De scepsis (hetze lijkt me overdreven) heeft ook wel iets te maken met de manier waarop dit project een jaar geleden werd geïntroduceerd hier. Dat was onhandig en heeft het beeld (misschien onterecht, misschien ook niet) wel een beetje gevormd. Tel daar een mislukte crowdfunding en een dosis marketing zonder product bij op. Los van wat er nu nog gaat komen (want dat is belangrijker), is het niet onlogisch dat er enige negativiteit is.
Manmanman
Adel verplicht…ik heb het recht om de BS van Ligure onder een loepje te leggen. Als ze niet durven te reageren of een tegengeluid te leveren dan blijft het BS.
Als we geen kritiek meer mogen leveren en alles maar voor zoete koek moeten slikken dan wordt het leven wel een stuk makkelijker …
Jezelf een semi interessante naam geven op een anoniem internetforum geeft je geen enkele speciale rechten. Het is op zijn best enigszins lachwekkend.
Waarom zou je geen kritiek mogen leveren? Omdat jij kritisch wil zijn wat verder prima is wil het echter niet zeggen dat ze bij Ligure jouw enige uitleg verschuldigd zijn.
He jij verkoopt BS! Bewijs jij mij maar dat je geen BS verkoopt.
Ik persoonlijk zou weinig zin hebben om jou het tegendeel te bewijzen. Lekker gesprek gaat dat worden.
Oke jullie hebben gelijk, ik ben veul te negatief. Net Corona gehad en veel te lang binnengezeten Ik zal vanaf nu alles positief framen. Ik zou het oprecht zonde vinden als een Nederlandse ondernemer ten gronde gaat.
Laat ik alles even op een rijtje zetten zonder waardeoordeel.
‘Italian design’ = ontworpen door een Nederlandse die toevallig in Italie woont?
‘Assembled in Germany’ = in elkaar gezet op Duits grondgebied?
Kast, bezel, wijzerplaat, wijzers, band: Het is onduidelijk waar deze vandaan komen. Voor nu ga ik ervanuit dat deze allemaal in China gemaakt worden. Prima uiteraard, alle microbrands halen hun spullen grotendeels uit ‘Asia’.
Ik hoop dat er snel een paar exemplaren te koop komen en dat de positieve reviews al mijn gezeik compenseren
Mij maakt het verder ook niets uit of het initiatief wel of niet slaagt. Maar, wij hadden ook onze scepsis en zijn juist daarom niet afgehaakt maar zijn het verder gaan uitzoeken.
Bij voorbaat iets rommel of bs vinden, zonder dat je het verhaal erachter kent is natuurlijk nooit helpend voor wie dan ook.
Niettemin; ieder moet vooral vinden en denken wat hij/zij/hen zelf wil, maar vergeet niet; waar het oordeel begint, daar stopt de waarneming.
Ps. De aflevering is gewoon leuk, want… Mannen van de Tijd!
Kusje
Sorry … we hadden je als enthousiaste supporter op zijn minst even kunnen informeren
We hebben tijd, geen haast.
Mocht je oprechte interesse hebben in de status quo, luister dan gerust de ‘Mannen van de tijd’ podcast die over @LigureWatches gaat terug. Dat geeft een inkijk in waar we vandaan komen, waar we staan en waar we naar toe gaan. Voor positief opbouwende meningen staan we altijd open, wordt zelfs op prijs gesteld.
Dank Twan.
We zijn er bij de totstandkoming van dit project vanuit gegaan dat er altijd meer mensen ons horloge niet zullen kopen, dan dat wel. We richten ons dan ook graag op de mensen die meedenken een positief en opbouwende mening hebben. Dar zijn er op de vele verschillende fora gelukkig heel erg veel. Er zullen altijd mensen blijven met een mening die, sowieso ieder initiatief, vanuit een negatieve gedachtengang benaderen. Ook wij hebben de berichten van @The_Don gelezen. Wat je zegt: ‘waar het oordeel begint, stopt de waarneming’
“Als er een horloge uitgeleverd is en er een onafhankelijke review is gepost dan hebben we weer iets om over te praten”
Verstandig om daar dan even op te wachten.
Overigens hebben wij hier op HF @LigureWatches om te kunnen reageren.
Dank voor het reageren! Mijn oordeel komt voort uit de informatie van de website. Excuses als ik hier wat te snel een negatief oordeel over uitspreek. Wellicht is het een idee om eens aan te geven waar de kast, wijzerplaat en band gemaakt worden?
Exact
Waarvan akte
Ik pak even wat en een glas
Exact.
Het scheelt bij de beantwoording eerlijk gezegd ook wel of de vraag vanuit oprechte interesse of uit een vorm van cynisme of sarcasme komt. Vooralsnog voelen we op dit moment nog geen enkele druk om hier in het geval van deze specifieke vraagsteller gehoor te geven aan zijn verzoek.
Salute
Ik vind dit een hele moeilijke post…
Kan jij dit beoordelen, of kijk jij ook naar wat je wilt zien? Ik bedoel… je reageert wel op wat in je straatje past maar hij kan het dak op?
Ik zou mijn best doen…
Waarom onzin? ik zie dit lijstje:
Mag ik toch afvragen wat hiermee bedoeld wordt?
Ik heb al mijn vragen gesteld, hoor en wederhoor is toegepast.
Heb bij de lancering van het ‘nieuwe’ Squale destijds ook die vragen gesteld. Ik heb het een Zwitsers plakwerk genoemd wat me niet bepaald in dank afgenomen werd. Er is een hoop ‘Made in’ en heritage gemarketeer in de horloge wereld en ik snap de frustratie van @The_Don volledig als je weer zo’n merk ziet ontstaan die meteen dingen roepen over authenticiteit, Italiaans design, ‘Made in Germany’ etc. Zeker als er gewoon nog absoluut nada niets noppes van fysiek horloge is. Gewoon ideeën verkopen alsof het vaststaande feiten betreft. Krijg ik een beetje Fyre festival gevoel bij. En dat ze dan hun backing campagne een succes noemen met 6 of wat backers…. Er zal best horlogekennis in dat vriendengroepje zitten en er zal op termijn misschien best een prima horloge uitkomen maar hoe ze dit aan de man hebben proberen brengen kromt mijn tenen 180 graden. Om van de guerrilla marketingpoging van TS nog niet te spreken.
Sommigen doen hun forumnaam toch wel eer aan !