Dat is 'm hé?
Precies.
Nu even zonder gekheid: ik heb een paar jaar terug een vintage Seiko in 95% staat gekocht van een Engelsman. Deze bekende me ongevraagd dat hij ‘dankzij internet’ zijn behoorlijke vermogen had gespendeerd aan zo’n 500 horloges die hij ‘zich niet kon laten ontgaan’.
En die had idd een hoop bijzondere modellen, maar geen pondjes meer.
Dus helemaal zonder risico is onze hobby niet. De verleidingen zijn groot, en makkelijk bereikbaar.
Vooral het besef dat de (stijgende) prijs van de horloges je niet meer doet schrikken, is iets waar je op moet letten… Afgelopen week voor een ruime € 1000,- binnen gekregen… Doet je toch even denken…
Nee lief dit is echt de aller laatste…
Helemaal geen last van te veel horloges, ik heb er maar 4 ( 4 seiko’s , 4 Citizens , 4 Vostoks , 4 andere Russische horloges Raketa , Luch … ) tja
Je omschrijft PRECIES mijn gedrag hahaha!
Ik zou echt niet weten wat ik er aan kan doen…
Dus ik lees even mee of iemand een oplossing hier voor heeft
Er is geen remedie.
Zoals @ChowMonkey het al zeg. Je collectie upgraden naar hoger segment, dan wordt het iets rustiger. Ietsje maar
Zie je, daar gaan we weer, ik weet dat casio me veel te groot is, maar een fraaie pro trek kan ik zeker waarderen👍
Een klein rondje op het te koop stukje levert alweer twee twijfelgevallen op, de nieuwe padi van rmen9, en de oranje monster van Candide.
En ja hoor, ik voel het alweer kriebelen, ik heb alweer een haast onbedwingbare neiging om eens te gaan googlen op deze horloges, alhoewel ik de padi al van haver tot gort ken.
Herkenbaar dit, alleen heb ik meer last van eenrichtingsflipperitus, ook wel het black hole syndroom genoemd. Nog niet in grote aantallen gelukkig maar potentieel nog gevaarlijker
Ik heb er nog maar twee.
Gewoon niet meer kopen is het beste kost alleen maar geld.
Hoewel ik wel erg vaak naar deze kijk
Daar heb ik t ook mee inmiddels dus het virus kan zich uitbreiden in de breedte…
Ik probeer elke keer een pauze in te zetten
Joh, als het kan en je hebt er lol in. Waarom ook niet?
Wat dan betreft ben ik voor mijzelf de schaamte voorbij. Gewoon lekker flipperen
Met vrouwen mag het niet. Dan maar met horloges
Helemaal herkenbaar, het moet, meer, meer en nog meer. Niet tevreden met wat ik heb, want die andere is nog mooier.
Eigenlijk ben ik best wel een hebberd
Sorry kinders, vanavond geen eten, morgen en de rest van de maand ook niet, maar papa heeft wel weer een horloge erbij…
Mijn vrouw heeft al eens voorgesteld om alles te verkopen en 1 horloge terug te kopen wat ik echt geweldig vind en die dan te houden.
Ik heb moeten dreigen met een echtscheiding voordat ze daarover ophield.
Tussen 9 en 11 komt mijn grote vriend weer met een doosje… denk dat ik m ook op mijn verjaardag ga uitnodigen…
The only way is up
Qua aantallen of qua prijs ?
(Ik vrees dat ik het antwoord al weet. Hoe bedoel je, of ?)
Freud zou zeggen…: “Das ist das Anale Uhrgerichtheit der befriedigt werden muss”.
Elke horlogeverzamelaar heeft daar last van …