Oeh jee… heel wat horloges gekocht dit jaar ook aardig wat catch en release Sovjets en Russen dus die noem ik niet allemaal. Maar here goes.
Toch wel een grote wens, de IWC Portugieser Rattrapante München boutique edition, gave complicatie, rode wijzers, sunburst blauwe plaat, maar 250 stuks gemaakt waarvan er twee in Nederland bivakkeren.
Nooit gedacht dat ik er eentje zou kunnen bemachtigen! Maar dankzij de inspanningen en vriendelijke service van Saffier juweliers in Rijssen toch gelukt!
Bulova Accutron Spaceview uit 1969, ben niet echt van de quartz horloges maar deze hummer heeft zulke gave techniek. En zo leuk om te zien dat een horloge van 50 jaar oud nog steeds futuristische looks heeft
Vostok Amphibia 270 zeldzame octagonale kast, charmant model inclusief de gewilde diepblauwe sunburst Scuba Dude wijzerplaat.
Sekonda née Poljot Strela 3017
Naast een eierschaalkleurige en een witte nu ook de zwarte, ook een spacewatch trouwens!
Matige foto, inmiddels gepoetst van de aftermarket stalen ban d af en voorzien van een lager glaasje. Nu nog een zwarte struisvogel band.
King Seiko 44-9990
Tanaka-sans designklassieker, gaaf ding maar was geen lang leven beschoren toen ik mijn Grand Seiko kocht
Grand Seiko 6146-8000 Cross hair dial
Toch wel de ultieme Tanaka klatser.
Ik wilde perse een cross hair dial ipv een effen, toont net wat mooier en liever een 6145 met alleen datumaanduiding, maar je kunt niet alles hebben.
Was toch nog sneller terug van de Polish polish dan ik dacht! Hopelijk voor de kerst helemaal draagklaar!
King Seiko 44-9990 nr twee
Gekocht omdat ik dacht dat de GS pas in 2021 terug zou zijn uit Polen. Toen die toch eerder terug bleek gauw verkocht.
Omega Speedmaster Moonwatch Hesalite
De JLC Reverso Grande Taille kreeg zo weinig polstijd dat ik hem heb verkocht en deze Speedy heb aangeschaft! Weer een mooie deal bij Saffier in Rijssen, fijne tent zonder bla bla zoals je weleens bij andere juweliers treft.
Rotary Aquaplunge
Mijn tweede maar nu een heel vroege zonder datum, verkocht.
Eterna-matic 1000
Uit 1967 maar als nieuw, is door naar een vriend die ooit in de sixties deze helemaal nieuw had, helemaal happy!
Seiko 6139-7100 White Helmet
In 1992 gestolen bij mijn vader die hem sinds half jaren zeventig had, ooit meegenoemen door een vriend vanuit Singapore. Nu eindelijk een mooie gevonden, laten servicen door @Aad57 en pa draagt hem met veel plezier
Poljot Sturmanskie 31659
Ik had er al eentje maar deze bleek nòg mooier! Het horloge dat Sovjet Luchtmachtpiloten vanaf eind jaren zeventig bij hun afstuderen kregen, anders dan de civiele versies want met een rvs kast, fixed internal bezel, 31659 hacking uurwerk.
Oh ja de vorige, ook topstaat, is te koop! 
Shturmanskie Gagarin
Omdat er maar één horloge als eerste de ruimte in is geweest! Deze Shturmanskie kregen Sovjet luchtmachpiloten bij hun afstuderen, hacking handopwinder uurwerkje, eerst 15, later 17 steentjes. Youri Gagarin droeg er eentje als deze bij zijn eerste ruimtevlucht. De markt zit vol met slechte, opgebruikte exemplaren, re-issues, imitaties en frankenwatches en ik ben zo blij als een kind at ik deze heel strakke 17 steens 1953’er heb bemachtigd, wijzerplaat in gave staat (weinig radium aantasting) en de wijzers zijn perfect hervuld door @vouwfietser
Wat een jaartje! Op naar 2021