Helemaal mee eens. Volgens mij zijn er maar weinig merken die de banden nog in-house of überhaupt in Zwitserland laten maken.
Nu is China ook al niet echt meer een lagelonenland-land.
Tja, de man achter Monsterwatches…
Ik snap het design wel, de kast is een copie van Seiko zo jammer, het is niet zo oh die wil ik, een beetje van ik heb het allemaal al gezien. En die prijs omdat er een sw200 inzit?
Zo, je trekt een oud topicje naar boven. Geen idee of het überhaupt tot productie is gekomen.
Dat doet HF al sinds de eerste ‘plug’ in oktober 2020.
Lijkt wel een HFLE dit.
Iedereen vindt er wat van en de levering duurt eindeloos.
Denk dat het grote verschil tussen een HFLE en dit project is, dat er achter de initiatiefnemers van een HFLE eigenlijk alleen maar een (vaak chinees) bedrijf met winstoogmerk zit en bij dit project hobbyen de liefhebbers zelf met het idee wat tot stand te brengen (waaronder winst lijkt me), vaak geholpen door leveranciers uit china.
Weet niet wat erger is trouwens
Edit: je hebt trouwens gelijk. Precies hetzelfde
Ik was even bang dat je Dumet zou gaan zeggen.
Ik verwacht dat dit letterlijk eindeloos gaat zijn.
Heb net eens even op de site gekeken, maar is het voor mij “not my cup of tea”…
De GMT is daarbij ook nog eens aardig aan de prijs.
Ook nog eens een nadeel van “jonge” merken dat als je weer eens wilt flipperen, de restwaarde een asymptotische benadering van nul is….
Al te koop dan?
Zeker.
Welke heeft jouw voorkeur?
Voor degenen die geïnteresseerd zijn. Binnenkort zijn Ligure horloges verkrijgbaar bij Horloge.nl. Het betreft 5 Tartaruga modellen!
Ik geef andere horloges de voorkeur. Zit al voldoende in de duikers. Maar ben in ieder geval blij te lezen dat het ook echt tot productie is gekomen. Succes daarmee!
Ik moet eerlijk toegeven dat de blauwe GMT er best fijn uitziet. Gelukkig waren de renders slechter dan het eindresultaat, dat zie je ook nog wel eens anders.
Dank voor jouw enthousiasme.
Erg leuk!
Juist nog een leuke podcast met Loek Oprinsen beluisterd deze nachtshift Eén van de oprichters van Ligure.
Podcast 0024 #5
Trouwens nog een leuk nieuw model gezien, de Ligure Oliva. Mooie combinatie van zwarte kast met groene plaat
Nieuwe favoriet na de witte gmt
Hij staat niet meer in de aftiteling van de website