Ligure Scuba Diver watches nieuw Nederlands merk?

Marketing even daar gelaten, vind ik het product gewoon niets. De bezel is mij te dik, alsof je een wijzerplaat van een 25mm horloge in een 40mm horloge zet en om te verbloemen maar een dikkere bezel er in zet.

Verder vind ik het niet onderscheidend. Kleurstelling is wat frisser, maar ik zou mijn geld liever in een Seiko stoppen. Zo’n “save the ocean”-turtle is goedkoper volgens mij en dan heb je een wijzerplaat om over te praten.

Ik denk dat je je echt moet onderscheiden als je zo’n bedrag vraagt voor een horloge. Dit horloge voor de helft van het bedrag had ik misschien over nagedacht, maar zelfs dan denk ik dat ik niet over de bezel heen kon komen. ik gok dat de beze qua oppervlakte meer vierkante millimeters is als de wijzerplaat en waar koop ik een horloge voor? Om de tijd te kunnen aflezen, niet om een bezel te shinen.

https://www.boumanonline.nl/horloges/seiko-prospex-save-the-ocean-automatic-special-edition-srpd21k1?gclid=Cj0KCQiA2af-BRDzARIsAIVQUOcisyKlrC3uaHG02FcZNp10eqhzWKjF3hcowkVdhjA7mSTCNzRxpJQaAvxlEALw_wcB

Hier; €70 minder en je houdt geld over voor een 5-je. Ziet er een stuk beter uit imho. Naar dat is persoonlijk.

2 likes

Lijkt mij een compliment voor de makers als dit het vergelijkingsmateriaal is.

Persoonlijk vind ik die bezel nogal aanwezig waardoor het geheel nogal ‘dik’ overkomt. Mag best bij een duiker, maar iets meer subtiliteit heeft persoonlijk mijn voorkeur.

Probleem ?
Ik ken inmiddels het verhaal een beetje dat erachter zit en geloof niet dat ze zelf ervaren dat er een probleem is. Er zit meer achter dan een horloge, begrijp ik.

Als er meer achter zit, zou het kunnen dat de oorspronkelijke kast op 40mm was gepland? Maar dat ze onbedoeld 43mm exemplaren hebben gekregen & geprobeerd hebben het verschil te overbruggen met een oversized bezel? Altans zo ervaar ik het :wink:

2 likes

Helemaal waar, zal 2020 horloge technisch niet snel vergeten !

Denk dat je het verhaal erachter als 1 van de betere kent :wink:

1 like

Sinterklaas is wel de tijd van speculaties pepernoten, vandaar dat ik uw analyse uitermate scherp vind. Het zou uiteraard ook kunnen dat de kast in het groeimiddel is gevallen waardoor Obelix maar bleef groeien. We zullen het nooit weten te weten komen vrees ik :joy::joy:

Kickstarter eist werkende prototypes en daarmee dus een investering en commitment van de makers vooraf.

Blijkbaar wil Ligure de hele ontwikkeling van hun horloge inclusief alle hobbels waar je tegenaan loopt laten voorfinancieren door de crowdfunders.

2 likes

Hetzelfde land waar de kasten van heel veel Squales, Longines, Tissot etc vandaan komen… China… niks mis mee.

1 like

Technisch gezien waarschijnlijk niet maar voor mij is deze hobby ook voor een deel gebaseerd op niet rationele keuzes. En dan speelt dat voor mij althans toch wel mee.
Slaat het ergens op ? Nee misschien niet maar ik let er wel op.

2 likes

Alles komt uit China joh… Swiss made werken ze allemaal omheen als ze kunnen.

Er stond nog iets onder jouw screenshot. Daaruit kun je afleiden dat ze de horloges hoe-dan-ook en onafhankelijk van het resultaat van de crowdfunding gaan produceren.

1 like

Iets zegt me dat jij toch dichter op het vuur zit, dan je tot nu toe toegeeft.

3 likes

Swiss Made is als er in Zwitserland meer geld in is gegaan als dat de inkoop was. Dus als een Zwitser naar een in China geproduceerd uurwerk kijkt is het als Swiss Made.

3 likes

Van mijn Oris weet ik het niet. Maar de kast van mijn Archimede kwam van Ickler maar dat is nogal logisch :joy: en van mijn Mühle van Fricker, beide dus gemaakt in Duitsland.
Hoe het zit met mijn JDM Seiko durf ik niet te zeggen.

Klopt, daar is niks mis mee.
Maar wanneer je allerlei landen benoemd dan hoeft het noemen van China geen schande te zijn.

Ik snap dat als je dat vanaf het begin al die gedachte hebt, het lastig is om daar van los te komen. Ik heb gewoon de telefoon gepakt en ben gaan bellen omdat ik graag wil weten hoe het zit ipv speculaties en aannames. En dan krijg je dus gewoon in alle openheid te horen wie-en-wat erachter zit, wat het idee is, wat ze willen bereiken en hoe ze het aanpakken. Dat maakt het wat makkelijker om onbevooroordeeld hier door dit topic (dat ik zelf heb aangemaakt) te scrollen. :man_shrugging:t2:

3 likes

Dat hoop ik niet, product moet prioriteit nummer 1 zijn. Allles eromheen is leuk maar vooral BS.

Valt me op dat je opvallend mild en positief bent. Op zich fijne eigenschap maar enige vorm van kritiek is op zijn plaats hier.

3 likes

Naar wie bel je dan?

Met de vaagheden die je nu meldt in dit topic, werk je speculatie eerder in de hand

1 like