Ligure ervaringen….iemand?

Ha medeforummers,
Ik zit mij al geruime tijd te verlekkeren aan de Ligure LWT21001 :star_struck:.
Ik weet dat Rob van Monsterwatches er zich mee bezig heeft gehouden en ook het verhaal erachter (thanks Mannen vd Tijd! :+1:t2:). Maar is er iemand op HF die ook daadwerkelijk het horloge heeft bepoteld? Hoe valt die om de pols? voelt die degelijk aan? Hoe is het rubberen bandje?

10 likes

Yes bij horloge .nl in Rotterdam Noord kan je ze in het echt bekijken en passen. De verkoper zelf vond het de moeite niet waard haha. Hij gaf aan dat het overpriced is en was er niet van onder de indruk. Moet zeggen dat hij in het echt goed aanvoelt en de rubberen band was ook van hoge kwaliteit. Had zelfs even geprobeerd de tijd te verzetten etc en alles werkte perfect. Bijna 1k uitgeven aan een onbekend merk was voor mij de reden om het niet te doen. Voor €300 had ik er meteen een gekocht.

3 likes

Ik weet van één iemand zeker dat 'ie een ervaring met je kan delen, @LigureWatches zelve. Wellicht kan Pieter ook wat polsfoto’s tonen …

Ik vind de uitvoering die je laat zien wel mooi trouwens! In 't blauw graag. :star_struck:
Maar net als @Batossai zou ik er graag iets minder voor betalen. Het goede nieuws is, dat ze waarschijnlijk rap een beetje afschrijven. Dus een tweedehandsje kan interessant zijn. Vind ik.

4 likes

Ja, maar ga er maar 'ns een vinden. Volgens mij zijn die dingen behoorlijk zeldzaam.

2 likes

Is dit een grap?

2 likes

Ja je hebt eerst iemand nodig die er een voor de volle mep koopt voordat er een tweehandse op de markt komt :rofl:

3 likes

Zeker niet

1 like

Gelukkig zijn het wel bestsellers. Tweedehands markt kan elk moment op gang komen denk ik. :thinking:

6 likes

Ik heb ze meerder keren in handen, en om de pols gehad. Ben er iedere keer weer van onder de indruk. Natuurlijk vergelijk je het vlot met een Seiko Turtle, en dat doet Ligure ook wel - hun model heet niet voor niets Tartaruga (Italiaans voor turtle) - maar dan vind ik het Ligure horloge er wel heel veel beter komen dan een Seiko.

Ik vind de maat veel prettiger, de vorm is mooier waardoor het horloge prettiger draagt, de Ligure heeft saffierglas, en een Zwitsers Selita SW200 uurwerk. Niet dat Zwitsers altijd beter is, maar ik heb het liever dan de 4R36 van een Seiko. Tenslotte vind ik het top dat Ligure hun kroon precies op 4 heeft geplaatst en niet er net een beetje naast. Al met al - door al het bovenstaande - vind ik de Ligure de dubbele prijs van een Seiko wel waard.

10 likes

Volgens mij is dat uurwerk juist wél met hacking en opwindbaar.

6 likes

Klopt, heb je gelijk in. Was me bij mijn SRP777 nog nooit opgevallen. Ik zal het aanpassen in m’n tekst hierboven. Desalniettemin, verkies ik een Selita SW200 boven een 4R36. Misschien voor de nauwkeurigheid, ik weet het niet.

3 likes

Dank je wel @Batossai
Dat bedrag voor een onbekend merk is wat mij ook nog tegenhoudt. Maar ja, vergelijk t zeg maar met een cpt Willard van zo €1100 dan valt t nog mee.

2 likes

De zwarte is €800. De witte is met bracelet en ook duurder

Top! Dank je wel voor deze waardevolle uitleg :+1:t2:

:joy:

Heb je er uiteindelijk een gekocht?

3 likes

O.k., liep vanmiddag even binnen bij een juwelier en tot mijn grote verbazing zag ik in de vitrine een aantal Ligure horloges liggen! Ik kon, uiteraard, de verleiding niet weerstaan om deze eens irl te checken. Dus…

Ja ik, dus! :grin:

Meteen maar even een wristshot genomen. In het echt toont het horloge iets kleiner (zoals je wellicht weet toont een horloge op een wristshot altijd 10 - 20% groter. Mijn indruk: ik heb meerdere Seiko Turtles gehad en deze Tartaruga valt absoluut kleiner. Ik vind het wel een mooie maat, eigenlijk.

Ja, wat zal ik zeggen… De kast vond ik heel bijzonder. Voelde, zowel om de pols als in de hand, op de een of andere manier gewoon prettig aan. Weet niet precies waarom en hoe ik het verder moet omschrijven. Voelde gewoon heel goed. De bediening van de kroon voelde o.k… Maar niet heel bijzonder. Bezel idem dito. Al met al gewoon geen troep.

Ja, dat vond ik ook nog wel opvallend. De band is dik, maar best soepel. Van buiten zwart en van binnen rood. Staat wel geinig. Bestaat dus uit twee lagen, wat, zo werd mij verteld, voor betere vochtafvoer zou moeten zorgen. De clasp schoot alleen een paar keer open, voordat ik 'm uiteindelijk goed dicht kreeg. Maar dat was misschien dit exemplaar.

Totaalindruk: best onderscheidende vormgeving en viel niet tegen. Zou ik hier dan 895 Euro aan uitgeven? Nja, weet het niet. Het is wel een heel klein en beginnend merk. Geen idee hoe het met after sales/service gaat, in de toekomst. En heel eerlijk, ik koop voor het geld liever toch liever iets van een gerenommeerd merk met historie, zoals Squale of (jawel) Seiko. Maar goed, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Met het horloge op zich is niks mis en zeker is dat je deze niet op iedere straathoek gaat tegenkomen.

15 likes

Super! Dank je wel👍🏻
Jij hebt de zwarte! Is wel helemaal dlc-coated volgens mij hè!?
Hij staat goed man!

2 likes

No problem! :beers:

En ja, volgens de juwelier is de coating super sterk. Maar ja, dat moet natuurlijk altijd blijken, in praktijk, he? :grin:

Thanks! Maar ik heb 'm niet gekocht, hoor. :blush:

1 like

Dat ik de Ligures bekeken, geprobeerd, en gepast heb was niet naar aanleiding van dat ik er eentje wilde kopen. Ik werk bij Fratellowatches en het was naar aanleiding van introductie, bijpraten, en dergelijke.

Maar ik sluit zeker niet uit dat ik er ooit eentje ga kopen. A.s. maandag publiceren we een artikel met m’n top-3 horloges onder €1000, nieuw verkrijgbaar in 2023, en daar staat de Ligure Tartaruga Black wel in :wink:

3 likes