor school als ik een datum boven mijn examen moet zetten. Maar… waarom storen jullie je aan een datum venster?
Met of zonder maakt me vrij weinig uit. Als ik er eentje pak met datum zet ik vaak wel de datum goed, want anders kan je alsnog in de war raken wat datum betreft. Dan had ik er liever eentje gepakt zonder datum.
Maar in de praktijk leg ik vaak het horloge de dag ervoor al klaar dus dan weet ik al wel of ik de datum die dag nodig heb of niet.
Persoonlijke maakt het voor mij niet veel uit sommige horloges zien er met datum beter uit andere zonder.
Wat ik niet begrijpen kan is dat je het datum venster heel klein maakt en vervolgens een vergrootglas er op zet om de datum goed af te lezen, zo lelijk en uit balans.
Op een duiker vind ik het net iets belangrijk. 1 van de dingen die belangrijk is voor je aan een duik begint is zorgen dat je weet hoe laat het hoog/laag tij is en zo welke richting het getij staat. Dit kan je in een getijtabellen boekje vinden.
Misschien ben ik nog van de oude stempel waarbij we een gsm hadden die enkel gebruikt werd om te bellen en een sms te versturen.
Toch niet. Je hebt sowieso een duikhorloge als backup nodig. Ik heb het zelf nog meegemaakt dat de duikcomputer het beneden op gaf.
Hoewel ik zonder datumvenster mooier vind omdat dit beter uit komt met de symmetrie van de plaat heb ik persoonlijk toch liever een horloge met datum. Het is iets die er vooral nog ingebakken zit uit de tijd dat ik langere tijd van huis was. Toen was het toch redelijk belangrijk om de datum te weten (voor mij zelfs belangrijker dan welke dag het was).
Ivm verschillende opmerking over complicaties is er 1 die ik toen eigenlijk wel miste maar dat was meer omdat ik er minder mee bekend was en dat is de gmt-functie. We hadden aan boord wel een klok in de radiokamer en de navigatieruimte die op UTC/zulu-tijd stond en een klok op lokale tijd. Persoonlijk horloge werd door de meesten van ons wel op lokale tijd gezet.
Leerzaam! Zo spreekt een duikhorloge toch weer meer tot de verbeelding :).