Even voor mijn beeldvorming en geruststelling. Herkennen jullie dit ook:
Je hebt inmiddels een aardige kist vol horloges, precies wat je wilt hebben, maar… dan zie je op het forum of op het internet een ander model en langzaam ga je meer informatie inwinnen, kijken waar deze te koop is, je struint dag na dag marktplaats en de bekende forums af tot je hem hebt.
Na lang wachten komt ie binnen, je doet hem om, een golf van geluk, een warm tintelend gevoel van binnen, hij is eindelijk van jou…
En dan, een week later ligt ie in de kast en ben je naarstig weer op zoek naar een heel ander model wat je echt MOET hebben.
Uiteindelijk zet je het klokje maar weer te koop en flipper je hem maar weer door, wat iedere flippers jet geld kost.
Mijn vrouw kijkt meesmuilend op me neer als de postbode mijn huisje weer heeft gevonden met alweer een nieuw horloge.
2 dagen vol enthousiasme en dan ben ik enthousiast alweer aan het zoeken naar een ander horloge, wat meestal iets heel anders is.
Zo langzamerhand is dit besluiteloosheid ten top, of vind ik de jacht leuker dan de vangst, zijn hier pillen voor, kan de dokter me helpen?
Ik probeer af te kicken, en breng de hele collectie terug naar 1 klokje, en dan op onverklaarbare wijze, heb ik er na een tijdje weer een doos vol.
Herkenbaar? Of ben ik een beetje boel apart?