Ligure Watches: de foto's

Er zijn een aantal mensen die mij hebben gevraagd om eens foto’s te posten van de Ligure Horloges die door ons ontworpen en gemaakt zijn. Tot nu toe hebben we bewust gewerkt met renders.

Mark Groen, de fotograaf van o.a. Rituals en 0024 heeft er prachtige foto’s van gemaakt. De unieke ‘wave’ in de kast, de bezel en de kroon zijn goed zichtbaar. LWT21004Nside2|500x500

19 likes

8 likes

2 likes

Ziet er tof uit! Veelbelovend. :ok_hand: Sowieso respect voor jullie werk en lef.

Heb je ook foto’s van de dial, vooraanzicht?

2 likes

Heel gaaf

1 like

Ha Patrick,

Dankjewel voor je leuke reactie.
:point_down:

12 likes

Dankjewel voor het compliment

Stylistisch zien de foto’s er mooi uit, maar eerlijkgezegd komen de horloges niet mooi tot z’n recht. Ik had sowieso voor een blanke stalen kast in alle foto’s gekozen in plaats van een zwarte. Details raken teveel verloren. De foto’s doen mij teveel aan de Rituals’ sfeer denken :wink:

4 likes

Ik ben het hier wel mee eens. Het zijn niet al te beste foto’s om te laten zien wat je verkoopt. Zonde hoor.

2 likes

Het druppeltje vanille olie dat we in de band verwerkt hebben zal ik dan maar niet noemen :shushing_face:

2 likes

Het is serieus anderhalf jaar geleden dat dit project voor het eerst onder de aandacht van HF-leden werd gebracht. Bekende voetballers zagen toen al dat het een fijn horloge was volgens de website en een ander medium (bekend van o.a. reviews van horloges) schreef er al over. Dit terwijl er nog helemaal geen horloge was. Een crowdfunding mislukte en op HF werd het project (op iets elegantere wijze) opnieuw onder de aandacht gebracht.

Nu schijnen er dus wel horloges te zijn die dan weer door een blijkbaar bekende fotograaf (wat dan ook nadrukkelijk vermeld wordt) gefotografeerd moeten worden. Van een model dat ook daadwerkelijk te koop is, blijkt ondertussen nog helemaal niet.

Ik vraag me daarom iets af, wat ik maar op de man af aan jou vraag: is dit project bedoeld om een horloge in de markt te zetten of is dit dan toch een sociaal experiment?

5 likes

Ik stel voor @LigureWatches:
HFLE2023 horloge ontwerpen.

3 likes

Dag Tinuske,
Ik snap best dat je ongeduldig bent, dat zijn we zelf ook. Soms laten de dingen zich niet dwingen. We hebben er voor gekozen om een eigen ontwerp te maken en dat kost nu eenmaal tijd, er is geen haast.
Een horloge kopen gaat nu eenmaal sneller dan een horloge ontwerpen, ontwikkelen, produceren én op de markt brengen. Ik kan je zeggen: het is geen ‘sociaal experiment’ Vanaf medio Juni zijn ze (o.a.) in NL te koop.

3 likes

Mark van bommel :see_no_evil:

3 likes

Maar heb je dan je hele marketingproces niet gewoon compleet verkeerd getimed?

2 likes

Tof.
Gewoon tof. Het verhaal ‘fotograaf van bla en vrienden’ vind ik wat overbodig. Ik vind de fotos tof omdat ze duidelijk mikken op een gevoel, en als je emotie kan opwekken is dat tof. Later na de release zullen er ongetwijfeld strakke fotos met technische kenmerken verschijnen. Voor nu heeft het er bij mij voor gezorgd dat ik naar de website ben gegaan en wat heb rondgesnuffeld. Leuk merk, leuk verhaal, niets mis mee. Ik wens jullie veel succes en als Ligure ooit muziek nodig heeft voor een commercial (Liefst iets met water en techniek, maar dat is vragen naar iets wat voor de hand ligt); schroom niet. Ik maak het graag.

3 likes

Wat is verkeerd getimed?
We hebben te maken gehad met vertragingen waar we geen invloed op hebben. Het kan je niet ontgaan zijn dat de wereld de afgelopen twee jaar een beetje in de war was. Dat heeft de leveringen zeker beïnvloed. Het heeft ons tegelijk ook de kans gegeven verbeteringen aan te brengen. De eerste collectie komt in Juni in 10 landen beschikbaar. Anderhalf jaar nadat we zijn gestart met de ontwerpfase.

2 likes

Dankjewel Tease.
Het is en blijft een kwestie van smaak. Bij jou komt het gevoel over, bij een ander niet. Zoveel mensen, zoveel wensen. We houden ook niet allemaal van dezelfde muziek
Laten we daar eens over sparren als je tijd hebt.

1 like

Ik ben geen horlogemaker, productontwikkelaar, marketing manager of wat hier ook maar in de verste verte mee te maken heeft… Maar als je een goed product in de markt wilt zetten lijkt anderhalf jaar mij zeker niet overdreven-- zeker als je er niet fulltime of bedrijfsmatig mee bezig bent. Ik denk dat je beter wat extra tijd kunt nemen om het gelijk goed te doen dan een halfbakken product te leveren.

1 like

Mij ook niet hoor. Het is alleen zonde van de oud-voetballers die allerlei mooie dingen hebben geroepen over een horloge dat ze nooit gezien hebben. Het is marketing, ik snap het.

2 likes