Ja ideaal zonder datum
Ik vond eerst een datum altijd wel belangrijk, maar het laatste jaar heb ik zoiets van ach…gebruik het amper. Dus ik zal het absoluut niet missen.
Een dagaanduiding is eigenlijk het domste wat er ooit bedacht is (tenzij je -met alle respect- dement bent).
Welke dag is het vandaag Even op mijn horloge kijken : zondag
Maar dan vergeet je weer om op je horloge te kijken.
Datum vind ik toch wel prettig om te hebben, nu ik erover denk heb ik volgens mij ook nog nooit een horloge gehad zonder.
FTFY .
Dat dus. Als er iets onnodig is (voor mij), is op mijn horloge te kunnen zien wanneer het volle maan is .
… bijzonder. Is het de 3e of de 4e? Of snap ik niet hoe het werkt op deze NOMOS.
Een kennis van mij is piloot en zegt dat die dagaanduiding soms verrekte handig is als over datumzones heen en weer vliegt.
Met dat onregelmatige werk kan het in het algemeen wel handig zijn; omdat ik geen ma-vr werk heb maar alle dagen kan werken moet ik soms ook nadenken over wat voor een dag het vandaag is
Tsja, mijn voorkeur gaat uit naar een horloge met datum. Vind er anders te weinig gebeuren op de wijzerplaat. Mijn voorkeur ligt dan ook sterk bij horloges met meerdere complicaties. Waarschijnlijk daardoor vind een horloge zonder datum een soort van “naakt”.
Gianni Agnelli heeft zijn horloge over zijn pak gedragen. Ok, over zijn overhemd.
Ik merk dat als ik een horloge zonder datum draag, ik de datum toch een aantal keren per dag mis. Op zich vind ik een wijzerplaat zonder datum mooier, maar een horloge zonder datum zou niet mijn enige of meest gedragen horloge zijn. Dat is toch een horloge met datum.
Het ontwerp van de datum moet natuurlijk in balans zijn. Liefst op de 3, en misschien op de 6, maar zeker niet op half 5.
Dit is ook een geslaagde oplossing, en nauwelijks hinderlijk aanwezig door dezelfde kleurstelling als de wijzerplaat. Ik denk als de datum op 3 uur was geplaatst hij meer was opgevallen, en je mist dan het 3 6 9 effect.
Ja, inderdaad, mooi weggewerkt!
Mooi horloge en idd onopvallend verwerkt in de wijzerplaat. Deze zou ik zeker overwegen maar hetzelfde type zonder datum links laten liggen.
Dag: echt niet Datum: Alleen als het niet al te prominent is en absoluut zonder cycloop
De 4e . Het is wel wat langer kijken dan een venstertje, maar de wijzerplaat is wel volledig ontzien.
Serieus, waarom is de 3 dan ook rood? Zowel 3 als 4 zijn rood… vreemd.
Als je er zo naar kijkt, dan is de 5 ook rood . De 4 zit in het midden, dus dat is hem.
Kijk anders even naar dit plaatje.
Nogmaals de 3 en de 4 zijn rood. Welke datum is het nou en waarom zijn er twee getallen gekleurd? Niet drie, niet één … naar twee. Vreemd!
Of is dit een fotosjop foutje van Nomos?
Gast…
Het getal tussen de twee rode vlakjes is kennelijk de datum.
Dank je wel. Nou snap ik 'm, zat nog even te pitten …