LIJSTJES! Mooiste NA van 2021 (en hoeveel)?

Deze 6 zijn er bijgekomen ,de Hanhart en de Legend Diver zijn de favorieten. De Hydroconquest mijn klushorloge.

10 likes

Tsja, van het idee om naar een two-piece collectie te gaan naar de huidige stand van zaken.

Er is best wat gepasseerd waarbij de beangrijkste:

  • Grand Seiko Snowflake
  • Grand Seiko Selfdater
  • Vertex M100
  • Staudt Praeludium Chrono
  • Staudt Praeludium Automatic
  • Staudt PraeludiumPetit

kwamen en gingen.

Na wat rust in de tent ingebouwd te hebben zijn dan dit de toppers van 2021:

De Grand Seiko SBGK007 en de Citizen One Flagship:

Dan een krijgert van mijn vrouw en kids die natuurlijk niet weggaat.

En deze, die ik eigenlijk stiekem wel heel erg gaaf vind. Kan geen naam geven waarom, maar is echt leuk voor erbij. De Frederique Constant Classic automatic Black “Ghost”.

Daarnaast wat ruilwerk en toevalstreffertjes die ik niet kon laten gaan, maar die voor 2022 hoogstwaarschijnlijk geen blijvers zijn:

Tissot PRX Powermatic 80 Blauw

Seiko Presage Ginza 140th

Bulova Curv Tonneau

Voor 2020 eigenlijk nog geen concrete plannen.

Wel het idee dat als ik een zwarte GS-quartz erbij wil dat dan in ieder geval de Citizen daar het veld voor moet ruimen.

11 likes

Je hebt een fraaie collectie opgebouwd in 1 jaar zeg!

Vanuit het geheel gezien zou de dressy lichte plaat van de GS m.i. wel een mooie toevoeging zijn, of anders de witte Nomos (maar dan wel met open caseback). Ik heb een 65 en vind de Batic die je noemt ook erg mooi, maar vind ze te veel in elkaars vaarwater zitten.

1 like

Dat is al een mooie verzameling op 1 jaar! Mooie Breitling ook :+1:

1 like

Ik weet dat ik een King Seiko heb die exact die niche bevolkt, maar nondeju wat is die quartz GS mooi. Ik geil al een flinke tijd op het exemplaar van @ElChueco. :ok_hand:

Nomos ook mooi hoor, maar man man man.

Mooie two-piece! :+1: :rofl:

Even serieus, da’s toch hartstikke leuk en eclectisch?

Gecondoleerd. En sterkte. Ik wens je veel aandenken met het aandenken toe.

Het voelt vreemd om na zo’n bom over horloges te beginnen, maar omwille van het on topic blijven: Op de valreep nog een echt super, supercoole NA.

Dit was toffer dan verwacht. Echt heel erg fijn ding. Ik moet nog een NA schrijven, maar het horloge kon wel eens een blijvertje zijn.

7 likes

Helemaal eens, want ik heb momenteel geen flipperdrang. Het is een lekker gemêleerd gezelschap geworden. De meeste lieve lezertjes is het wellicht niet opgevallen dat er nog een “verzamelaarsthemaatje” achter zit.

Dit: Met de in de lijst niet genoemde Meisersinger Vrijheid en de Tissot Worldtimer erbij is het een opbouw in aantal wijzers. Van een Einzeiger naar funfzeiger. Waarbij de 3 en 4 wijzer horloges ook weer varianten op dat thema zijn. (Tissot Worldtimer is eigenlijk geen 4 wijzer omdat de GMT-wijzer een schijf is).

Als ik dat principe volg en recht wil doen aan de collectie overweeg ik nog een Meistersinger no. 1. Puurder dan dat met één wijzert zonder verdere complicaties is er niet (goedkoper wel :sweat_smile: ). Richting 6 wijzers en het buiten de lijntjes willen kleuren is de Tissot smileywatch, Tissot Tradition Perpetual, een leuke kanshebber.

Nog meer complicaties met wijzers zou dan richting een Longines Mastercollection gaan met 8 wijzers. Of een Sinn Vollkalender.

Een horloge met 7 wijzers is dan weer lastiger.

Ik zit met smart te wachten want ik vind hem erg leuk! :wink:

3 likes

Ik begon mijn jaar met 10 horloges, dat was iets te veel voor mijn gevoel, en ik wou meer balans tussen modern en vintage. daardoor heb ik over het jaar 2021 er 9 verkocht:

-Seiko Lord Matic
-Vostok 420059
-Rado Golden horse
-Seiko 6139
-Certina DS podium
-CYMA Watersport
-Enicar Star Jewels
-Rotary Aquaplunge
-Seiko Silverwave

Natuurlijk zijn er ook weer nieuwe bij gekomen, want anders was mijn Seamaster zo eenzaam… :roll_eyes:

Eerst een Stowa Flieger 40 gekocht.
Toen van de zomer een groene Oris Aquis 39,5 op rubber en niet heel veel later een stalen band voor gekocht. Wat een gave kleur!
Een paar weken geleden heb ik daar een King Seiko 5626-7041 er bij gekocht en dacht dat het wel klaar zou zijn… maar nee,
Zojuist is mijn laatste van het jaar binnen gekomen: een G-Shock GW-5610.

Plaatje van mijn huidige collectie

Voor mij is de Oris Aquis de grote winnaar van 2021!

Ik ben wel tevreden met mijn huidige collectie! Maar eens kijken wat 2022 ons gaat brengen.

9 likes

Blijft de mooiste.

Hierbij het mooiste wat ik in 2021 heb mogen dragen imo.

6 likes

Hmmm. Zit geen spring drive, bumper of zoemer bij, dus 1 van elk uurwerktype is het niet. Thema zou kunnen zijn dat die Citizen het horloge is waar je alles op gelijk zet? :slight_smile: Of, nja, de Bulova is ook accuraat. Hmmm.

Zeker niet de duurste aanwinst van 2021 maar wel de leukste, wat mij betreft:

16 likes

We moeten een mini-meet doen met @Guapo en @Brodie erbij :slight_smile:

11 likes

Vzw De Zoemertjes :rofl:

3 likes

Shirtjes drukken, de hele rimbam

2 likes

Zelfde tattoo is ook leuk

2 likes

2021 in beeld.

17 likes

Als ik dit jaar de balans op maak dan hebben vooral de volgende zaken stevig ingehakt op het horloge budget:

  • een vintage stapel stenen met een dak erop
  • een mountainbike en een racefiets

Kwestie van prioriteren natuurlijk, maar goed.

De mooiste NA van dit jaar was de Seamaster 300 Hz. Op omegaforums eens voorbij zien komen en na enige tijd kunnen lospeuteren van de eigenaar. Werkelijk in schitterende staat met nog een seal op het medaillon en zeer scherpe randen. Daarnaast ook met de originele leren band er bij en ook nog eens op een speedmaster band met wat bijgevijlde centerlinks.

Verder nog deze 2 aanwinsten erbij:

Deze is gekomen en gegaan:

En uit de collectie verdwenen zijn:

Er heeft dus best wat moois moeten wijken en ik ben geloof ik nog niet helemaal uitverkocht. Alhoewel natuurlijk niets zeker is in horlogeland, geloof ik dat ik ergens volgend jaar een nieuwe Speedmaster (of misschien een andere nieuwe klapper wil gaan kopen). Even wat langer sparen voor een horloge en er echt naar toe leven lijkt me wel weer eens mooi. Mijn Speedmaster Mk40 is daarvan echt een mooi voorbeeld. Voor gespaard, lang naar gezocht en een paar honder kilometer voor gereden. Dat draagt wel echt blij aan de feestvreugde. Hopelijk gaan we volgend jaar eens meemaken hoe het is om een nieuw horloge te kopen bij de AD (als er dan niet ineens weer een vintage klapper voorbij komt die ik niet kan laten liggen).

9 likes

Rustig jaartje geweest.
Een Grand Seiko verkocht.

Begin van het jaar een Tudor aangeschaft:

En een paar weken geleden m’n topper van het jaar gekocht:

27 likes

Mooi om het jaar met zo’n klapper te eindigen!

1 like

1

2

3

5 likes