Ligt het aan mij?

Even voor mijn beeldvorming en geruststelling. Herkennen jullie dit ook:

Je hebt inmiddels een aardige kist vol horloges, precies wat je wilt hebben, maar… dan zie je op het forum of op het internet een ander model en langzaam ga je meer informatie inwinnen, kijken waar deze te koop is, je struint dag na dag marktplaats en de bekende forums af tot je hem hebt.

Na lang wachten komt ie binnen, je doet hem om, een golf van geluk, een warm tintelend gevoel van binnen, hij is eindelijk van jou…

En dan, een week later ligt ie in de kast en ben je naarstig weer op zoek naar een heel ander model wat je echt MOET hebben.

Uiteindelijk zet je het klokje maar weer te koop en flipper je hem maar weer door, wat iedere flippers jet geld kost.

Mijn vrouw kijkt meesmuilend op me neer als de postbode mijn huisje weer heeft gevonden met alweer een nieuw horloge.

2 dagen vol enthousiasme en dan ben ik enthousiast alweer aan het zoeken naar een ander horloge, wat meestal iets heel anders is.

Zo langzamerhand is dit besluiteloosheid ten top, of vind ik de jacht leuker dan de vangst, zijn hier pillen voor, kan de dokter me helpen?

Ik probeer af te kicken, en breng de hele collectie terug naar 1 klokje, en dan op onverklaarbare wijze, heb ik er na een tijdje weer een doos vol.

Herkenbaar? Of ben ik een beetje boel apart? :innocent:

18 likes

ja… je bent echt de enige…

heeft hier verder niemand last van… hoe bedenk je het…

:confounded:

4 likes

Neen, je verwoordt exact waar de meeste hier op het forum last van hebben. Dat is maar goed ook, anders wordt er nooit wat aangeboden.

Erg herkenbaar. Toch heb ik nu inmiddels een horloge gevonden die voor langere tijd blijft plakken. Ik zeg nooit nooit, maar deze blijft waarschijnlijk wel voor langere tijd!

Mijn vrouw werd er ook gek van… Echter de opmerking: “ik kan beter van horloge wekelijks wisselen, dan van vrouw” was voldoende :slight_smile:

15 likes

Na 300+ horloges (!) in de loop van de jaren denk ik dat ik wel ongeveer begrijp wat je bedoelt :slight_smile:
Inmiddels heb ik het teruggebracht tot een stuk of 30 die ik bij toerbeurt ook allemaal draag.

2 likes

Kan me niet herinneren dat ik een topic heb geopend op een andere naam terwijl het toch echt mijn tekst is. Met name de blik van de vrouw is op zeker van mijn pen.

4 likes

Plagiaat, beetje jammer !!!
Ik trek mijn bijdrage terug :+1:

1 like

Zeg maar trigiaat…same here. Gelukkig werkt mijn vrouw in de geestelijke gezondheidszorg, en die hoef ik dus niks uit te leggen.
We hebben een paar maanden met sofa sessies geprobeerd er iets aan te doen, maar helaas.

The only thing that differs men from boyz, is the price of their toys, of zoiets.

3 likes

Je moet maar denken; ik heb maar 1 linker pols.
En, don’t push that BUY button!
Simpel :relaxed:

Grt.

Het is ons trieste lot helaas.

Eens even kijken of ik nog iets moois kan vinden.

Vriendin bespeurt enige onrust.

Yep, doorsnee avond.

2 likes

Helemaal absoluut totaal geen last van…not :grimacing:

Gr. Marc

Ja had ik ook last van. Dat los je op door in een hoger segment te gaan shoppen.

2 likes

“Flipperitus werd omstreeks 2012 voor het eerst vastgesteld op het Nederlandse Horlogeforum bij een persoon met de gebruikersnaam Candide. Uit recent onderzoek is gebleken dat deze aandoening chronisch is, en tot op heden is er geen remedie tegen gevonden. Er zijn onderzoeken gedaan naar het terugbrengen van vele aanwinsten, naar een 3-piece collectie. Tevens is er onderzoek gedaan naar een enkele grail. Toch vallen de meeste getroffen personen na verloop van tijd terug in het oude gedrag. Dit gedrag beïnvloedt het rationeel denkvermogen van de horologist. Er zijn gevallen bekend waarbij deze aandoening de gezinssituatie en financiële huishouding ernstige schade hebben toegebracht. Wel is bekend dat alcohol, bonussen en NA-topics triggers zijn voor ontstaan van flipperitus.”

28 likes

Dus DAT staat me te wachten? :confused:

Vraag maar aan @Helden :joy:

Bij mij is het wel in rustiger vaar water gekomen omdat ik simpel weg het budget niet heb om meer te kopen. De klokjes die ik nu heb zou ik ook niet kunnen upgraden zonder veel meer geld neer te leggen. Soms nog een kleine aankoop maar niks geks meer.

Dan heb ik toch gelijk? Gewoon in hoger segment gaan shoppen. Dan bouw je vanzelf meer pauzes in.

Het laatste deel van mijn reactie was ook niet per se naar jou gericht, alleen het eerste stuk :smile_cat:

1 like

Hmm. Kweet niet. Ben er eigenlijk volgens mij al overheen.

Ik heb nu een aantal klokjes die ik met regelmaat wissel met dragen (Hamilton / Seiko / Tissot / Casio), waarvan ik zeker weet ze nooit te verkopen / flipperen.

Er zijn nog wel een paar horloges die ik ooit hoop te bezitten (bv. Hamilton H64715135).

En dan zijn er nog van die droom horloges (lees : heel / veel te duur voor mij) zoals IWC of Omega die zeer waarschijnlijk helaas nooit om mijn pols komen te zitten.

Wel heb ik nog klokkies in mijn kist die ik beter van de hand kan doen omdat ik ze nooit draag (voornamelijk Casio), maar waar ik op een of andere manier nog geen afscheid van kan nemen.

Of ik verkoop ze aan jou (@Marxje), en dan is de circel weer rond. Lees eerste post :joy:

1 like

Dit forum is alleszins een grote bacteriehaard! Ik had er niet echt veel last van tot ik HF ontdekte… :flushed:
De blik van de vrouw ken ik ook trouwens :joy:

1 like

Wat horloges voor ons is, zijn schoenen voor vrouwen.

3 likes

De man kan ook wel eens zo’n bekende blik hebben.

1 like