Ligure ervaringen….iemand?

Vind ik juist de Turtle mooier omdat zijn kast minder rond is dan van de Ligure en de lay-out van wijzers en wijzerplaat mij meer aanspreken.

1 like

Natuurlijk @louis, het zijn persoonlijke voorkeuren. Het één ís niet beter dan het ander, maar je kunt het wel beter of mooier vinden.

1 like

Zou ik blij mee zijn als ik Ligure was :joy:. “Nou meneertje, tja het is een overpriced merk met een matige afwerking, lekker laten liggen, is de moeite niet” :man_facepalming:

7 likes

Denk niet dat Fratello zou willen betalen voor zo’n conclusie :wink:

3 likes

Ik heb wel ongure ervaringen hehehehe

Fratello betaalt voor geen enkele conclusie hoor :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Goed en eerlijk verhaal.
Voor ons leuk om te lezen :v:

2 likes

Dat is ook wel een beetje mijn probleem met reviews.

Ik vind het Patreon model wel ideaal.

Vraag welke modellen je moet reviewen en laat leden daarvoor betalen. De producten worden daarna weer onder de Patreon leden verloot.

Op deze manier kan je ‘eerlijk’ reviewen. Met horloges zal dit jammer genoeg niet gaan vanwege de hoge kosten. Jammer!

Dat is dan duidelijk! Maar ik moet toegeven dat ik het verdienmodel van sites zoals Fratello niet begrijp.

Dat is niet zo moeilijk op zich. We hebben twee verschillende verdienmodellen, het een is onze webshop, de ander zijn adverteerders. Echter, we doen niet aan “traditioneel” adverteren. We geven merken een “preferred position” op de website, zoals een watch of the week, waarbij een artikel een week lang zichtbaar blijft op de home page, of een watch of the month, bijvoorbeeld. Het artikel zelf, inclusief beeldmateriaal, wordt door onszelf gemaakt en geschreven. Merken krijgen geen inzage in de publicatie vooraf, en hebben er ook geen invloed op. Het enige waar we in meegaan, zijn introducties. Als Tissot (bijvoorbeeld) een nieuw horloge wil introduceren in de week van 22 mei, dan kunnen we zo’n “watch of the week” positie alloceren aan dat nieuwe horloge. Dat horloge ontvangen we dan onder embargo hier op lokatie, zodat we er foto’s van kunnen maken en het alvast kunnen dragen. De toon van het artikel en de conclusie zijn die van ons, en niet die van het merk. Merken gaan daar over 't algemeen ook wel in mee, omdat ze (tegenwoordig) beseffen dat niet alles mooi en prachtig kan zijn, en een goede en eerlijke review beter voor ze is dan een review waarbij geen enkele kritische noot staat. Desondanks worden we nog wekelijks gebeld of gemaild door merken, dat ze niet blij zijn met een bepaalde zin of tekst. Da’s dan jammer, en dan leggen we nogmaals uit waarom we dit zo doen.

Met Ligure hebben we overigens geen overeenkomst. Gerard vindt ze gewoon leuk, geloof ik. Zelf vind ik het een lastig horloge. Maar smaken verschillen nou eenmaal. Dat zul je ook terugzien in reviews op Fratello, waar de een lovend is over een bepaald horloge, kan een andere auteur het verschrikkelijk vinden. We zijn voor geen enkel merk verplicht om iets te schrijven waar we niet achter staan, adverteerder of niet.

27 likes

Beste @Batossai, goed dat je bij ons langs bent geweest om het horloge in het echt te aanschouwen.
Vooral omdat wij groot fan zijn van het merk Ligure, het verhaal erachter en de kwaliteit/ prijsverhouding van het product, erg jammer om te horen dat je bij ons de indruk hebt gekregen dat het horloge de investering niet waard zou zijn.
We hebben intern opvolging aan je ervaring gegeven en zijn in gesprek gegaan met onze collega. Natuurlijk proberen wij onze klanten altijd op een eerlijke manier te adviseren. Het blijkt dat deze verkoper wellicht iets te veel zijn eigen persoonlijke voorkeur heeft geventileerd.
Zoals ook @rjbroer hieronder al aangaf heeft iedereen zijn of haar persoonlijke voorkeur. Ook al weet deze verkoper dat Ligure horloges kwalitatief dik in orde zijn. Zoals jezelf en @Dennis al aangaven, voelen de horloges gewoon goed aan en hebben ze een hoog afwerkingsniveau hetgeen we graag aan iedereen laten zien en voelen bij ons in de winkels gevestigd te Rotterdam, Breda & Antwerpen.
Dus wees van harte welkom!
Met vriendelijke groet, Bas

9 likes

@rjbroer Bedankt voor deze uitleg. Het is me nu duidelijk.

@HorlogeNL Jullie hebben al eerder duidelijk gemaakt een “groot fan zijn van het merk Ligure” te zijn. Maar ik neem niet aan dat dat geheel belangeloos is.

Hij was te eerlijk?

Sorry maar ik krijg een beetje jeuk van dit soort kumbaya uitspraken om iedereen maar een beetje te vriend te houden :man_shrugging:t2:

2 likes

Als iemand bij Skoda werkt en die zegt tegen een potentiële klant; “ ik zou als ik jou was lekker naar Kia gaan want dat zijn vele betere en mooie auto’s naar mijn mening” dan is dat toch gewoon niet heel handig?

Heeft niks met te eerlijk zijn, en kumbaya te maken, als verkoper luister je naar de klant en ga je niet je eigen producten afbranden.

2 likes

Tenzij diezelfde dealer ook (duurdere) KIA’s verkoopt toch :man_shrugging:t2:

Dan is het nog steeds niet handig. Je benadert een klant vanuit positiviteit. Niet vanuit het afbranden van merk x om dan merk y naar voren te schuiven

3 likes

Klopt het is niet handig en/of netjes maar zal vaak wel de praktijk zijn :wink:

2 likes

ik denk idd dat heel veel verkopers wel een goede sales training( in combinatie met hospitality) kunnen gebruiken :slight_smile:

Liever niet. De kale feiten wil ik horen. Geen verkoopgelul. En voor hospitality van verkopers ben ik al helemaal allergisch. Brrrrrrr

“Ik heb hem zelf ook!”

:joy:

Dat de verkoper iets zelf niet zo mooi vindt is geen kaal feit maar een mening. Niet zo professioneel. Nederlanders verwarren “eerlijk zijn” vaak met “te pas en te onpas je mening geven”.

6 likes