Ligure Scuba Diver watches nieuw Nederlands merk?

Zie dat de campagne beëindigd is met 6 backers. Dat is toch we heel mager…

1 like

img_2044-1

Ach, voor een ideetje tijdens een borrel met vrienden in Italië :roll_eyes:

1 like

Die band lijkt wel Zamak…

1 like

En toen was het stil…

Ik zie dat de foto’s nog niet zijn vervangen, die band kan toch niet echt zo lelijk zijn? Lijkt aluminium of gespoten plastic. De kast heeft ook bijzonder ‘afgeronde’ lijnen, alsof hij al 12 polijstbeurten heeft doorstaan.

Ik snap ook de ‘Italian design’ niet, het lijkt alsof het horloge is ontworpen door een Nederlandse dame? Als ik op de campeggio aan het Gardameer een horloge op papier zet dan is dat blijkbaar ‘designed in Italy’:wink:
Er staat ook nergens waar het horloge is gemaakt. Gezien de ronduit slechte afwerking lijkt me dat het uit een obscure Aziatische fabriek komt.

Marketing technisch is dit merk echt een flater. Slecht product, hoge prijs, veel gebakken lucht…

2 likes

Oud zeer? 24 dagen later komen klagen in een topic waar je nog niet 1 keer posifief bent geweest. :thinking:

2 likes

Haha nee hoor, ik heb gewoon een ochtendhumeur en dit topic vrolijkt mij altijd weer op :wink:

Ik probeer het allemaal gewoon te begrijpen…4 volwassen mensen die fout op fout stapelen…ik niet snappen niet…

3 likes

Ze woont in Italië… dat is een wereld van verschil, spontaan verandert alles in een mens.

Het klinkt verder wel leuk. Net als Made in Swiss als een Zwitser 5 minuten kijkt naar een in China gemaakt onderdeel. Als de toegevoegde waarde maar meer is als de kostprijs. Dus kwestie van uurloon opschroeven als je inkoopprijs omhoog gaat :wink:

1 like

“There can be only one”… godfather… :grimacing:

1 like

Het zijn enkel nog maar renders, tekeningen zijn steeds anders dan het echte. Even geduld hebben naar de eerste gemaakte modellen en dan kan je pas je gedacht zeggen over afwerking etc. :wink:

2 likes

Okee okee, voordeel van de twijfel dan maar :wink: ik denk echter niet dat het ooit tot een eerste exemplaar komt.

2 likes

Had blijkbaar e-mailadres op website achtergelaten. Update ontvangen: “After closing the Indiegogo campaign, we can now look back on the successful introduction of LIGURE WATCHES.”

Kern: introductie april/mei en samenwerking met 9 studenten van ‘watchmaking academy’ voor prototypes.

4 likes

5 likes

Wat is dat?

Een zink/aluminium legering die vaak wordt gebruikt in gietvormen voor oa speelgoed.
Dat is een vrij zacht materiaal.

Dit is een betere uitleg :grinning: :point_down:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zamak

1 like

Haha, Zamak kun je met je blote handen vervormen. Zo erg zal het toch niet zijn. Maar als ik de afbeeldingen zie, is het inderdaad de vraag waar de bracelet wél van is gemaakt.

Van pure pixels op je beeldscherm. Tot nu toe heb ik volgens mij alleen tenders gezien.

1 like

Had renders moeten zijn. Wederom autofail op de iPhone…

1 like

One year later….

Is dit merk nu van de grond gekomen? Niks meer van vernomen…

2 likes

Staan nog op de startbaan, maar het opstijgen gaat wat lastig geloof ik

Wel een leuk horloge